"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 18,25/5, 1,8,15,22/6/2021 (Δυτική), Δράση «Μαζί»

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/5/2021 5:00 μμ - 7:00 μμ Export event


Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ
για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ
ΟΜΑΔΑ Ηπείρου (
Δυτική)

Διαδικτυακά, Τρίτη 18/5/2021, 25/5/2021, 1/6/2021, 8/6/2021, 15/6/2021, 22/6/2021

Ώρες διεξαγωγής: 17:00 – 19:00
Εμψύχωση: Χριστόδουλος Κωτσίνας, Δημήτρης Κονετάς 

Συμμετέχουν 16 μαθητές προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού που φοιτούν στο Γυμνάσιο Πεδινής, και στο ΓΕΛ Ελεούσας, ή/και διαμένουν στη Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων Φιλιππιάδας και στην Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων «ΑΡΣΙΣ».

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της Δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργανώνει σεμινάριο δημιουργικής γραφής με τίτλο «Διάλογοι σε καραντίνα: Το όνομά μου είναι...δικό μου!» με τη συμμετοχή εφήβων που ζουν σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας και κατάγονται από διάφορες χώρες.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργατικής μάθησης. Στα εργαστήρια, μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και θεατρικές τεχνικές, οι έφηβοι, ζεύγη ή μικρές ομάδες, θα γράψουν μικρά κείμενα και ποιήματα για ό,τι τους απασχολεί και θέλουν να το μοιραστούν με άλλους.

Βιογραφικά Σημειώματα

Ο Χριστόδουλος Κωτσίνας είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Σχολή Καλών Τεχνών. Το 2011 για δύο συναπτά έτη εργάστηκε σε ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών». Από το 2013 έως και σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεατρική αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων. Το 2016 εισήχθη στο Π.Μ.Σ. Δημιουργική Γραφή με κατεύθυνση Συγγραφή όπου αποφοίτησε με Άριστα. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις και ταινίες μικρού μήκους. Διετέλεσε Έφηβος Βουλευτής της επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων του προγράμματος της Βουλής των Ελλήνων το 2003. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» επιμορφωτής/ εμψυχωτής και Τοπικός Συντονιστής Θεσπρωτίας από το 2018.

O Δημήτρης Κονετάς είναι Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πάτρας, κάτοχος Μεταπτυχιακού στις Σπουδές στην Εκπαίδευση στο Ε.Α.Π. και Πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποδιευθυντής και Ειδικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας. Έχει εργαστεί ως: σύμβουλος πληροφορικής, Διαχειριστής συστημάτων (βιβλιοθηκών), στέλεχος σε μεγάλο αριθμό ευρωπαϊκών προγραμμάτων καθώς και ως υπεύθυνος προγραμμάτων κατάρτισης προσωπικού. Το σημαντικότερο επιστημονικό ενδιαφέρον καθώς και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Σήμερα διδάσκει Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Ηπείρου και στο Κέντρο για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά του Johns Hopkins University (CTY-Greece). Είναι πρεσβευτής της Ακαδημίας Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet, συντονιστής των προγραμμάτων «Νοιάζομαι και Δρω» στην Ήπειρο και τοπικός συνεργάτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Νομό Ιωαννίνων. Έχει συντονίσει πλειάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Διακρατικών, Πολιτισμού, Αγωγής Υγείας, Ισότητας, Σταδιοδρομίας, Καινοτομίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Εθελοντισμού. 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Περιφερειακή Διαχείριση Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» Δυτική Ελλάδα: Γιώργος Μπεκιάρης 
Τοπικός Συντονιστής Ιωαννίνων: Χριστόδουλος Κωτσίνας

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες