Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Προ-μετασυνεδριακές εκδηλώσεις Συνδιάσκεψης 2008


Εκπαιδευτικό δράμα και παράσταση

Εκπαιδευτικό δράμα και παράσταση

Ηράκλειο Κρήτης, 26&27/3/2008, Master Workshop Συνδιάσκεψη 2008, John Somers

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/3/2008 - 27/3/2008 Export event


Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008
Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

MASTER WORKSHOPS
Αθήνα, Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης

4. «Εκπαιδευτικό δράμα και παράσταση»

John Somers, Honorary Fellow, School of Performing Arts, Exeter University, Ηνωμένο Βασίλειο

Ηράκλειο Κρήτης, Τετάρτη 26 & Πέμπτη 27 Μαρτίου 2008

Στα σχολεία παρουσιάζεται συχνά μια αντιπαράθεση ανάμεσα στις προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού δράματος στη σχολική τάξη και στην ανάγκη να γίνονται μαθητικές θεατρικές παραστάσεις, με στόχο να βιώσουν οι μαθητές αυτή την εμπειρία και να προβάλει το σχολείο την εικόνα του προς τους γονείς, τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και την ευρύτερη κοινότητα. Πολλοί εκπαιδευτικοί, που χρησιμοποιούν προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού δράματος, οι οποίες μάλιστα θεωρούνται από πολλούς ιδιαίτερα ωφέλιμες για την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, συχνά αντιδρούν στην ιδέα της θεατρικής παράστασης επειδή θεωρούν ότι είναι ελιτιστική και ότι υπονομεύει τις αρχές στις οποίες βασίζεται το «αυτοσχεδιαστικό» εκπαιδευτικό δράμα. Άλλοι αναγκάζονται να παραμελήσουν βασικές αρχές της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού δράματος, όπως το να ανήκει η δημιουργία του στους μαθητές, προκειμένου να διασφαλίσουν τη δημιουργία ενός αξιοπρεπούς θεατρικού σεναρίου. Στο εργαστήριο αυτό θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους το εκπαιδευτικό δράμα μπορεί να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για να παραχθεί υλικό για παράσταση, με τρόπους που σέβονται τις πρωτότυπες ιδέες των μαθητών και τις βασικές αρχές του εκπαιδευτικού δράματος και διασφαλίζουν ότι το υλικό που θα παρουσιαστεί δεν παύει να είναι δημιούργημα των μαθητών. Μέσα στο περιορισμένο χρονικό πλαίσιο του εργαστηρίου, θα διερευνήσουμε διαφορετικά σημεία εκκίνησης και διαδικασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε παράσταση και θα αναπτύξουμε πολλές εμβρυακές «παραγωγές». Πριν από το εργαστήριο οι συμμετέχοντες αναμένεται να έχουν μελετήσει το ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, για να βρουν ποιες δυνατότητες παρέχει για συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς του θεάτρου/δράματος και στους εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Θα τους σταλεί επίσης ένα σχετικό άρθρο του John Somers μεταφρασμένο στα ελληνικά.