logo_desmoi2012

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Προσκεκλημένοι ομιλητές, Ανακοινώσεις, Εργαστήρια, Ομάδες Εργασίας, Δρώμενα
Αθήνα, 23, 24, 25 Νοεμβρίου 2012

 


 

7η Συνδιάσκεψη 2012 - Εργαστήρια


 

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση. Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση. Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Λάκης Κουρετζής, Αφροδίτη Παρζακώνη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 6:30 μμ Export event


7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση
Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Λάκης Κουρετζής
Παιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Συγγραφέας, Επίτιμος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών. Διευθυντής Σπουδών 
Βασικός Εμψυχωτής Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού παιχνιδιού Θεάτρου Ημέρας

Αφροδίτη Παρζακώνη
Παιδαγωγός Θεάτρου, Σκηνοθέτης, Εμψυχώτρια Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού, 
Πρόεδρος Σωματίου Εμψυχωτών Θ.Π «Θεώμαι κ Δρω»

 

Εργαστήριο 6 ωρών, με σύντομες θεωρητικές προσεγγίσεις μεθοδολογικές αναλύσεις

 

Ενδεικτικές διαδρομές και πρακτικές που θα κινηθεί το εργαστήρι
Α:  Από τι συγκροτείται και σε τι συνιστάται ένα Θ.Π.
Τρόποι αναπαραγωγής Θεατρικού Παιχνιδιού, πρακτικές εφαρμογές
Η ομάδα – ο Εμψυχωτής – οι “άλλοι”
Περιβάλλον – Μύθος – Ρόλος

Β:  “Θεώμαι και Δρω”
Τα 13 σημεία της θεατρικής πράξης και του Θεατρικού Παιχνιδιού (πρακτικές εφαρμογές)
Δημιουργία – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΩΜΕΝΩΝ

Γ: Αυτοσχεδιασμοί (τα 4 είδη αυτοσχεδιασμών που χρησιμοποιούμε στο Θ.Π
Η τεχνική της επινόησης (Ασκήσεις επινόησης)

Βήματα: Τρία_ δύο _ ένα, κανένα, Ά π ε ι ρ α, πού; Μέχρι την Σιωπή, Μετά, Τι;
Ο κύκλος της απορίας
Στο θεατρικό παιχνίδι συμμετέχεις σε μια ομάδα. Σε μια κοινωνική συναναστροφή.
Διδάσκεσαι (αν διδάσκεσαι κάτι) να ΝΙΩΘΕΙΣ.
δεν πειράζει αν κάνεις λάθος παίζοντας.
Αρκεί να νιώθεις, να νιώθεις αυτό που κάνεις.

Τα παιδιά και οι ενήλικες κατανοούν εξοικειώνονται με το θέατρο και το θεατρικό φαινόμενο όταν εμπλακούν στο θεατρικό παιχνίδι. Συλλαμβάνουν την γνώση μέσω της αίσθησης.

Δεν δίνουμε πληροφορίες. Πραγματοποιούμε αποφάσεις συλλογικών συναισθημάτων. Ανακαλύπτουμε την Γνώση μέσω της πράξης. Ένας καταιγισμός δεδομένων μας κάνει να ξεχνάμε το ΠΑΙΔΙ που υπάρχει μέσα σε κάθε ΜΑΘΗΤΗ. Το θεατρικό παιχνίδι δεν σου υπενθυμίζει μόνο. Ενεργεί για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Αρκεί ο δάσκαλος – Εμψυχωτής, ο γονέας, ο Ενήλικος να φτάσει στο σημείο να σκέπτεται με τις αισθήσεις και να νιώθει με το ΝΟΥ.

Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι να φοράνε άνετα ρούχα και στην διάρκειά του να είναι ανυπόδητοι, φορώντας έστω χοντρές κάλτσες.

