Berovo1 Berovo1

Berovo1

Theatre Makes Politics - Theatre Power Politics (TMP)

Theatre Makes Politics#Theatre Power Politics (TMP)  (short description)
an Erasmus+ Youth Project 2022-2025

Erasmus+ Cooperation partnerships in youth 2021, Round 2
Project ID No:  2021-2-DE
04-KA220-YOU – 000049944
Περίοδος έργου: 1/3/2022-1/3/2025

 

Main partners
-Bundesverband Theaterpädagogik e.V., (BUT), Germany (Project Coordinator)
-La Transplanisphere (LT), France
-Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece
-Ex-Quorum - Associação de Divulgação de Eventos Culturais (EQ), Portugal
-Centre for Intercultural Dialogue Association, (CID), Republic of North Macedonia
-Stadt Theatre Dortmund (STD), Germany 

PARTNERS MEETINGS
RESEARCH WORKSHOPS
WORKING GROUPS
PILOT WORKSHOPS

 

ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΡ

Τα κύρια πεδία ενδιαφέροντος: Το TMP προτείνει να διαμορφωθεί μια δημιουργική απάντηση απέναντι στις αντιδημοκρατικές δυνάμεις στις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Το συνεργατικό σχήμα των εταίρων θεωρεί ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό όσοι/ες εργάζονται με νέους Ευρωπαίους να μπορούν να χρησιμοποιούν δημιουργικά εργαλεία για να αμφισβητήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι λαϊκιστές και οι εξτρεμιστές προσπαθούν να τους χειραγωγήσουν.
Η έρευνα διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ορισμένες ομάδες δημιουργούν αντιθέσεις μέχρι και εχθρότητα ενάντια σε άλλες ομάδες, όπως πρόσφυγες, μουσουλμάνους, «άπιστους», LGBTQ+ κ.ο.κ.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα: Το TMP αναπτύσσει δημιουργικά εργαλεία, ένα εγχειρίδιο και ένα δίκτυο, προκειμένου να ενδυναμώσει όσους/ες εργάζονται  με νέους, ώστε να μπορούν να αλλάξουν την οπτική τους στην εργασία τους και να βοηθήσουν τους νέους να κατανοήσουν βαθιά τους ανθρώπους που είναι «διαφορετικοί», ξεπερνώντας τις προκαταλήψεις και ανακαλύπτοντας την ευχαρίστηση της ανταλλαγής, του παιχνιδιού και της δράσης με ανθρώπους, τους οποίους διαφορετικά δεν θα συναντούσαν ποτέ.

 

Οι στόχοι του έργου είναι: 
- Να ενδυναμώσει και να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτές νέων (youth workers) να ενσωματώσουν μεθόδους στη δουλειά τους, που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, όπως ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η μισαλλοδοξία, καθώς και ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός σε όλες του τις μορφές.

- Να εμπλουτίσει το σύνολο των διαθέσιμων μεθόδων και εργαλείων στους παραπάνω τομείς με τεχνικές από τον  χώρο της παιδαγωγικής του θεάτρου και άλλων παραστατικών τεχνών.

- Να δημιουργήσουν έναν πυρήνα εκπαιδευτών νέων (youth workers) που να διαθέτουν δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα στην εργασία τους και που να μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές

 

Η προσέγγιση: Το έργο θα αντιμετωπίσει τα 4 ακόλουθα ζητήματα χρησιμοποιώντας το θέατρο/δράμα και τις παραστατικές τέχνες:

1. Ακροδεξιός εξτρεμισμός και λαϊκισμός: Ρατσισμός και ρητορική κατά των προσφύγων

2. Ακροδεξιός εξτρεμισμός και λαϊκισμός: Θεωρίες συνωμοσίας και παραπληροφόρηση

3. Θρησκευτικός φονταμενταλισμός: Ισλαμικός φονταμενταλισμός

4. Θρησκευτικός φονταμενταλισμός: χριστιανικός θρησκευτικός δογματισμός και πολιτική

 

Τα βήματα:

α) 4 Ερευνητικά Εργαστήρια (δια ζώσης: Παρίσι Σεπτέμβριος 2022, Λέσβος Οκτώβριος 2022, Έβορα Νοέμβριος 2022, Μπέροβο Ιανουάριος 2023

β) Ομάδες Έρευνας & Συγγραφής

γ) Σχεδιασμός εγχειριδίου

δ) Παρουσίαση του εγχειριδίου σε επιλεγμένους εργαζόμενους με νέους

ε) Δοκιμή της μεθοδολογίας με Ομάδες Νέων

στ) Αναθεώρηση του εγχειριδίου & των εργαλείων εργασίας

ζ) Εκδηλώσεις διάχυσης (τοπικά συνέδρια)


Περίοδος έρχου: 1/3/2022-1/3/2025

Project ID No:  2021-2-DE04-KA220-YOU - 000049944
(Erasmus+ Cooperation partnerships in youth 2021, Round 2)

--------------------------------------------------------------------

Το TMP στην Ελλάδα

Συντονισμός-Διαχείριση: Κατερίνα Αλεξιάδη (Συντονιστρια), Βάσια Κόσσυβα
Συμβουλευτική Ομάδα & Ομάδα Υλοποίησης: Νίκος Γκόβας, Κωστής Παπαϊωάννου, Χριστίνα Ζώνιου, Γιούλη Δούβου, Αντονέλλα Χήρα, Βασίλης Κλησιάρης, Γιώργος Μπεκιάρης, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Γιώργος Μόσχος, Μπάμπης Μπαλτάς, Ναζίρ Ναζάρ, Ευγενία Ζάγουρα, Αναστασία Πάτσιου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Κρίθαρη

Τοπικοί Συνεργαζόμενοι Εταίροι:
"ΣΗΜΕΙΟ" για τη μελέτη & αντιμετώπιση της ακροδεξιάς
"ΠΡΩΤΑ 12" πρωτοβουλία για το Άρθρο 12
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου -Θεατρικών Σπουδών
Θεατρικό Εργαστήριο Νέων
 Τρικάλων
Θεατρικό Εργαστήριο Νέων Πάτρας
Παιδαγωγική Ομάδα "Σκασιαρχείο"

 

Theater Makes Politics

Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Χιλιομόδι Κορινθίας 24/8/2024 πιλοτικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Κατερίνα Αλεξιάδη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2024 5:30 μμ Export event


Το Πρόγραμμα «TMP - Theater Makes Politics»

Χιλιομόδι Κορινθίας 24/8/2024, 5.30μμ-8.30μμ

Συμπληρωματικό/απογευματινό εργαστήριο ενηλίκων

Εμψύχωση Κατερίνα Αλεξιάδη

 

Το πρόγραμμα «Theater Makes Politics» ΤΜΡ (Erasmus+ 2022-2025) διερευνά πώς το θέατρο μπορεί να επιδράσει στην πολιτική σκέψη και στάση των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει και να ενθαρρύνει τις εκπαιδ*εύτριες νέων (youth workers) να ενσωματώσουν μεθόδους στην εργασία τους, που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αντιδημοκρατικές συμπεριφορές, όπως ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η μισαλλοδοξία και ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός, σε όλες τους τις μορφές. Επιπλέον, στοχεύει να εμπλουτίσει το σύνολο των διαθέσιμων μεθόδων και εργαλείων, για τις παραπάνω έννοιες, με τεχνικές από τον  χώρο της παιδαγωγικής του θεάτρου και άλλων παραστατικών τεχνών. Το ΤΜΡ υλοποιείται στην Ελλάδα από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ). Οι εταίροι είναι -Bundesverband Theaterpädagogik e.V., (BUT), Germany (Project Coordinator), -La Transplanisphere (LT), France, -Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece, -Ex-Quorum - Associação de Divulgação de Eventos Culturais (EQ), Portugal, -Centre for Intercultural Dialogue Association, (CID), Republic of North Macedonia, -Stadt Theatre Dortmund (STD), Germany. Περισσότερα ΕΔΩ

 

Ο σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να διερευνήσει τις έννοιες του ρατσισμού, του λαϊκισμού, του ακροδεξιού εξτρεμισμού και της ρητορικής κατά των προσφύγων, να αναρωτηθούν οι συμμετέχ*ουσες πως αντιλαμβάνονται οι ίδι*ες τις έννοιες αυτές, καθώς και να διερευνήσουν την οπτική γωνία των άλλων.

Στην προσπάθεια αυτή οι συμετέχ*ουσες:

  • θα αναγνωρίσουν τον εαυτό τους στο εδώ και στο τώρα
  • θα διερευνήσουν τις αντιλήψεις των άλλων
  • θα αναγνωρίσουν και θα συσχετιστούν με τις έννοιες
  • θα μοιραστούν ντοκουμέντα από τη σύγχρονη πραγματικότητα
  • θα δημιουργήσουν καλλιτεχνικές συνθέσεις

Η Κατερίνα Αλεξιάδη έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 εργάστηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις εμπνευσμένες από τις τραγωδίες του Ευριπίδη Τρωάδες, Βάκχες, Μήδεια, με την ομάδα Θεάτρου Οψ της Κατερίνας Παπαϊακώβου και σε παραστάσεις χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής και ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» και συμμετείχε ως επιμορφώτρια στο Πιλοτικό Πρόγραμμα εφαρμογής της Παιδαγωγικής Freinet. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. Από το 2018 έως σήμερα είναι συντονίστρια και επιμορφώτρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Print

Number of views (691)/Σχόλια (0)