Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2015


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Για το 2015 οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς, και φέρουν το γενικό τίτλο«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;» Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η Ανακοίνωση 2015 προς τα σχολεία
Το Μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) για την Παγκόσμια Ημέρα 2015
1ο ΓΕΛ Κω..παρουσίαση αποσπασμάτων  "μονολογοι από τη Γάζα"

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Θεσσαλονίκη, 5/12/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2015 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30
Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας. Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στα θέματα προσφύγων, ιδιαίτερα επιτακτική στις μέρες μας με την έντονη όξυνση του προσφυγικού προβλήματος, σκοπό έχει την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και της στήριξης των ανθρώπων που μετακινούνται για να γλιτώσουν από διώξεις και πολέμους.
Στο εργαστήρι επιχειρείται η ανίχνευση των διαχρονικών χαρακτηριστικών στις μαρτυρίες και τα λογοτεχνικά έργα για παιδιά και νέους που αφηγούνται τη ζωή και τα προβλήματα των προσφύγων, με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση της καθολικότητας που χαρακτηρίζει την προσφυγική εμπειρία. Η μεθόδευση στοχεύει στη βιωματική διερεύνηση της σχέσης μεταξύ ντοκουμέντου και λογοτεχνικής καταγραφής, ως στοιχείων αποτύπωσης της συλλογικής και προσωπικής μνήμης.

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα Π.Τ.Δ.Ε. Διδακτικής της Λογοτεχνίας. Ιδιαίτερα ερευνητικά ενδιαφέροντα και θέματα ενασχόλησης: Θέατρο και Λογοτεχνία, εφηβική λογοτεχνία, ο ξένος: εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, η διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό σχολείο. Μέλος της Ομάδας έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο και του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και εμψυχώτρια ομάδων εκπαιδευτικών σε ποικίλα προγράμματα προώθησης της Λογοτεχνίας και του Θεάτρου στην εκπαίδευση. Εργάζεται από το 1993 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσιεύσεις: Η χρήση της δραματικής μεθόδου σε ένα σύγχρονο μάθημα της ΛογοτεχνίαςΝεανική πεζογραφία Ι, ΙΙ, Θέατρο: Η κωμική και η τραγική σκηνή, εκδ. Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός, Αθήνα 1999, 2000. Το παιχνίδι στη λογοτεχνία, Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004, Η περιπέτεια της ενηλικίωσης. Η διδασκαλία του εφηβικού μυθιστορήματος στο Γυμνάσιο, συλλογικό έργο, στον τόμο σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία.εκδ. Πατάκης, Αθήνα 2011.