Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Από το κείμενο στην παράσταση

Από το κείμενο στην παράσταση

Αθήνα, 30/3/2008, Εργαστήριο, Shifra Schonmann

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/3/2008 10:00 πμ - 12:30 μμ Export event


«Από το κείμενο στην παράσταση»

Shifra Schonmann, Professor, Εργαστήριο Έρευνας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Σχολή Παιδαγωγικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο της Haifa, Ισραήλ

Κυριακή 30/3/2008, 10.00-12.30

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Στο θέατρο στην εκπαίδευση καλούμαστε να δράσουμε. Στο θέατρο στη σκηνή καλούμαστε να επικοινωνήσουμε με το κοινό. Στόχος του εργαστηρίου είναι η μετάβαση από τη μία μορφή τέχνης στην άλλη. Το θεατρικό κείμενο στη σκηνή γίνεται θεατρικό γεγονός. Πρέπει να συνυπολογίσει κανείς παράγοντες όπως ο χρόνος, ο συγχρονισμός, ο τόπος και ο χώρος, οι σχέσεις με τους συνεργάτες πάνω στη σκηνή, η σχέση με το κοινό, η σαφής ακολουθία των γεγονότων και η επιλογή του τρόπου εκφοράς του θεατρικού λόγου. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί να δομήσει κανείς το νόημα του κειμένου ενώ παράλληλα το διερευνά. Η θεατρική εμπειρία ως διάλογος μεταξύ κειμένων (διακειμενικότητα) μπορεί να αποτελέσει σημαντική συνεισφορά στην ατομική, κοινωνική και αισθητική αγωγή. Η ερμηνεία του κειμένου, του συγκείμενου και της διακειμενικότητας αποτελούν τον πυρήνα του εργαστηρίου. Θα προσεγγίσουμε βιωματικά τη δημιουργία της δραματικής έντασης και της σύγκρουσης και τη διατήρηση της ροής του κειμένου ως βασικά δομικά στοιχεία του θεατρικού διαλόγου. Όσοι μπορούν να ακολουθήσουν τη μετάβαση από το κείμενο στη σκηνή μπορούν και να εκτιμήσουν το θέατρο ως μορφή τέχνης, αλλά και να βρουν μια αποτελεσματικότερη δίοδο αυτοέκφρασης.