Περιοδικό Εκπαίδευση και Θέατρο

Περιοδική επιστημονική έκδοση για την προώθηση του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 26 (2025)
Το περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο δέχεται υποβολές άρθρων για το νέο του τεύχος (26, 2025), μέχρι τις
15 Ιανουαρίου, 2025.
Παρακαλούμε δείτε τις θεματικές, τις στήλες και τις προδιαγραφές υποβολής, συμβουλευτείτε την λίστα κριτηρίων και στη συνέχεια υποβάλετε το κείμενό σας προς κρίση.
Η Συντακτική Επιτροπή είναι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Υποβολές άρθρων: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/about/submissions
Κεντρικός σύνδεσμος περιοδικού: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

 

 

Ιδρυτής περιοδικού: Νίκος Γκόβας (Υπεύθυνος Έκδοσης 2001-2021)

Υπεύθυνοι Τεύχους 25 (2024) & 26 (2025): Αντώνης Λενακάκης, Νάσια Χολέβα

Συντακτική Επιτροπή: Κατερίνα Αλεξιάδη, Μπέττυ Γιαννούλη, Μαίρη Kαλδή, Αντώνης Λενακάκης, Ηρώ Ποταμούση, Χαρά Τσουκαλά, Νάσια Χολέβα


Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή: Brendon Burns σκηνοθέτης, Λέκτορας, Ινστιτούτο Παραστατικών Τεχνών Λίβερπουλ Ηνωμένο Βασίλειο, Αντώνης Βάος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Kathleen Gallagher Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τορόντο Καναδά, Μπέττυ Γιαννούλη Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκος Γκόβας θεατροπαιδαγωγός,Guido di Palma Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ρώμης "Sapienza” Ιταλία, Χριστίνα Ζώνιου Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ulrike Hentschel Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τεχνών Βερολίνου, Γερμανία, Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άλκηστις Κοντογιάννη Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνης Λενακάκης Αναπληρωτής Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τηλέμαχος Μουδατσάκις σκηνοθέτης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Κρήτης, David Pammenter σκηνοθέτης θεάτρου, παιδαγωγός θεάτρου, Ηνωμένο Βασίλειο, Αντιγόνη Παρούση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση Επίκουρη Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Tim Prentki  Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Γουίντσεστερ Ηνωμένο Βασίλειο, Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, Ειδικό Επιστημονικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άννα Τσίχλη σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Chris Vine  Ακαδημαϊκός Διευθυντής ΜΑ στο Εφαρμοσμένο Θέατρο, Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης (CUNY), ΗΠΑ, Κλειώ Φανουράκη, σκηνοθέτις, Επίκουρη Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μαρία Φραγκή, σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Επικοινωνία-παραγγελίες τευχών: info@theatroedu.gr / 2106541600
Το Τεύχος 1 εκδόθηκε το 2001 στα Ελληνικά. Το Τεύχος 9 (2008) και το Τεύχος 19 (2018) εκδόθηκαν Ελληνικά και Αγγλικά
Από το 2020 (Τεύχος  21) το περιοδικό εκδίδεται Ελληνικά και  Αγγλικά

 ISSN 1109-821X​


 

Στην σελίδα αυτή μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα όλων των τευχών του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. 

Από το 2023 (τ.24), το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα e-journals του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά και αγγλικά): https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

Η συνεργασία του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) θα επιτρέψει στα περιεχόμενα του Ε & Θ να είναι πιο ορατά στη διεθνή κοινότητα μέσω μηχανών εντοπισμού και ειδικών DOI numbers.

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε τα περιεχόμενα του Τευχους 24 (2023) σε ελληνικά και αγγλικά.
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε στην πλατφόρμα του ΕΚΤ για να λαμβάνετε ενημερώσεις και να διαβάσετε οδηγίες προς συγγραφείς αν ενδιαφέρεστε να υποβάλετε το άρθρο σας.

Όλα τα τεύχη του Περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/11/2025 5:00 μμ - 23/11/2025 3:00 μμ Export event
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 21-23/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Δωρεάν σεμινάριο/εργαστήριο για εκπαιδευτικούς
TiM^2 - Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Εμψύχωση: Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Θεσσαλονίκη, 21-23/11/2025
Ώρες: Παρασκευή 17:00-21:00 (προσέλευση 16:45), Σάββατο & Κυριακή 9:30-15:00
Χώρος: 36ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Αγίας Σοφίας 66, Θεσσαλονίκη 54635 (Μετρό Αγ. Σοφίας)

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικά και σε φοιτητές/φοιτήτριες παιδαγωγικών τμημάτων

Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Βορ. Ελλάδας στο πλαίσιο του έργου  TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama (Erasmus Plus, κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429), διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο για τη διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών) με τη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος.

