2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/7/2007 2:00 μμ - 8/7/2007 8:30 μμ Export event
Θεατρικό Καλοκαιρινό Σεμινάριο - «Από τη θυμέλη των χορικών στην πλατεία των συναντήσεων»

Θεατρικό Καλοκαιρινό Σεμινάριο - «Από τη θυμέλη των χορικών στην πλατεία των συναντήσεων»

Ανώγεια Κρήτης, 5-8/7/2007, Το πρόγραμμα του σεμιναρίου

2007_7_5-Anogia-Afisa_s

Θεατρικό Καλοκαιρινό Σεμινάριο
«Από τη θυμέλη των χορικών στην πλατεία των συναντήσεων»
Κρήτη, Ανώγεια, 5-8 Ιουλίου 2007

για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, θεατρολόγους, καλλιτέχνες


Στις 5-8 Ιουλίου 2007 το Γραφείο Κρήτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Δήμο Ανωγείων και το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας Ανωγείων, διοργάνωσε στα Ανώγεια Θεατρικό Καλοκαιρινό Σεμινάριο, με τίτλο

«Από τη θυμέλη των χορικών στην πλατεία των συναντήσεων»

 

Στο χωριό των Ανωγείων με τη φιλόξενη ατμόσφαιρα και τη μεγάλη πολιτιστική παράδοση, κάτω από τη σκιά του Ψηλορείτη, εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, φοιτητές, θεατρολόγοι και νέοι είχαν τη δυνατότητα, με την εμψύχωση έμπειρων δασκάλων-καλλιτεχνών, να δουλέψουν βιωματικά αξιοποιώντας το θέατρο ως μέσο επικοινωνίας, διαλόγου ανάμεσα στο χτες και το σήμερα αλλά και ως καλλιτεχνικό τρόπο έκφρασης.

Το Σεμινάριο περιλάμβανε 3 βιωματικά εργαστήρια, ένα από τα οποία ήταν ειδικά σχεδιασμένο για νέους 15-19 χρονών, κατοίκους των Ανωγείων. Επίσης, έγιναν παράλληλες εκδηλώσεις, μουσικές και θεατρικές βραδιές, ομιλίες, εκδρομές και επίσκεψη στο εργαστήριο Tarrha Glass. Το τελευταίο βράδυ έγινε το αποχαιρετιστήριο μουσικό γλέντι.

ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ-ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

David Pammenter-Principal Lecturer, cdc Arts, Πανεπιστήμιο Winchester, M. Βρετανία
Αντώνης Περαντωνάκης-εκπαιδευτικός, εμψυχωτής θεατρικών ομάδων  
Ζαχαρίας Κατσακός-εκπαιδευτικός
Τζωρτζίνα Κακουδάκη-θεατρολόγος, ηθοποιός, ειδικός επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Πατρών

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Άφιξη-εγγραφή-τακτοποίηση: Πέμπτη 5/7/2007, 14.00-16.00 (αίθουσα υποδοχής Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας Ανωγείων).
Αναχώρηση: Δευτέρα 9/7/2007 (πρωί)

Ωρολόγιο Πρόγραμμα εργαστηρίων

Πέμπτη 5/7/2007: 17.30-20.30
Παρασκευή 6/7/07, Σάββατο 7/7/2007, Κυριακή 8/7/07: 10.00-13.00 και 17.30-20.30

ΤΟΠΟΣ: Ανώγεια, Κρήτη 

Οργανωτική Επιτροπή: Κλειώ Φανουράκη, Αγγελική Ζαχαράτου, Πόπη Δασκαλάκη

Πληροφορίες στα τηλέφωνα 6972995555, 2106541600 (πρωινές ώρες) και στα theatro@theatroedu.gr , info@theatroedu.gr


ΔΙΑΜΟΝΗ

 

Α’ επιλογή:

4 διανυκτερεύσεις σε δίκλινα ή τρίκλινα δωμάτια, με ενσωματωμένο μπάνιο, στην Εστία του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας Ανωγείων

Β’ επιλογή:

4 διανυκτερεύσεις σε τρίκλινα δωμάτια εκτός Εστίας, μέσα στο χωριό

 

Δηλώστε στην αίτηση συμμετοχής την επιλογή σας.

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ: πρωινό και μεσημεριανό από Παρασκευή πρωί ως Κυριακή μεσημέρι στην τραπεζαρία της Εστίας του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας Ανωγείων για όλους τους συμμετέχοντες, είτε διαμένουν στην Εστία είτε σε δωμάτια.

