Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
στο Κέντρο της ActionAid στην Αθήνα


 

2019-2020

Από το Μάιο του 2017 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση εγκαινιάζει μια νέα συνεργασία με την ActionAid Hellas στην Αθήνα. Πρόκειται για ​το ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, ​έναν πολυχώρο δράσης και αλλαγής που παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε ενήλικες και καινοτόμα προγράμματα σε παιδιά και εφήβους, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που η πολυετής οικονομική κρίση έχει επιφέρει στη ζωή τους. 

Βρίσκεται στον Κολωνό, στην οδό Πέτρας 93, και στη δημιουργία του συνεργάστηκαν ​πολλοί και διαφορετικοί φορείς.

 

Εργαστήριο για μαθητές - «Θεατροπαιχνίδια»

Εργαστήριο για μαθητές - «Θεατροπαιχνίδια»

Αθήνα, 21/10/2020, Εργαστήριο για μαθητές, στο Επίκεντρο

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/10/2020 9:30 πμ - 11:30 πμ Export event


Eργαστήριο για μαθητές - «Θεατροπαιχνίδια»

για παιδιά 6-9 χρονών

2019-2020 - Γ' κύκλος

Αθήνα, 21/10/2020

στο Επίκεντρο, Πέτρας 93, Κολωνός

Σε αυτόν τον κύκλο προσπαθήσαμε να εξοικειωθούμε με «εργαλεία» και να αναπτύξουμε δεξιότητες όπως η επικοινωνία με την ομάδα,η ενσυναίσθηση,η ενίσχυση της ομαδικότητας καιτης ομαδικής δημιουργίας. Όλα αυτά αξιοποιώντας δημιουργικά τα μέτρα προστασίας από τον Covid19 (μάσκες, αποστάσεις, αντισηπτικά) και σε διαφορετικά πεδία όπως ο λόφος του Κολωνού, ο χώρος στο κτίριο της Action Aid και τέλος μέσω εφαρμογής, στην τρίτη φάση της εξ αποστάσεως πραγματοποίησης του εργαστηρίου. 

Εμψυχώτρια: Όλγα Ορφανίδου


Σε συνεργασία με την ActionAid Hellas

Δράση 1: «Θεατροπαιχνίδια!» για παιδιά 6-9 χρονών

 

Α' ΚΎΚΛΟΣ

Σε αυτό τον κύκλο, οι στόχοι ήταν η γνωριμία και εξοικείωση με «εργαλεία» της ομάδας, η ενίσχυση της ομαδικότητας και το αίσθημα του ανήκειν.

Αφιερώσαμε τον χρόνο μας στη ροή από τα ομαδικά παιχνίδια (σε κύκλο, παράλληλες γραμμές ή αυτοσχεδιαστικά και ελεύθερα), σε one to one παιχνίδια του/ της κάθε συμμετέχοντα/χουσας με την εμψυχώτρια, κινητικά, συλλογικής δημιουργίας μέχρι η ροή τους στο τέλος του κύκλου να αποτελεί κεκτημένο της ομάδας.

Ασχοληθήκαμε με τις έννοιες της οικολογίας και της υπερκατανάλωσης. Μέσα από παραμύθια που δημιουργήσαμε με τα παιδιά με τενικές κατευθυνόμενου αυτοσχεδιασμού, η «ιστορία της παπαρούνας» και «ένα δέντρο τα Χριστούγεννα» δουλέψαμε τα συναισθήματά μας αλλά και την κριτική μας σκέψη με παιχνίδια αναστοχασμού που πυροδοτούσαν συζητήσεις (πχ. «Πάρε θέση» προσαρμοσμένο στην ιστορία που είχαμε παίξει νωρίτερα).

Ένας επιπλέον στόχος ήταν, επίσης, η ανάμειξη των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις μας. Μια φόρα στις 10 μέρες για 20 λεπτά ορίσαμε να παίζουμε όλοι μαζί με στόχο να μοιραζόμαστε παιχνίδια που μπορούμε να παίζουμε και σπίτι.

