Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Μήπως είδατε το φίλο μου το Σαίξπηρ;

Μήπως είδατε το φίλο μου το Σαίξπηρ;

Αθήνα, 30/3/2008, Εργαστήριο, Άννα Παπαγεωργίου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/3/2008 1:30 μμ - 4:00 μμ Export event


«Μήπως είδατε το φίλο μου το Σαίξπηρ;»

Άννα Παπαγεωργίου, M.Ed στη διδασκαλία της Αγγλικής μέσω του Θεάτρου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών

Κυριακή 30/3/2008, 13.45-16.15

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε καθηγήτριες και καθηγητές αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας όλων των βαθμίδων -κυρίως σε εκείνους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης- και κατ’ επέκταση σε καθηγητές όλων των υπολοίπων γλωσσών. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με την εναισθητική διδασκαλία της γλώσσας. Έτσι, οι μαθητές/-τριες που ενεργοποιούν το δεξιό τμήμα του εγκεφάλου για τη μάθηση -με αποτέλεσμα να υπόκεινται σε ένα είδος πνευματικού αποκλεισμού σε σχολικό περιβάλλον που έχει αυτοσκοπό τις τελικές εξετάσεις- θα έχουν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα της Τέχνης στην εκπαίδευση, χωρίς να περιορίζονται στην ανάγνωση, τη γραφή και την αριθμητική. 
Οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τις δυνατότητες εφαρμογής του δημιουργικού θεάτρου στις πανεπιστημιακές και/ή στις σχολικές αίθουσες, έτσι ώστε κείμενα που έχουν απογυμνωθεί με σκοπό μόνο την ανάγνωση/κατανόηση, να ενεργοποιηθούν πάλι μέσω δραματοποιημένων δραστηριοτήτων, με στόχο να ενισχυθεί η γλωσσική δεξιότητα των μαθητών. Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί, ειδικά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ότι η διδασκαλία της ξένης γλώσσας, είτε για ακαδημαϊκούς είτε για επαγγελματικούς σκοπούς, δεν πρέπει να περιορίζεται στην απομνημόνευση λεξιλογίου και ασκήσεων επανάληψης, καθώς και ότι θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η εναισθητική εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα μπορούσαν να προσαρμόσουν, με τη βοήθεια της εμψυχώτριας, τις πρακτικές του εργαστηρίου στις δικές τους μαθησιακές ομάδες. Δεν απαιτείται ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση. Απαιτείται όμως καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, γιατί το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα αγγλικά. Απαραίτητα άνετα ρούχα και ζεστές κάλτσες.