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ (παρακαλούμε να επιβεβαιώνετε τα παρακάτω στοιχεία)

Από Αθήνα προς Ηράκλειο με πλοίο: Minoan Lines ή Αnek Lines από τον Πειραιά 

Minoan Lines: 21:30 Aθήνα- 06:00 Hράκλειο, καθημερινά

Από Ηράκλειο προς Αθήνα με πλοίο: 21:30 Ηράκλειο- 05:20 Αθήνα

Πληρ: www.ferries.gr/minoan/

Αθήνα-Ηράκλειο αεροπορικά, με Aegean Airlines (www.aegeanair.com, 8011120000) ή με την Ολυμπιακή (2109666666/8011144444)

Ηράκλειο-Ανώγεια με λεωφορείο, 1 ώρα

Από το λιμάνι, το ΚΤΕΛ για Ανώγεια απέχει 10 λεπτά με τα πόδια.

Από το αεροδρόμιο, ταξί ή λεωφορείο για το ΚΤΕΛ (μικρή απόσταση).

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση- Γραφείο Κρήτης σε συνεργασία με το Δήμο Ανωγείων και το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας Ανωγείων


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ – ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Πώς υφαίνουνε μια κάπα…», Αντώνης Περαντωνάκης & Ζαχαρίας Κατσακός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «”Eίναι” και “γίγνεσθαι” σε έναν κόσμο που έχουν φτιάξει οι άλλοι για μας», David Pammenter
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: «Ρίζες: Από το διθύραμβο στον πεντοζάλη», Τζωρτζίνα Κακουδάκη (εργαστήριο νέων)

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1
«Πώς υφαίνουνε μια κάπα…»
Αντώνης Περαντωνάκης
, εκπαιδευτικός, εμψυχωτής θεατρικών ομάδων
Ζαχαρίας Κατσακός, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: ελληνικά

Από τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη επιλέξαμε χορικά και διαλογικά αποσπάσματα όπου ο λόγος-αντίλογος μεταξύ των δύο φύλων συνιστά όχι μόνο αντιπαράθεση αλλά, κατ’ ουσίαν, συναίνεση ακόμα και στην πλήρη αντιστροφή των ρόλων (τότε, σήμερα μα και αύριο!). Άντρες και γυναίκες σε μια έκφραση δημόσιου λόγου, έρχονται στο προσκήνιο για να προβάλουν τη «δική» τους στάση έναντι ενός «παιγνίου» συμβόλων και ενός Λόγου που εξελίσσεται από τους δήθεν εκπροσώπους Πρόβουλο και Λυσιστράτη. Με φωνή/-ές, κίνηση, δράση, μουσική, άσκηση και αυτοσχεδιασμό θα προσπαθήσουμε να βρούμε τον τρόπο να υφάνουμε για όλους μια ζεστή μεγάλη κάπα…μες στο καλοκαίρι! Καλήν αντάμωση!

Ο Αντώνης Περαντωνάκης γεννήθηκε το 1963 στο Ρέθυμνο. Σπούδασε γαλλική γλώσσα και φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από το 1991 ζει στην Κρήτη και από το 1997 στο Ηράκλειο. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. «Εργάζεται», επίσης, δεκατρία συναπτά έτη στο θέατρο, τόσο το σχολικό όσο και το ερασιτεχνικό, ως εμψυχωτής, σκηνοθέτης και ηθοποιός. Πρωτοστάτησε το 1999 στη δημιουργία της Θεατρικής Ομάδας Καθηγητών της ΕΛΜΕ Ηρακλείου (ΘΟΚΝΗ), της οποίας σκηνοθέτησε τις μέχρι τώρα παραστάσεις. Είναι ένας από τους βασικούς υπευθύνους συντονισμού των έξι Συναντήσεων για τη Θεατρική Αγωγή στην Εκπαίδευση (2001-2006), που οργανώθηκαν στο Ηράκλειο από την ΕΛΜΕ Νομού Ηρακλείου και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Έχει εκδώσει έξι ποιητικές συλλογές, ενώ από το 2005 είναι διευθυντής και υπεύθυνος ύλης του λογοτεχνικού περιοδικού ΜΠΙΛΙΕΤΟ/ ΚΑΤΑΛΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ.

