"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 9,10,11,16,17/12/2020 & 10/2/2021 (Βόρεια), Δράση «Μαζί»

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 16/12/2020 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ
για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ

Ομάδα Β. ΕΛΛΑΔΑ - ΠΙΛΟΤΙΚΗ

Διαδικτυακά, Τετάρτη 9/12/2020, Πέμπτη 10/12/2020, Παρασκευή 11/12/2020, Τετάρτη 16/12/2020, Πέμπτη 17/12/2020 και Τετάρτη10/02/2021

Ώρες διεξαγωγής: 18:00 – 20:00

Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Αμανατιάδου

Συμμετέχουν 20 μαθητές ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού πληθυσμού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν σε σχολεία των πόλεων Βελβεντό Κοζάνης, Σιάτιστα, Γρεβενά, Θεσσαλονίκη και Καβάλα ή/και διαμένουν στην Ανοιχτή Δομή Προσωρινής Υποδοχής Προσφύγων Διαβατών και στα εποπτευόμενα διαμερίσματα ανηλίκων- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων «ΑΡΣΙΣ»-ΚΟΖΑΝΗ, καθώς και 4 εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και της δράσης «Μαζί» που υλοποιεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής με τίτλο «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ, για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού»

Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  

Βιογραφικά Σημειώματα

Η Χριστίνα-Μαρία Αμανατιάδου είναι θεατρολόγος, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό τίτλο. Έχει εργαστεί σαν βοηθός σκηνοθέτη σε θεατρικές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Από το 2017 είναι εμψυχώτρια δημιουργικών εργαστηρίων σε παιδιά στην ομάδα KIRKO. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2018 μέχρι και σήμερα διατελεί Βοηθός Διαχείρισης Βορείου Ελλάδος, εμψυχώτρια και από το 2020 τοπική συντονίστρια Θεσσαλονίκης στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Έχει λάβει μέρος σε επιμορφωτικά σεμινάρια και project με θέματα την διαπολιτισμικότητα, το θέατρο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Εργασία της έχει συμπεριληφθεί στο βιβλίο "Όταν ο Δάσκαλος μπαίνει σε Ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με δάσκαλο σε ρόλο", των Μελίνα Χατζηγεωργίου και Άβρα Αυδή που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και ειδίκευση στη Διδακτική της Γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα θεάτρου στο διετές Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Περιφερειακή Διαχείριση Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» Βόρεια Ελλάδα: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 
Τοπικές Συντονίστριες Θεσσαλονίκης και Κοζάνης: Χριστίνα Αμανατιάδου, Αναστασία Πάτσιου

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print

Number of views (9766)/Σχόλια (0)

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες