Διεθνής Συνδιάσκεψη 2006

Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), σε συνεργασία με επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς από την Ελλάδα και εξωτερικό, οργανώνουν την 5η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση.


 

Εργαστήρια

 

Οδηγίες για την επιλογή εργαστηρίων

Οι σύνεδροι παρακαλούνται  για τη δική τους διευκόλυνση και για να προχωράνε οι εγγραφές στα εργαστήρια κατά την προσέλευση την Παρασκευή χωρίς καθυστερήσεις, να έχουν προεπιλέξει τα εργαστήρια  που επιθυμούν  να δηλώσουν. Ο μεγάλος αριθμός εργαστηρίων καθιστά πολύ δύσκολο να προσπαθούν να κάνουν την επιλογή τους την τελευταία στιγμή.  Υπενθυμίζουμε ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας κατά την προσέλευση και υπάρχει πιθανότητα κάποιοι να μην προλάβουν να δηλώσουν τα εργαστήρια που έχουν προεπιλέξει. Άρα, καλό είναι να έχουν σκεφτεί εναλλακτικές επιλογές.
Προσοχή: Ο ανώτερος αριθμός εργαστηρίων στα οποία μπορεί να εγγραφεί σύνεδρος στη Συνδιάσκεψη είναι 3 των 2,5 ωρών (5ωρα εργαστήρια θεωρούνται "διπλά").
 
Υπενθύμιση:
Σε κάθε χρονική ζώνη που υπάρχουν Παράλληλες Συνεδρίες (σε διαφορετικές αίθουσες), κάθε σύνεδρος μπορεί να παρακολουθήσει ένα εργαστήριο ή ανακοινώσεις/εισηγήσεις 
Οι Παράλληλες Συνεδρίες είναι:
3η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 11.00-13.30
4η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 15.00-17.30
5η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 18.00-20.00
6η συνεδρία: Κυριακή 19/3/06, 09.00-11.30  
Οι υπόλοιπες συνεδρίες είναι Κεντρικές και είναι κοινές για όλους τους συνέδρους.
 

 

Ζωντανεύοντας τη Σχολική Αίθουσα

Ζωντανεύοντας τη Σχολική Αίθουσα

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Subhash Rawat

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Subhash Rawatηθοποιός, δάσκαλος, Εθνική Σχολή Θεάτρου, Ινδία.

«Ζωντανεύοντας τη Σχολική Αίθουσα»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Αγγλικά.

 

Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί για την εκπαίδευση που βασίζεται στην αποστήθιση και τη ρουτίνα, αλλά και για την ανάγκη να βγουν τα παιδιά από τους τέσσερις τοίχους της τάξης και να προσεγγίσουν περισσότερο την πραγματικότητα, δηλαδή τη φύση, άλλους τρόπους σκέψης, άλλα προβλήματα, τη δημιουργικότητα, κτλ. Η ιδέα του να σπάσουν οι τέσσερις τοίχοι της σχολικής αίθουσας μπορεί να πραγματοποιηθεί, αν αρχίσει κανείς απλά και μόνο από την ίδια την τάξη. Και αυτό είναι που θα προσπαθήσει να πετύχει  αυτό το εργαστήριο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να το κάνει εάν συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες του για δημιουργικότητα. Ο δημιουργικός δάσκαλος μπορεί να κάνει τη δουλειά του πιο «εύκολη» και να φέρει «ζωή» στην τάξη. Το εργαστήριο θα έχει σωματική -θεατρική δραστηριότητα με παιχνίδια και ασκήσεις αλλά και με εμβάθυνση στο ρόλο του δημιουργικού δάσκαλου. Οι συμμετέχοντες ως ομάδα αλλά και ως μονάδες θα έχουν την ευκαιρία να αισθανθούν και να διερευνήσουν τη δημιουργικότητα τους με μια σειρά από θεατρικά παιχνίδια και ασκήσεις. Μέρος του εργαστηρίου θα αποτελέσει η ιδέα του Khel Khel Men Seekhna” (μάθηση με ευχαρίστηση, μάθηση χωρίς πίεση). Οι συμμετέχοντες μπορούν να έχουν ποικίλο υπόβαθρο - δάσκαλοι, καθηγητές οποιασδήποτε ειδικότητας με ή χωρίς εμπειρία στο θέατρο, δάσκαλοι θεάτρου. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.

 

 

Ο Subhash Rawat είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και δάσκαλος θεάτρου από την Ινδία. Τα τελευταία 15 χρόνια εργάζεται ως εμψυχωτής θεατρικών εργαστηρίων για παιδιά, με θέμα την ανάπτυξη της προσωπικότητας, αλλά και για ενήλικες, κυρίως εκπαιδευτικούς, που δουλεύουν χρόνια με παιδιά. Το Δεκέμβριο του 2003 δίδαξε ένα θεατρικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς στο Muscat, Σουλτανάτο του Ομάν, όπου επικεντρώθηκε στο «πώς να παράγουμε έργα με περισσότερο νόημα με τα παιδιά». Έχει δημιουργήσει και σκηνοθετήσει πολλά θεατρικά έργα μαζί με παιδιά για ζητήματα που αφορούσαν στη ζωή τους. Ως ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε πολλά διεθνή θεατρικά φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένων του Διεθνούς Συμποσίου του Πεκίνου για την Εκπαίδευση των Ηθοποιών και του φεστιβάλ θεάτρου στην Κίνα τον Οκτώβριο του 2005. Εργάζεται για τη δημιουργία ενός Δικτύου Εκπαιδευτικών στην πόλη Uttaranchal της Ινδίας. Στόχος του Δικτύου θα είναι να «ζωντανέψουν οι σχολικές αίθουσες» της πολιτείας μέσω μεθόδων όπως της «Khel Khel MenSeekhna», που σημαίνει «μαθαίνοντας με ευχαρίστηση, μαθαίνοντας χωρίς πίεση», την οποία δημιούργησε και έχει θέσει υπό πειραματισμό τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει και το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση. Από τον Αύγουστο του 2000, δουλεύει ως ηθοποιός και δάσκαλος του Θεάτρου στην Εκπαίδευση στην Εθνική Σχολή Θεάτρου στο Νέο Δελχί.

 

 Image result for δήμος ρέντη