 

Ο Λάκης Κουρετζής σπούδασε Ψυχολογία της Παιδαγωγικής, Αισθητική Αγωγή και έκφραση του παιδιού, Θέατρο - Παιδαγωγική θεάτρου,  Ψυχοδυναμική του ηθοποιού, Σημειολογική- αισθητική ανάλυση θεατρικής πράξης (Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία). Τα  θέματα αυτά συνεχίζει να ερευνά και να παρακολουθεί την εφαρμογή και την εξέλιξη τους στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Εργασιακή Εμπειρία - Διδασκαλία: Δημιουργός και εισηγητής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα το οποίο άρχισε να παρουσιάζει από το 1976. Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει στο Μαράσλειο, Δ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Διευθυντής Σπουδών - βασικός εμψυχωτής  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ – ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. Εργαστήρια διαρκούς εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, θεατρολόγων, ηθοποιών, κ.α. σε Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα θεάτρου του Α.Π.Θ , Σεμινάρια, διημερίδες Σχολικών συμβούλων, Εκπαιδευτικών φορέων, κ.α. Ερευνητικά εργαστήρια της Εταιρείας Σπουδών Σχολής Μωραΐτη και  Πανεπιστημίου Αθηνών ( τμήμα Φ.Π.Ψ. ), Θεατρικά εργαστήρια ηθοποιών – εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού στη Γαλλία,  Θεατρικό παιχνίδι παιδιών γαλλικών σχολείων στο θέατρο AINU της Βαλανσιάν, στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών και Κύπρο. Συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων και της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος “ ΜΕΛΙΝΑ” των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού. Ως σκηνοθέτης έχει ανεβάσει περισσότερα από 80 έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου, συνεργαζόμενος με διάφορους θιάσους και ομάδες ΔΗΠΕΘΕ, κ.α. Έχει τιμηθεί με το βραβείο σκηνοθεσίας ΔΗΜ.ΡΟΝΤΗΡΗ. Ιδρυτικό μέλος με την Ξένια Καλογεροπούλου, Άλκη Ζέη,  Ζωρζ Σαρρή, Δημ. Ποταμίτη, κ.α. του ελληνικού κέντρου της ASSITEJ. Θεατρικά κείμενα ανεβασμένα από θιάσους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό( Θέατρο ΣΤΟΑ, ΠΑΡΟΔΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ, ΑΠΛΕΤΟΙ ΚΗΠΟΙ, ΔΗΠΕΘΕ, Θέατρο AINU _ PARIS και WIEN.) Το 1995 εξελέγει στην Γαλλία Πρόεδρος της Association Europeane du Theatre d’ Enfants.  Ιδρυτικό μέλος της Εταιρεία Καλλιτεχνικής Παιδευτικής Έκφρασης  Θέατρο της Ημέρας με την Μάγκυ Μοντζολή. Βιβλία: “ Με την Μαντώ στην λιακάδα” ( εκδ. ΜΠΑΚΟΜΙΧΑΛΗ), “ Το μικρό μας περιβολάκι” ( εκδ. ΓΝΩΣΗ), “Το θέατρο για παιδιά στην Ελλάδα|” (εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), “ Θεατρικό Παιχνίδι – Παιδαγωγική Πρακτική και Θεατρολογική Προσέγγιση” ( εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), ΥΠ.Ε.Π.Ο _ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο “ Θεατρική Αγωγή Ι’ ( βιβλίο για το δάσκαλο), ( εκδ. Ο.Ε.Δ.Β ), “ Στην αρχή ένα Γραμ… Μόνο” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ), “ Το Θεατρικό Παιχνίδι και οι Διαστάσεις του” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ). Περισσότερες πληροφορίες για τον Λάκη Κουρετζή και το έργο του: THE WORLD ENCYCLOPEDIA OF CONTEMPORARY THEATER (EUROPE). Children’s Theater in Greece by Konstantza Georgakaki Project MUSE, Published by The Jones Hopkins University Press

