The days of Sokolów Malopolski
“The days of Sokolów Malopolski”
Φεστιβάλ σχολείων στην Πολωνία
International Festival of School Theatres
8-15 Ιουλίου 2006
γιορτή αφιερωμένη στον πολιτισμό της περιοχής
Από 8-15 Ιουλίου 2006 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην πόλη Rzeszów στην Κρακοβία, στην Πολωνίαδιεθνές φεστιβάλ νεανικών και σχολικών ομάδων με τίτλο “the days of Sokolów malopolski”. Ο Δήμος Sokolów είχε την ευθύνη της διοργάνωσης του φεστιβάλ, το οποίο περιελάμβανε μαθητικές και νεανικές παραστάσεις, ξεναγήσεις, θεατρικά εργαστήρια και άλλα πολιτιστικά δρώμενα στη πόλη. Παράλληλα οι διοργανωτές είχαν ετοιμάσει κι ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδρομών για τη γνωριμία της ευρύτερης περιοχής.
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με αντίστοιχους οργανισμούς στην Πολωνία και ειδικότερα με τους οργανωτές του φεστιβάλ, το Γυμνάσιο Nienadówka και τις τοπικές αρχές του Rzeszów, πρότεινε τη συμμετοχή στο φεστιβάλ της Θεατρικής Ομάδας του 2ου Γυμνασίου Ναυπλίου.
Η ομάδα των 14 παιδιών φιλοξενήθηκε σε εγκαταστάσεις του Δήμου Sokolów. Συνοδευόταν από τους εκπαιδευτικούς Ελισσάβετ Χατζηνικολάου, Μαρία Κόκκαλη και Χρήστο Παλαμίδη. Η θεατρική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ναυπλίου άφησε άριστες εντυπώσεις όχι μόνο στους διοργανωτές αλλά και σε αυτούς που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ. Συγκεκριμένα, η θεατρική ομάδα παρουσίασε μερικές από τις περιπέτειες του Οδυσσέα διασκευασμένες σε μορφή παραμυθιού (αποσπάσματα από το παραμύθι του Πασχάλη Παπατσαρούχα "Η αρπαγή της πριγκίπισσας Αιώρας"), με εντυπωσιακά σκηνικά και κουστούμια.
Ένα σχολείο, ένα ταξίδι, ένα Φεστιβάλ, μια χώρα…
Ελισσάβετ Χατζηνικολάου, Μαρία Κόκκαλη, Χρήστος Παλαμίδης
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, γνωρίσαμε τις πόλεις Rzeszów και Κρακοβία. Εκεί επισκεφθήκαμε πλατείες, μουσεία, εκκλησίες, κάστρα αλλά και το θέατρο Μάσκας (Maska Theatre) του Rzeszów, μοναδικό στην κατασκευή κούκλας για κουκλοθέατρο αλλά και Μαύρου Θεάτρου, όπου μας έδειξαν πως κατασκευάζονται οι κούκλες αλλά και κουστούμια. Επισκεφθήκαμε το μουσείο φυσικής ιστορίας της περιοχής και μια τοπική gallery όπου μας έγινε ένα πρόγραμμα για το πώς χαράζεται και ζωγραφίζεται ένα κομμάτι ξύλου αλλά και πέτρας, και γίνεται ένα μικρό έργο τέχνης. Τα παιδιά επισκέφτηκαν ακόμα και ένα εργαστήριο – μουσείο αγγειοπλαστικής, όπου δοκίμασαν και έφτιαξαν τα δικά τους πήλινα δοχεία, με την βοήθεια των ειδικών.
Η επίσκεψή μας, όμως, στην Πολωνία δεν προσδιορίστηκε μόνο από τις εκδρομές και τις επισκέψεις. Οι δραστηριότητες που λάβαιναν χώρα κάθε απόγευμα με τις υπόλοιπες ομάδες ήταν καταπληκτικές. Βραδιές χορού και τραγουδιού αλλά και άλλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων πραγματοποιούνταν με συμμετοχή όλων των ευρωπαϊκών ομάδων αλλά και δραστηριότητες στο δάσος με παιχνίδια και βόλτες με άμαξες. Μέρες γεμάτες από ασύλληπτες για τη φαντασία μας δραστηριότητες για εμάς τους καθηγητές αλλά και για τα παιδιά.
Να λοιπόν, που ένα φεστιβάλ, στάθηκε η αφορμή για να γνωρίσει η θεατρική ομάδα του 2ουΓυμνασίου Ναυπλίου, μια χώρα, την Πολωνία, που αξίζει να επισκεφτεί κανείς για τρεις βασικούς λόγους: τον πολιτισμό που διαχέεται μέσα στις απλές καθημερινές συνήθειες και πρακτικές των ανθρώπων, τη φιλοξενία και την ευγένεια των ανθρώπων που την κατοικούν, και τα ενδιαφέροντα μνημεία (φύσης και ανθρώπων έργα).
Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να δούμε τη δουλειά κι άλλων σχολείων, να γνωριστούν οι μαθητές μας με παιδιά από άλλους τόπους και να ζήσουν μαζί, να παίξουν μαζί, να διασκεδάσουν μαζί, να κάνουν φιλίες, να γνωρίσουν άλλες νοοτροπίες και πολιτισμούς, αλλά και να γκρεμίσουν για λίγο ή και για περισσότερο τα σύνορα και τις προκαταλήψεις που σκιάζουν τις ανθρώπινες σχέσεις και τις σχέσεις των λαών
Με τις καλύτερες, λοιπόν, εντυπώσεις και μοναδικές εμπειρίες, γυρίσαμε από ένα ταξίδι που θα μας μείνει αξέχαστο και που εξελίχθηκε πολύ πιο ενδιαφέρον από όσο είχαμε στην αρχή φανταστεί.
Θέλουμε για άλλη μια φορά να συγχαρούμε τους διοργανωτές του φεστιβάλ, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση αλλά και όλους όσοι με τον τρόπο τους μας βοήθησαν να πραγματοποιήσουμε αυτό το ταξίδι.