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Στόχος του εργαστηρίου είναι η επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος για τη διδασκαλία των μαθηματικών παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών). Οι συμμετέχοντες/ουσες θα επιμορφωθούν στη μεθοδολογία που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του έργου TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία των μεθόδων MathemArt & Process Drama. Μετά το πέρας του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες θα κληθούν να εφαρμόσουν μέρος των τεχνικών που θα γνωρίσουν στις τάξεις τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:
να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ  και θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.

Όλες οι δράσεις του προσφέρονται δωρεάν. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να καταβάλετε την ετήσια συνδρομή μέλους ή/και να ενισχύσετε οικονομικά το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην  Εκπαίδευση.
Για εγγραφές/συνδρομές μελών & προαιρετική οικονομική ενίσχυση δείτε ΕΔΩ

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στο έργο Erasmus Plus “TiM - Teaching Mathematics Using Drama” (όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή της μεθοδολογίας στην τάξη).

Το έργο “TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama” σχεδιάστηκε και υλοποιείται από σύμπραξη εταίρων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus (κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429). Συντονιστής φορέας: SCT - Social Community Theatre Centre | COREP - Consorzio per la Ricerca e l'Educazione Permanente (Ιταλία). Εταίροι: Western Norway University of Applied Sciences - HVL (Νορβηγία), CNR - National Research Council of Italy (Ιταλία), ASTA Theatre (Πορτογαλία), TUC - Πολυτεχνείο Κρήτης (Ελλάδα), Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ελλάδα)

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Βορ Ελλάδας
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600


Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτριών

H Χριστίνα Ζουρνά είναι Μαθηματικός, πτυχιούχος της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, διδάσκει από το 1988 μαθηματικά στην ιδιωτική και δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και τη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ως Υποψήφια Διδάκτορας και εξωτερική συνεργάτις του ίδιου τμήματος διδάσκει στα προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus Plus και σε Προγράμματα Εξειδίκευσης του ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΑΜΑΚ, σχεδιάζοντας, οργανώνοντας και υλοποιώντας πρωτότυπα εργαστήρια Εκπαιδευτικού Δράματος με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καθώς και επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων. Είναι ενεργό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από το 2007. Την τελευταία πενταετία υλοποιεί και βιωματικά εργαστήρια για την ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη χρήση του Εκπαιδευτικού Δράματος τόσο στη διδασκαλία-διδακτική των ΑΠΣ όσο και στην ανάπτυξη προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων παιδιών, εφήβων, φοιτητών και ενηλίκων. Έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα με αυτή τη θεματολογία σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και έχει συγγράψει σχετικά κεφάλαια σε βιβλία. Η πρωτότυπη ιδέα της για τη «χρήση της βιωματικής μεθόδου του Εκπαιδευτικού Δράματος ως καινοτόμου πρακτικής στη Διά Βίου Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό» έχει κατοχυρωθεί διεθνώς και με συμβολαιογραφική πράξη (αρ. πρωτ. 990/11-02-2022).  
Βιβλιογραφία - Δημοσιεύσεις: https://www.researchgate.net/profile/Christina-Zourna
https://uom-gr.academia.edu/CZourna,
Εφαρμογές και εργαστήρια Εκπαιδευτικού Δράματος: https://christinazourna2.wixsite.com/my-site-1?lang=el

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες  της Αγωγής και κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας/Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μαθήματα θεάτρου στο Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, στο οποίο αξιοποιούνται τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Ενδεικτικά: «Η κωμική σκηνή-Α΄ Γυμνασίου» και «Η τραγική σκηνή-Β΄Λυκείου», στον τόμο Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» και «Η περιπέτεια της ενηλικίωσης» στο Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, http://proteas.greek-language.gr/ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική  εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι  εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

 

 

 

Print
 

 

Το Περιοδικό “Έκπαίδευση & Θέατρο” γιορτάζει τα 20 τεύχη!
 Aθήνα, 2 Δεκεμβριου 2019

 

Ίδρυση και συντελεστές

Οι συντακτικές επιτροπές ανά τεύχος

Δείτε εδώ

Οι συγγραφείς

Όλοι οι συγγραφείς από την ίδρυση του περιοδικού μέχρι σήμερα

Δείτε εδώ

Αποστολή Εργασιών

Οδηγίες για αποστολή άρθρων προς δημοσίευση

Δείτε εδώ

Επιστημονική - Συμβουλευτική Επιτροπή

Η Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή 

Δείτε εδώ

Ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες & μέλη προηγούμενων επιτροπών

Σύστημα APA Βιβλιογραφικών αναφορών