Η Αφροδίτη Παρζακώνη είναι παιδαγωγός Θεάτρου– Σκηνοθέτης - Εμψυχώτρια Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού, Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Εμψυχωτών Θ.Π « Θεώμαι και Δρώ». Σπουδές: Παιδαγωγική Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού, Νηπιαγωγική, Ειδική Παιδαγωγική. Εξειδίκευση: «Σημειολογία - Αισθητική Θεατρικής Πράξης»,  «Παιδευτική Θεατρική Έκφραση – Θεατρική Αγωγή», « Αίσθηση των 5 αισθήσεων». Εργασιακή Εμπειρία: Βασική Εμψυχώτρια τριετούς Εργαστήριου Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού  Παιχνιδιού «Λάκης Κουρετζής», Θέατρο Ημέρας. Βασική συνεργάτης του Λάκη Κουρετζή (εισηγητής Θεατρικού Παιχνιδιού στην Ελλάδα). Υπεύθυνη ενδυματολογικού- σκηνογραφικού σχεδιασμού «ΣημείΟψης» (θεατρικά κουστούμια- ειδικές κατασκευές). Ως Παιδαγωγός Θεάτρου – Σκηνοθέτης: Εργαστηρίου Έκφρασης - Επικοινωνίας, Δήμος Παπάγου – Χολαργού (2002 έως σήμερα). Θεατρικού Εργαστηρίου «Άπλετοι Κήποι» Πολιτιστικού Συλλόγου Αμπελοκήπων (2002 έως σήμερα). Σύλλογος Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού «Δια του Θεάτρου», Πάτρα (1999 έως σήμερα).  Θεατρικής ομάδας Πολιτιστικού Συλλόγου « ΙΛΙΣΟΣ», Ιλίσια. Θεατρικής ομάδας  Πανεπιστημίου Αθηνών « Φυσική Σκηνή». Συνεργασία με Ένωση Ελλήνων Φυσικών,  Συνεργασία με περιοδικό «Παιδί και Νέοι Γονείς», Παραστάσεις ενήλικων και παιδιών στα πλαίσια Συνεδρίων - Ειδικών Εκδηλώσεων. Ως Επιμορφώτρια–εκπαιδεύτρια:  «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΙΝΑ – Τέχνη και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση» Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (1997- 2004). ΙΕΚ Πάτρας Τμήμα Προσχολικής Αγωγής – Δραστηριοτήτων και Έκφρασης. Συνεργασία με σχολικούς συμβούλους, κέντρα Περιβαλλοντικής Αγωγής, τμήματα Αγωγής Υγείας, τμήματα Πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, UNICEF, XEN, OMEP, Πανελλήνιο Δίκτυο Θεάτρου στην Εκπαίδευση, παιδικούς σταθμούς, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, παιδικά φεστιβάλ δήμων, Παιδική Σκηνή  «Θεάτρου Ημέρας».


 

 Μήττα Δήμητρα/Φρυδά Αντιγόνη: "Από την παράκληση στην ικεσία"

Από την παράκληση στην ικεσία

 

Δήμητρα Μήττα 

συγγραφέας, φιλόλογος στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, Θεσσαλονίκη

Φρυδά Αντιγόνη, Ηθοποιός

Εργαστήριο 3 ωρών

Εκλαμβάνοντας ως σύγχρονους ικέτες τους ανθρώπους που φεύγουν από την πατρίδα τους, γιατί μπαίνει σε κίνδυνο η ζωή ή η τιμή τους, στο εργαστήριο θα επιχειρήσουμε να ανιχνεύσουμε:  α) τη διαφορά ανάμεσα στην παράκληση και την ικεσία, ανάμεσα σε μια καθημερινή κατάσταση επικοινωνίας και αίτησης (παράκληση) και στην ικεσία που τελείται σε έκτακτες καταστάσεις, β) τη διαφορά ανάμεσα στην ατομική πράξη της παράκλησης και της ικεσίας και την ομαδική, γ) τις συνθήκες και τις αιτίες που οδηγούν κάποιον να παρακαλέσει, κυρίως όμως να ικετεύσει, δ) στάσεις του σώματος του ικέτη και τη σωματική διάδραση με τον ικετευόμενο, ε) συναισθήματα τόσο του ικέτη όσο και του ικετευόμενου και πώς αυτά επιδρούν στο σώμα, στ) ζητήματα πολιτικής και ηθικής που εγείρονται με την ικεσία, καθώς και πώς η απουσία πολιτικής θέτει σε δοκιμασία την ηθική συνείδηση του πολίτη και τον ανθρωπισμό του, ζ) τη συνέπειά μας, που αποδεικνύεται στην πράξη, απέναντι στον πληθυντικό αριθμό της λέξης «πολιτισμός» έναντι του ενικού αριθμού «ο Πολιτισμός».

Μίτος σε αυτό το ταξίδι ανίχνευσης θα είναι κείμενα από την αρχαία γραμματεία (κυρίως το έπος και την τραγωδία) και έργα των τεχνών που θα λειτουργήσουν καθοδηγητικά στην κατανόηση της σωματικότητας της ικεσίας.