Ο Ζαχαρίας Κατσακός σπούδασε Φιλολογία και Παιδαγωγικά. Φοίτησε στη Δραματική Σχολή της Μαίρης Βοσταντζή και παρακολούθησε μαθήματα θεατρολογίας στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ρεθύμνου και μαθήματα σκηνοθεσίας στη Σορβόννη. Είναι καθηγητής Δ.Ε. και κάτοχος DEA Ν. Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris IV). Οι ερευνητικοί και επιστημονικοί του προσανατολισμοί εστιάζονται στη διδακτική της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Αρθρογραφεί στον αθηναϊκό και τοπικό ημερήσιο και περιοδικό τύπο, ενώ δημοσιεύει συστηματικά θέματα θεατρικής και λογοτεχνικής κριτικής. Το 2002 πραγματοποίησε εργαστηριακές εισηγήσεις ορθοφωνίας, υποκριτικής και δραματολογίας στο Εργαστήριο Θεατρικής Τέχνης του Δήμου Ηρακλείου και το 2003 δίδαξε τα ίδια μαθήματα στο Θέατρο ‘Όμμα Στούντιο’. Έχει λάβει επίσης μέρος σε διάφορα επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις. To 2003 πήρε μέρος στην 4η Διεθνή Συνάντηση Ερευνητικού Θεάτρου ως οργανωτικός σύνεδρος και εισηγητής. Συνεργάστηκε στο Παρίσι με τον René Nicolas Ehni (1987-1988) πάνω στις ερμηνευτικές δομές του "Οιδίποδα Τυράννου" και το 2003 με την Annaliza D’ Amato του θεάτρου Album Jutique της Ιταλίας. Από το 1999 ως σήμερα μελετά εργαστηριακά το θέατρο του μεγάλου σκηνοθέτη των καιρών μας Jerzy Grotowski και σύντομα θα δημοσιεύσει μελέτη πάνω στο έργο του. Eίναι ιδρυτικό μέλος της Θεατρικής Ομάδας Καθηγητών Ν. Ηρακλείου και μέλος του Γραφείου Κρήτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
«”Eίναι” και “γίγνεσθαι” σε έναν κόσμο που έχουν φτιάξει οι άλλοι για μας»
David Pammenter, 
Principal Lecturer, cdc Arts, Πανεπιστήμιο Winchester, M. Βρετανία
Γλώσσα: αγγλικά (με βοήθεια στα ελληνικά)

Σε αυτό το εργαστήριο θα διερευνήσουμε την καλλιτεχνική, αισθητική και πολιτισμική πρακτική του θεάτρου, το οποίο, ως συμμετοχική διαδικασία, μπορεί ν’ αποτελέσει  ανθρωποκεντρική απελευθερωτική παιδαγωγική και  πολιτισμική παρέμβαση.

To εργαστήριο θα ασχοληθεί με τη διαλογική διάσταση του θεάτρου και τη δυνατότητά του να αμφισβητεί, να προβληματίζει και να παρεμβαίνει στη συνειδητή δημιουργική δράση του εκπαιδευτικού–καλλιτέχνη και του κοινού/συμμετέχοντος, σε μια πορεία αναζήτησης της κοινωνικής αλλαγής. Μέσα από την πράξη  θα εγείρει ερωτήματα για τη φύση και την κοινωνική λειτουργία της δικής μας θεατρικής δράσης ως χώρου μέσα στον οποίο προσδιορίζουμε τον «εαυτό» σε σχέση με τον «άλλο» σε ένα διάλογο με κοινές προθέσεις, με πρόκληση του κοινού, με προβληματισμό και ανάλυση των διαδικασιών που μπορούν να μας οδηγήσουν σε μεταμόρφωση μέσα σε έναν κόσμο κατεξοχήν υλικό.

Θα διερευνήσουμε τη συνάφεια που έχουν οι ιστορίες μας με  αυτές του οικογενειακού μας περιβάλλοντος και των προγόνων μας-της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας και της αφήγησης των ιστοριών αυτών. Θα αμφισβητήσουμε ιδέες και αλήθειες για τον «εαυτό» και τον «άλλο» και θα εξετάσουμε τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο  σε σχέση με την κυρίαρχη κουλτούρα και τις κρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις. Με τη δημιουργικότητά μας και τη δύναμη της φαντασίας μας θα «ονοματίσουμε» το δικό μας κόσμο και θα εξετάσουμε τις αντιφάσεις μεταξύ της αλήθειας, των αξιών, των  δικαιωμάτων,  όπως έχουν διαμορφωθεί και μας επιβάλλονται από τους άλλους. Θα εξετάσουμε τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και τη διαδικασία δόμησης της θεατρικής σύνθεσης, έτσι ώστε οι εμπειρίες μας και ο προβληματισμός μας να γίνονται αντιληπτά από το κοινό και να το προκαλούν να εμπλακεί και να συμμετέχει κριτικά.