Εμψυχώτρια – Νικολέττα Δημοπούλου


Β' ΚΎΚΛΟΣ

Στις αρχές Ιουνίου ολοκληρώσαμε στο Επίκεντρο με την ομάδα παιδιών δημοτικού τον κύκλο συναντήσεων που ξεκινήσαμε τον Φεβρουάριο του 2020. Αρχίσαμε να δουλεύουμε με στόχο να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το ζήτημα της περιβαλλοντικής καταστροφής, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ομαδικότητας, με εργαλείο το εκπαιδευτικό δράμα. Αφορμή ήταν το έργο του Λ. Σεπούλβεδα, ειρωνία έφυγε από τη ζωή εξαιτίας του covid-19, "Η ιστορία ενός γάτου που έμαθε σε ένα γλάρο να πετάει". Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν άμεσα με παραδείγματα από προσωπικές εμπείριες και ανέδειξαν το ζήτημα της προσωπικής ευθύνης. Δυστυχώς λόγω των συνθηκών και των μέτρων προστασίας από τον covid -19  διακόψαμε τις συναντήσεις. Ωστόσο προκειμένου να ολοκληρωθεί η ιστορία, αλλά και να μην χαθεί η επαφή των παιδιών με το Επίκεντρο, δημιούργησα ένα σχεδιασμό με βάση την ιστορία που ξεκινήσαμε, στην οποία θα μπορούσε να συμμετέχει κάθε παιδί με όλη την οικογένεια του. Ελπίζω σε μία νέα δημιουργική χρονιά, χωρίς το φόβο ενός κρούσματος πανδημίας, με παρακαταθήκη την εμπειρία που βιώσαμε.

Εμψυχώτρια – Ιωάννα Κυρίτση


 


Γ' ΚΎΚΛΟΣ

Σε αυτόν τον κύκλο προσπαθήσαμε να εξοικειωθούμε με «εργαλεία» και να αναπτύξουμε δεξιότητες όπως η επικοινωνία με την ομάδα, η ενσυναίσθηση ,η ενίσχυση της ομαδικότητας καιτης ομαδικής δημιουργίας. Όλα αυτά αξιοποιώντας δημιουργικά τα μέτρα προστασίας από τον Covid19 (μάσκες, αποστάσεις, αντισηπτικά) και σε διαφορετικά πεδία όπως ο λόφος του Κολωνού, ο χώρος στο κτίριο της Action Aid και τέλος μέσω εφαρμογής, στην τρίτη φάση της εξ αποστάσεως πραγματοποίησης του εργαστηρίου.

Στις δύο πρώτες φάσεις δουλέψαμε με τους «Μασκοφόρους Σούπερ Ήρωες» και τις ταυτότητές μας. Αξιοποιήσαμε υλικό από το πρόγραμμα «Το όνομά μου είναι δικό μου». Σε αυτές τις φάσεις επιδιώξαμε να ενισχύσουμε την αυτοεικόνα μας και να την τοποθετήσουμε στον κοινωνικό χώρο, στην αλληλεπίδρασή της με τους άλλους, μέσα από παιχνίδια και ρόλους.

Στην τρίτη φάση, και λόγω της διακοπής της ζωντανής επικοινωνίας, η θεματική προσαρμόστηκε στα νέα διαθέσιμα μέσα. Έτσι βασικός στόχος έγινε η επικοινωνία και η ενδυνάμωση για την εξ αποστάσεως επικοινωνία και συνεργασία. Σε αυτή τη φάση αξιοποιήθηκαν κείμενα από βιβλία (Τριβιζάς, Αίσωπος, Παπαθεοδούλου) και κατασκευάστηκαν κούκλες, με διάφορες τεχνικές και υλικά (ρολά χαρτιών, κάλτσες κλπ) που υπάρχουν στα σπίτια, αλλά και κουκλοθέατρα (από κουτιά) και έγιναν μικρές παραστάσεις.

Εμψυχώτρια: Όλγα Ορφανίδου


12

Συντονίστρια των προγραμμάτων στο «Επίκεντρο» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση​: Δέσποινα Μιτσιάλη 

​Εργαστήρια παιδιών-εφήβων: 
​Νικολέττα Δημοπούλου, Ιωάννα Κυρίτση, Δέσποινα Μιτσιάλη

Εργαστήριο ενδυνάμωσης γυναικών:
Μπέττυ Γιαννούλη, Χαρά Τσουκαλά, Νάντια Κατή