Το Εργαστήριο απευθύνεται σε όλους. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να προσκομίσουν τίποτε, αρκεί μόνο να φορούν άνετα ρούχα και να είναι διατεθειμένοι να πάρουν ρίσκα.

Η Δήμητρα Μήττα σπούδασε Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., όπου έκανε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές και έρευνα σε θέματα Φιλοσοφίας της Μυθολογίας. Είναι καθηγήτρια φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με Λυκειακές Τάξεις) και εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών ενηλίκων. Έχει ασχοληθεί με την ψηφιοποίηση διδακτικών εφαρμογών σε θέματα μυθολογίας και τέχνης, καθώς και με τη διαμόρφωση υλικού για τη λογοτεχνία για διδάσκοντες την ελληνική στο εξωτερικό. Διδάσκει Ιστορία του Αρχαίου Θεάτρου και Δραματολογία σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολές Θεάτρου και είναι εισηγήτρια και εμψυχώτρια σε θεατρικά σεμινάρια. Δημοσιεύσεις: Ι. Επιστημονικές μελέτες: Απολογία για τον Μύθο. Μια ιστορικοκριτική προσέγγιση, 1997., Μύθοι της Αρχαίας Μακεδονίας, 2006., Μύθος και Τέχνη. Διάλογος για την απώλεια των ορίων, 2002., Όψεις του προσωπείου, 2004., Μυστήρια των Μεγάλων Θεών και των Καβείρων. Σαμοθράκη, Λήμνος, Θήβα, Θεσσαλονίκη, 2011 (σε συνεργασία με Κ. Σουέρεφ). ΙΙ. Λογοτεχνία: 1. Πεζογραφία: Γραμματοσειρές και Φωτογράμματα, 1999., Μυθιστορίες του εφήμερου, 2004., Ιοκάστη, 2006., Θυμάσαι τα όνειρά σου;, 2007., 2. Παιδικό παραμύθι: Ο χορτοφάγος λύκος, 2000., Ιστορίες του κυρ-Κούνελου, 2000., Με μάτια ζάχαρη, 2005. Ηλεκτρονικές σελίδες: 1. www.komvos.edu.gr/masks/masks, 2. www.komvos.edu.gr/mythology, 3. http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/education/workshop/dokimes/odyssea-cinema.html

 

Η Αντιγόνη Φρυδά είναι ηθοποιόςΣπουδές: ∆ραματική Σχολή ΚΘΒΕ. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Πτυχίο Φλάουτου και Ανώτερων Θεωρητικών από το Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης, το θερινό τμήμα της Σχολής Stella Adler στη Νέα Υόρκη καθώς και σεμινάρια μπούτο, χορού και υποκριτικής με τους Ν. Σακαλίδη και Σ. Κακάλα. Πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ ∆ραματικών Σχολών «Olive». Συμμετείχε στις παραστάσεις: Ελληνική Νομαρχία (σκην. Γ. Ρήγας), To Lose Lautrec (χορ.-σκην. sinequanon), Ο θρίαμβος του έρωτα (σκην. Ν. Σακαλίδης), Οι δούλες (σκην. Α. Θεοφανίδου), Πίστη, αγάπη, ελπίδα (σκην. Π. Ζηβανός), Mινέττι (σκην. Π. Ζηβανός).

 
 
Μεντβέντεβα Στέλλα, Θεατροπαιδαγωγός – Κινησιολόγος, Απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ MA Movement Studies, Ρομάνιταν Αλεξάντερ Δραματοθεραπευτής – Κινησιοθεραπευτής

Συν-Κινούμενοι: Η Δημιουργία Ισχυρών Δεσμών μέσω της Κινητικής και Σωματικής Εμπλοκής 

 

Στέλλα Μεντβέντεβα

Θεατροπαιδαγωγός – Κινησιολόγος, Απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ

MA Movement Studies 

Αλεξάντερ Ρομάνιταν

Δραματοθεραπευτής – Κινησιοθεραπευτής

MA Drama and Movement Therapy

 

Εργαστήριο 3 ωρών

Εμπνευσμένο από τη δουλειά ενός δραματοθεραπευτή και μίας θεατροπαιδαγωγού δίπλα σε παιδιά νεοαφιχθέντων προσφύγων, σε ένα περιβάλλον όπου η κοινή γλώσσα ήταν περιορισμένη ή ανύπαρκτη, το εργαστήρι αυτό εστιάζεται στην κίνηση ως μέσο ενδυνάμωσης της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, του δασκάλου και του μαθητή ή του μαθητή και της κοινωνίας.

