Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2015


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Για το 2015 οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς, και φέρουν το γενικό τίτλο«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;» Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η Ανακοίνωση 2015 προς τα σχολεία
Το Μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) για την Παγκόσμια Ημέρα 2015
1ο ΓΕΛ Κω..παρουσίαση αποσπασμάτων  "μονολογοι από τη Γάζα"

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Θεσσαλονίκη, 5/12/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Τζένη Καραβίτη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2015 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30

"Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
Το εργαστήριο αποτελεί μέρος του ομότιτλου βιωματικού προγράμματος ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες, που δημιουργήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες το 2015. Αξιοποιεί το εκπαιδευτικό υλικό «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων» του προγράμματος «Συμβίωση» και στοιχεία του βιωματικού παιχνιδιού «Περάσματα» της Ύπατης Αρμοστείας.

Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός

Η Τζένη Καραβίτη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex του Η. Βασιλείου. Ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «εκπαίδευση και θέατρο». Συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής του Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (2004), έγραψε το Young Theatre Voices 2007: Ancient myths and contemporary life και επιμελήθηκε το «… κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια (2013). Πρόσφατα συμμετείχε στην εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών του αντικειμένου Θεατρικό Παιχνίδι - Δραματοποίηση για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια.


 

Print

Number of views (535)/Σχόλια (0)