Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2013


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.


Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


15 χρόνια Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (1998-2013)

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με πολλούς φορείς οργανώνει επίσης από τις 23 έως τις 30/11/2013 σε ΑθήναΘεσσαλονίκη, Πάτρα και με ελεύθερη συμμετοχή

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ/ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ με κεντρικό θέμα: «αντιρατσιστική εκπαίδευση, σχολικός εκφοβισμός, ανθρώπινα δικαιώματα». Επίσης, ξεκινά κύκλο σεμιναρίων για το Κοινωνικό Θέατρο με βιωματικό εργαστήριο 12 ωρών στο Ηράκλειο Κρήτης.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Συνεργαζόμενοι φορείς-Φορείς που εκθέτουν υλικό:  Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για Παιδιά και Νέους-ASSITEJ GREECE, Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, Τμήμα Θεάτρου Σχολή Καλών Τεχνών Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ, Ινστιτούτο Παραστατικών Τεχνών Λίβερπουλ (LIPA), Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Συνήγορος του Παιδιού, Διεθνής Αμνηστία, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΠΑΔ), Θέατρο του Νέου Κόσμου, Θεατρική Ομάδα «Η συντεχνία του γέλιου», Ομάδα 4Frontal, Θέατρο Νέων, Σχολείο Παιχνιδιού, Εικαστικό Θέατρο Κούκλας «Πράσσειν Άλογα», Θέατρο του Παπουτσιού πάνω στο Δέντρο, Μαγικές Σβούρες, Καλλιτεχνικός Οργανισμός "Κοχύλι, Ομάδα "art is life", Αρσάκεια Σχολεία Πατρών

Διαβάστε εδώ το μήνυμα του Προέδρου του IDEA -International Drama/Theatre & Education Association για το 2013  

Διαβάστε εδώ το γράμμα του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για το 2013

 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2013

Πακετάρω και τρέχω

Πακετάρω και τρέχω

Αθήνα, 30/11/2013, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ράνια Ελ Αμπάσυ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/11/2013 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event


ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2013 & 15χρόνια Δίκτυο! (1998-2013)
ΑΘΗΝΑ, 30 Νοεμβρίου 2013

Στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, Οδ. Τσόχα, ΜΕΤΡΟ "Αμπελόκηποι"
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Αθήνας

"Εκπαίδευση & Θέατρο: αντιρατσιστική εκπαίδευση, σχολικός εκφοβισμός, εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα"
 είσοδος ελεύθερη

Βιωματικά Εργαστήριαπαρουσίαση Εκπαιδευτικού ΥλικούΣυζητήσεις, Θεατρική Παράσταση.
Έκθεση Εκπαιδευτικού Υλικού φορέων. 
Έκθεση υλικού Θεατρικών Ομάδων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: «Πακετάρω και τρέχω»

Ράνια Ελ Αμπάσυ, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων Διεθνούς Αμνηστίας

Σάββατο: 09:30-12:00

Σύντομη περιγραφή: Το ‘Πακετάρω και Τρέχω’ είναι ένα βιωματικό εργαστήριο πάνω στη θεματική των ανθρώπων σε κίνηση, που τοποθετεί τους συμμετέχοντες νοερά σε ένα πλαίσιο γεωγραφικά, πολιτικά και κοινωνικά διαφορετικό, μέσα στο οποίο καλούνται να λάβουν σημαντικές αποφάσεις που αφορούν την ασφάλειά τους. Οι συμμετέχοντες κατανοούν τις περιορισμένες δυνατότητες που έχει κανείς σε μια επείγουσα κατάσταση όπως αυτή του πολέμου, την ευάλωτη θέση των κατατρεγμένων από αυτόν και την παντελή έλλειψη προγραμματισμού της εν λόγω φυγής. Κατανοούνται βαθύτερα τα αίτια που προκαλούν την προσφυγιά, τα κίνητρα των προσφύγων και γίνεται η απόπειρα αποτίναξης στερεοτύπων που αφορούν εν γένει τους ανθρώπους σε κίνηση.