Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

 

Επιμόρφωση  «κι αν ήσουν εσύ;»

 

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 11/11/2022 17:00-21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/11/2022 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Δωρεάν σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ4). Θέσεις περιορισμένες

Διαδικτυακά, 11/11/2022

Ώρες: 17:00-21:00

Επιμορφωτές: Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;», πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο».

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου    
Τι συμβαίνει όταν οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με ρατσιστικές στάσεις και συμπεριφορές μέσα στο σχολείο; Πώς μπορεί να αντιμετωπίσουν φαινόμενα θυμού και έντασης μεταξύ των μαθητών τους; Τι μπορούν να κάνουν και πώς να συνεννοηθούν με τα παιδιά και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς; 
Το σεμινάριο αναφέρεται στα ζητήματα των διακρίσεων και του ρατσισμού, των μορφών που αυτά μπορεί να πάρουν στο σχολείο και του ρόλου των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπισή τους και κινείται σε δύο επίπεδα. Σε θεωρητικό επίπεδο, αποσαφηνίζονται οι σχετικοί όροι και γίνεται αναφορά στη σχετική νομοθεσία και στον τρόπο με τον οποίο τα παραπάνω μπορεί να εμφανίζονται και να επηρεάζουν τη ζωή στο σχολείο. Και σε πρακτικό επίπεδο, επιχειρείται προσομοίωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και των προκλήσεων που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν, μέσα από τη διαπραγμάτευση μιας καθημερινής ιστορίας από το χώρο του σχολείου. Με τη βιωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων και μέσα από τεχνικές του θεάτρου φόρουμ επιδιώκεται η επεξεργασία προκλητικών καταστάσεων που οι εκπαιδευτικοί ενδέχεται να συναντήσουν. 
Το σεμινάριο στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και την εξοικείωσή τους με θεωρητικά και πρακτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων. 

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Αιτήσεις συμμετοχής: Μέσω φόρμας εγγραφής εδώ.

Το σεμινάριο/εργαστήριο είναι μέρος του ευρύτερου επιμορφωτικού κύκλου με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων’  που υπό προϋποθέσεις οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.  Δείτε περισσότερα ΕΔΩ

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα εισηγητών

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και τον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (153)/Σχόλια (0)

Επιστροφή στην κεντρική σελίδα της Επιμόρφωσης
Πατήστε εδώ...

Ημερολόγιο δράσεων

«Νοέμβριος 2022»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
3112
«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 2/11/2022 , 17:00-21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
3
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 3/11/2022 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
45
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 5/11/2022 14:00-17:00 & 18:00 - 21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ6), Τζωρτζίνα Κακουδάκη
6
«World cinema. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση - οι συγκλονιστικοί άλλοι - μέσα από την γενναιοδωρία της κινηματογραφικής οθόνης»

«World cinema. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση - οι συγκλονιστικοί άλλοι - μέσα από την γενναιοδωρία της κινηματογραφικής οθόνης»

Διαδικτυακά, 6/11/2022 10:00-13:00 & 14:00 - 17:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ6), Τζωρτζίνα Κακουδάκη
7
"Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες»  -Συζητώντας για το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη"

"Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» -Συζητώντας για το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη"

Διαδικτυακά, 7/11/2022, 5.00μμ-6.30 μμ παρουσίαση-συζήτηση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
891011
«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 11/11/2022 17:00-21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου
12
«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης  για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Ζάκυνθος, 12-13/11/2022, Σεμινάριο 12 ωρών για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, Γιώργος Μπεκιάρης & Γιούλη Δούβου
13
«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης  για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Ζάκυνθος, 12-13/11/2022, Σεμινάριο 12 ωρών για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, Γιώργος Μπεκιάρης & Γιούλη Δούβου
14151617181920
«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης  για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

«κι αν ήσουν εσύ; - τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Ηγουμενίτσα, 20/11/2022, Σεμινάριο 5 ωρών για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, Χριστίνα Ζώνιου
212223
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 23/11/2022 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
24
«Εγώ κι ο άλλος…» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Εγώ κι ο άλλος…» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 24/11/2022, 5μμ-9μμ Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μπεκιάρης
2526
27
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Ρόδος, 27/11/2022, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, φοιτητές/φοιτήτριες, εμψυχωτές, Χριστίνα Κρίθαρη
2829
«Ειδήσεις... αλλιώς» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ειδήσεις... αλλιώς» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 29/11/2022, 18:00 - 21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Ιωάννης Πούλιος
301
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 1/12/2022, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
23
4
567
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 7/12/2022 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
8910
11

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Πατήστε παρακάτω για αναλυτική περιγραφή κάθε εργαστηρίου και λοιπών δράσεων που εντάσσονται στην Επιμόρφωση 

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Μονόλογοι σε καραντίνα - Αναζητώντας τη δική μου φωνή

Το όνομά μου είναι... δικό μου

Να τους πάρετε στα σπίτια σας...

Εγώ και ο άλλος…

Ειδήσεις... αλλιώς

... εγώ είμαι Εγώ

Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στο σχολείο

Περάσματα

World cinema

Κλικ – Ο κόσμος μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα

Ο ήχος της πέτρας

Πες το δυναμικά με εικόνες!

Με λογισμό και μ’ όνειρο - Μονόλογοι σε καραντίνα

Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος

Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας

Πατάμε γερά!