Η θεατρική μας σύνθεση είναι καλλιτεχνική δημιουργία, γι’ αυτό είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις καλλιτεχνικές μας δεξιότητες έτσι ώστε να επικοινωνούμε με το κοινό και να μπορούμε όλοι μαζί να ονειρευτούμε άλλες πραγματικότητες, οι οποίες μπορούν να δημιουργηθούν μόνο μέσα από τη δική μας παρέμβαση. Με τη θεατρική μας δράση μπορούμε να μεταμορφώσουμε το χώρο και το χρόνο, την πραγματικότητα και τις κυρίαρχες κοινωνικές επιταγές που παρεμποδίζουν τη δυνατότητά μας να αλλάξουμε.

Θα εξερευνήσουμε τις παιδαγωγικές δυνατότητες και την αποτελεσματικότητα του θεάτρου ως μια διαλεκτική, δημιουργική διαδικασία και πρακτική που έχει στόχο την απελευθέρωση τη δική μας και  των άλλων και την κοινωνική μεταμόρφωση. Θα είναι μια απαιτητική διαδικασία αλλά και διασκεδαστική!

Ο David Pammenter είναι Principal Lecturer στο Πανεπιστήμιο Winchester, στη Σχολή Κοινότητας και Παραστατικών Τεχνών. Είναι επίσης επισκέπτης λέκτορας, σκηνοθέτης, σύμβουλος και εξεταστής σε μια σειρά Πανεπιστημίων, Εταιρειών και Oργανισμών στη Μ. Βρετανία και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας Belgrade του Coventry (Belgrade TIE Team Coventry), της πρώτης ομάδας για την Θεατροπαιδαγωγική (Theatre-in-Education), η οποία αποτέλεσε πρότυπο για αυτή την πρακτική σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Έχει μεγάλη εμπειρία δουλειάς στην Αφρική και την Ασία και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο του Θεάτρου για την Ανάπτυξη (TfD - Theatre for Development)

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3
Εργαστήριο νέων
«Ρίζες: Από το διθύραμβο στον πεντοζάλη»

Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, ηθοποιός, ειδικός επιστημονικός συνεργάτης  Πανεπιστημίου Πατρών
Γλώσσα: ελληνικά

Πώς ξεκίνησε το θέατρο; Ποια ανάγκη τοποθέτησε τον έναν μέσα στον κύκλο, για να ανταποκριθεί στα καλέσματα μιας ολόκληρης ομάδας; Πώς από πολλοί γίναμε ένας-ένας; Τι ήταν αυτό που είχαμε τόση ανάγκη να πούμε προσωπικά; Και συμβαίνει ακόμα αυτό;

Ένα εργαστήριο που αναζητά την προσωπική και τη συλλογική έκφραση της ομάδας, τη λειτουργία του θεάτρου ως μέσο για να πούμε κάτι σε πολλούς, κάτι που δεν μπορούμε πια να κρατήσουμε πια μόνο για εμάς. Το θέατρο ως δημόσιος λόγος, ως διαδικασία άρθρωσης της σκέψης μας, ως φορέας συναισθημάτων και νοημοσύνης, ως ερευνητικό εργαλείο για να αναζητήσουμε τις ρίζες μας, τις επιθυμίες μας και τον πολιτικό μας λόγο. 

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και ηθοποιός. Απόφοιτος του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού και υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας. Έχει κάνει σπουδές υποκριτικής στο 3ετές εργαστήριο του θεάτρου Στοά και θεατρικής αγωγής σε πλήθος σεμιναρίων. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Ως δραματουργός έχει συνεργαστεί με τις ομάδες χορού Yelp, Quasi Stellar, Aερίτες. Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α' βάθμια και Β' βάθμια Εκπαίδευση και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Γέρακα, Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη δραματική σχολή Εμπρός-Εργαστήριο και στην Ακαδημία Τεχνών Ακμή, Iστορία και Θεωρία Κινηματογράφου στο τμήμα Σκηνοθετών του ΙΕΚ Ακμή. Έχει διευθύνει εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο κ.ά.  Από το 2003 διδάσκει το μάθημα «Διδακτική του Θεάτρου-Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Έχει συγγράψει το εκπαιδευτικό βιβλίο «Θέατρο-Θεατρική Αγωγή» (2006- Ανάθεση ΙΔΕΚΕ για τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων). Κείμενά της έχουν εκδοθεί σε θεατρικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και θεατρικές εκδόσεις. Είναι μέλος του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και αναπληρωματικό μέλος στο ΔΣ του.

 

Print