Μέσα από την Αναπτυξιακή Κίνηση της Veronica Sherborne και τη μέθοδο Ανάλυσης της Κίνησης του Rudolf Laban το εργαστήρι αυτό θα εξερευνήσει τις δυνατότητες της κίνησης στην θεατροπαιδαγωγική διδασκαλία και θα προσφέρει εργαλεία για την ανάπτυξη της μη λεκτικής επικοινωνίας, της συνείδησης και της ευαισθησίας απέναντι στα μη λεκτικά μηνύματα και στη δημιουργία σχέσεων και ρόλων κατά την δραματοποίηση.

Συγκεκριμένα το εργαστήρι θα εστιάσει στην εύρεση τρόπων μη λεκτικής διδασκαλίας και καθοδήγησης, στηρίζονταν τον εκπαιδευτή να ισορροπήσει τη δυναμική της ομάδας των μαθητών δημιουργώντας παράλληλα την απαραίτητη δραματική ατμόσφαιρα για τη διδασκαλία του δράματος. Ακόμα, το εργαστήρι θα εξερευνήσει τους τύπους σχέσεων, όπως εκφράζονται στο σωματικό και κινητικό επίπεδο, προσφέροντας έναν πρακτικό οδηγό κατανόησης των άρρητων δυναμικών της ομάδας και ένα πολύτιμο εργαλείο για τη διαδικασία της δραματοποίησης. Τέλος, θα διερευνηθούν μέθοδοι δημιουργίας κινητικών ποιοτήτων, μία διαδικασία που οδηγεί στην δημιουργία ρόλων και χαρακτήρων μέσω της σωματικής εμπλοκής και στηρίζει την εκ βάθους εμπειρία του εκάστοτε δραματοποιημένου θέματος.

Το εργαστήρι φιλοδοξεί να κινητοποιήσει την συνείδηση και την ευαισθησία των θεατροπαιδαγωγών απέναντι στην κίνηση ως μέσο προσβάσιμης και άμεσης επικοινωνίας, οδηγώντας αυτούς και τους μαθητές τους στη σύναψη ισχυρότερων δεσμών αλληλεγγύης.

Το εργαστήρι είναι ανοιχτό σε όλους του θεατροπαιδαγωγούς, τους παιδαγωγούς που εργάζονται με παιδιά με ειδικές ανάγκες ή παιδιά άλλων πολιτισμών, δραματοθεραπευτές και φοιτητές αντίστοιχων κατευθύνσεων, ενώ δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία με την κίνηση. Το εργαστήρι είναι βιωματικό και για το λόγο αυτό οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν μαζί τους άνετα ρούχα που να επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση.

Η Στέλλα Μεντβέντεβα είναι Θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ, Κινησιολόγος και Κινησιοθεραπεύτρια με τον τίτλο MA Movement Studies (University of London), μέλος του Association for Theatre Movement Educators. Ο Αλεξάντερ Ρομάνιταν και η Στέλλα Μεντβέντεβα συνεργάζονται, ειδικευόμενοι στην δραματοθεραπεία και κινησιοθεραπεία παιδιών και εφήβων με ή χωρίς ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία τους περιλαμβάνει τη δουλειά με Οικογενειακά Κέντρα στο Λονδίνο και Κέντρα Μεταναστών στην Ελλάδα και στην Έρημο Σαχάρα. Τον τελευταίο χρόνο εργάζονται στην Αθήνα συνεργαζόμενοι με διάφορα κέντρα αφιερωμένα στο παιδί και την ψυχική υγεία.

Ο Αλεξάντερ Ρομανιτάν είναι Δραματοθεραπευτής και Κινησιοθεραπευτής με τίτλoυς στην Ψυχολογία (City University of New York) και MA in Drama and Movement Therapy (University of London), μέλος του Health Professions Council και του British Association of Dramatherapists. Ο Αλεξάντερ Ρομάνιταν και η Στέλλα Μεντβέντεβα συνεργάζονται, ειδικευόμενοι στην δραματοθεραπεία και κινησιοθεραπεία παιδιών και εφήβων με ή χωρίς ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία τους περιλαμβάνει τη δουλειά με Οικογενειακά Κέντρα στο Λονδίνο και Κέντρα Μεταναστών στην Ελλάδα και στην Έρημο Σαχάρα. Τον τελευταίο χρόνο εργάζονται στην Αθήνα συνεργαζόμενοι με διάφορα κέντρα αφιερωμένα στο παιδί και την ψυχική υγεία.

