«Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις»

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2007


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)



 

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2007 - Θεσσαλονίκη

«Το κουβαδάκι του Μπίλλυ: ένα ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας και της επίλυσης προβλημάτων»

«Το κουβαδάκι του Μπίλλυ: ένα ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας και της επίλυσης προβλημάτων»

Θεσσαλονίκη, 21/11/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Patrice Baldwin

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/10/2007 5:00 μμ - 8:30 μμ Export event


Ημερίδα "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις 2007: 
ΤΕΧΝΗ – ΜΑΘΗΣΗ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ" 

 

 

Θεσσαλονίκη Κυριακή 21-10-07, 17.00-20.30

«Το κουβαδάκι του Μπίλλυ: ένα ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας και της επίλυσης προβλημάτων»

Patrice Baldwin, Πρόεδρος του National Drama της Μ. Βρετανίας, Σύμβουλος στην τοπική αυτοδιοίκηση για την Ανάπτυξη των Τεχνών στην Εκπαίδευση

Στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο, Φλέμινγκ 1,

Χρησιμοποιώντας ως ερέθισμα ένα εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τεχνικές με τις οποίες τα μικρά παιδιά μπορούν να περάσουν από το θεατρικό παιχνίδι στη δημιουργία ενός δρώμενου με τη συμμετοχή όλης της τάξης (whole class drama). Υποδυόμενοι ρόλους θα μπούμε όλοι μαζί στον «Παραμυθόκοσμο». Εκεί θα συναντήσουμε και θα υποδυθούμε χαρακτήρες που ζουν κάτω απ’ το νερό και θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα του «πραγματικού κόσμου» που θα χρειαστεί να επιλύσουμε όλοι μαζί. Θα αποσαφηνίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μαθαίνουν και θυμούνται τα μικρά παιδιά μέσα από ρόλους.

Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του Δημοτικού, σε θεατρολόγους, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και, γενικότερα, σε όσους δουλεύουν με μικρά παιδιά και ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν θεατρικές τεχνικές, για να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τη σκέψη και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. *  «Το κουβαδάκι του Μπίλλυ» του Kes Gray

Μια αστεία, ευφάνταστη ιστορία γενεθλίων. Ο Μπίλλυ θέλει για τα γενέθλιά του μόνο ένα συγκεκριμένο δώρο. Ούτε παιχνίδι για τον υπολογιστή, ούτε αθλητικά παπούτσια, ούτε ποδήλατο. Μόνο ένα πολύ ιδιαίτερο κουβαδάκι. Μέσα του μπορεί να δει ένα σωρό περίεργα πλάσματα της θάλασσας. Προειδοποιεί τους γονείς του «ποτέ, μα ποτέ, μη δανειστείτε το κουβαδάκι μου». Οι γονείς του, όμως, δεν τον πιστεύουν κι όταν ο μπαμπάς του χρησιμοποιεί ασυναίσθητα το κουβαδάκι, για να πλύνει το αμάξι του, τον περιμένει μια πολύ μεγάλη έκπληξη!

Η  Patrice Baldwin είναι Πρόεδρος του National Drama της Μ. Βρετανίας και Σύμβουλος στην τοπική αυτοδιοίκηση για την Ανάπτυξη των Τεχνών στην Εκπαίδευση στην περιοχή Norfolk στην Αγγλία. Δουλεύει με εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς του θεάτρου σε όλο τον κόσμο για την αξιοποίηση του δράματος στη σχολική τάξη, με στόχο τη βελτίωση της μάθησης και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας. Έχει διατελέσει διευθύντρια σχολείου και έχει εργαστεί στο BBC ως σεναριογράφος και σύμβουλος στο Εκπαιδευτικό Τμήμα. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα βιβλία With Drama in Mind και Teaching Literacy Through Drama. Έχει εργαστεί και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου East Anglia.