 
Neelands Jonothan: "Αντιγόνη 2012"
Αντιγόνη 2012

Jonothan Neelands 
Καθηγητής, Warwick University, Ηνωμένο Βασίλειο

Εργαστήριο 3 ωρών
Γλώσσα: αγγλικά με βοήθεια στα ελληνικά

Η Αντιγόνη, που αγγίζει την καρδιά του δημοκρατικού ιδεώδους, είναι έργο διαχρονικό. Τώρα που η Ευρώπη βυθίζεται στο χάος τι μπορεί να μας διδάξει για το «ίσον φρονείν», το «μόνος φρονείν», την τυραννία και την ύβρι των «ηγετών» μας; Στο εργαστήριο θα αναζητήσουμε τα ίχνη της Αντιγόνης στην εποχή μας. Θα διερευνήσουμε επίσης πώς μπορεί το έργο να ξαναδώσει στους νέους τη δυνατότητα να αρθρώσουν λόγο για το ποιοι τρόποι συμμετοχής στα πράγματα της «πόλεως» απαιτούνται σήμερα!
 
 

 
 
Eijssen Linda: "The Visual Voice An exploration of Theatrical Images as a medium for Social Change"
The Visual Voice 
An exploration of Theatrical Images as a medium for Social Change


Linda Eijssen 
TfD Practitioner, Professional Costume Designer, The Netherlands

Workshop 3 hours
Language English

 
In theatre as well as in protest/ politics it is key the audience watches you. It is key you create attention. If nobody watches, if nobody is interested in what you have to say, there is no point in letting your voice be heard. A strong visual is necessary to force people to listen, to demand attention. The more collective this images is, the stronger. Examples can be found everywhere, the visual design of the nazis, or the masks that everybody wore at the recent protest of Occupy. All these examples are all seen in real life, but they are in essence theatrical images. The design of the nazis or the masks of Occupy represent solidarity. Visuals create solidarity. A small group with a shocking visual image demands more attention than a large crowd without a collective image. Due to internet, news coverage is fast, the image is taking over the written word. If you want people’s attention, theatre has to play by the rules of the audience or, in case of real life: the news. 

But how to create these theatrical signs? How do you visualize a concept such asdemocracy, or education? How do you spice up Theatre/Drama in Education to feed the minds of the young, fast and visual?

This workshop is aimed at those who know nothing about theatre design or how to create theatrical images. It is aimed at those who work in or study the field of Theatre/Drama in Education, but have never hold a paintbrush or a sewing machine. I will guide the participants in exploring their visual voice as well as looking at examples of strong visuals. We will discuss, explore and off course also actually collectively create a strong visual during the workshop.

Linda Eijssen before started working in the field of Theatre as Development she was designing costumes for artistic theatre productions. As a costume designer she is expressing her own artistic voice. As A TfD practitioner she gets a great big smile on her face when she sees other people find their voice. Education:2008‐ 2009 Master of Arts: Theatre and Media for Development Winchester University, Winchester, United Kingdom. Graduated with distinction. 1996‐ 1999 Bachelor of Arts: Stage and Costume Design National Theatre and Art Academy Maastricht, The Netherlands. 1995‐ 1996 Bachelor of Arts: Costume Design National Art Academy Antwerp, Belgium. Work: 2007‐ now: Freelance Practitioner ‘Theatre as Development’. Indonesia, worked with e.g. Red Cross and Unicef, urban streetkids and male prisoners. 1999‐ now: Freelance Professional Stage and Costume Designer (Youth) Theatre and Film. The Netherlands/ Germany, 35 professional productions up to date. 2008 Awarded Artist College Fund. 2002 Awarded Stipendium Starting Artists. 1999 UNESCO Student Group Price, Exposition Quadrennial Theatre Design, Prague.

        GI_60xronia_LOGO        logo_Delacroix