Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2018

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση

Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της επετείου των 20 χρόνων από την ίδρυσή του (1998-2018), διοργανώνει την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

Πατήστε εδώ για να μεταβείτε σε μια απλή λίστα όλων των ομιλητών και εμψυχωτών.

Ομιλητές - Εισηγητές - Εμψυχωτές

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 2
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 13
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Αθήνα, 24/11/2018, Εργαστήριο, Μαρίτα Λώλη, Γιώργος Μάρδας

 Θεατρικές τεχνικές στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Αθήνα, 24/11/2018

Μαρίτα Λώλη, καθηγήτρια γαλλικών
Γιώργος Μάρδας, καθηγητής, θεατρολόγος

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: γαλλικά, ελληνικά

Το εργαστήρι αυτό προτείνει μια διδακτική προσέγγιση για την εκμάθηση της γαλλικής, ως ξένης γλώσσας, βασισμένη σε τεχνικές θεάτρου. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με διάφορες θεατρικές τεχνικές (παιχνίδια για ζέσταμα και ενεργοποίηση, παιχνίδια γνωριμίας, ασκήσεις που στοχεύουν στην εξάσκηση του σώματος και της φωνής) και σταδιακά θα οδηγηθούν στη δημιουργία μικρών θεατρικών δρώμενων βασισμένων σε κείμενα γνωστών γάλλων δραματουργών. Οι διδακτικοί στόχοι μιας τέτοιας προσέγγισης είναι τόσο γλωσσικοί (εμπέδωση δομών της ξένης γλώσσας, ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας), θεατρικοί (ενεργοποίηση του σώματος, εξάσκηση της φωνής) όσο και  παιδαγωγικοί. Το θέατρο και οι τεχνικές του συνδέονται άμεσα με την παιδαγωγική πράξη αφού ενεργοποιούν το συναίσθημα, συνδέουν την τάξη τόσο με  πλασματικούς κόσμους όσο και με τον πραγματικό κόσμο που περιβάλλει τους μαθητές, και άρα για αυτό το λόγο θέτουν το μαθητή σε ετοιμότητα ώστε να προσλάβει τα ερεθίσματα, να ταυτιστεί, να δεχτεί, να αφομοιώσει  και να συνθέσει με πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο τις νέες γνώσεις Η επικοινωνία στο περιβάλλον της σχολικής τάξης είναι συνήθως τεχνητή, γιατί δεν βασίζεται σε πραγματική ανάγκη επικοινωνίας, αλλά σε συγκεκριμένες διδακτικές ανάγκες. Μέσω του θεάτρου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να νιώσουν τα ίδια συναισθήματά που βιώνουν σε συνθήκες πραγματικής επικοινωνίας με γαλλόφωνους δηλ., ο λόγος και το σώμα συμμετέχουν ταυτόχρονα ενώ οι συμμετέχοντες βιώνουν συγκινήσεις Έτσι, μέσα από δοσμένες περιστάσεις  επικοινωνίας, έρχονται σε επαφή με τον κόσμο του θεάτρου που θα τους επιτρέψει να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να εκφραστούν. Συνεπώς, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης και εν τέλει να επικοινωνούν αποτελεσματικά στην ξένη γλώσσα αναπτύσσοντας παράλληλα και την προσωπικότητά τους. Στο εργαστήριο αυτό η γαλλική γλώσσα θα αποτελέσει παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης. Η βασικές γλώσσες επικοινωνίας θα είναι η ελληνική και η γαλλική με δυνατότητα μετάφρασης στην αγγλική.

 Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στη γαλλική και την ελληνική γλώσσα. και απευθύνεται σε καθηγητές γαλλικών, καθώς και στους καθηγητές ξένων γλωσσών, εν γένει, οι οποίοι πρέπει να έχουν στοιχειώδεις γνώσεις της γαλλικής.


Image

Η Μαρίτα Λώλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι καθηγήτρια γαλλικών, απόφοιτος του τμήματος Γαλλικών σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Έχει διδάξει επί σειρά ετών στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ από το 2003 διδάσκει ως μόνιμος εκπαιδευτικός στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Λύκειο). Έχει παρακολουθήσει  σεμινάρια διδακτικής και μαθήματα θεάτρου (υποκριτικής και θεατρικού παιχνιδιού), έχει εμψυχώσει σεμινάρια για καθηγητές γαλλικών σχετικά με θεατρικές μεθόδους για τη διδασκαλία της γαλλικής, καθώς και θεατρικές ομάδες εφήβων, στο πλαίσιο του ομίλου θεάτρου του σχολείου στο οποίο διδάσκει. Στις διδακτικές της πρακτικές συχνά εντάσσει τις τέχνες και κυρίως το θέατρο σε μια προσπάθεια να εμπλακούν οι μαθητές ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, αναπτύσσοντας παράλληλα την προσωπικότητά τους.


Image

Ο Γιώργος Μάρδας είναι απόφοιτος των Τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό σεμινάριο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα «Κατάρτιση στελεχών Πολιτιστικής Διοίκησης», καθώς και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δραματικής τέχνης και θεατρικού παιχνιδιού στη Γαλλία (Φεστιβάλ της Αβινιόν) και στη Γερμανία στο Διεθνές Σεμινάριο της Ακαδημίας Τεχνών του Remscheid. Ταυτοχρόνως έχει κάνει σπουδές υποκριτικής και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις με την ιδιότητα του ηθοποιού και του βοηθού σκηνοθέτη. Έχει λάβει μέρος σε ημερίδες και πολιτιστικά διήμερα με ανακοινώσεις και θεατρικά εργαστήρια. Εδώ και είκοσι χρόνια είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο-λύκειο) όπου έχει οργανώσει θεατρικά εργαστήρια και παραστάσεις με την ιδιότητα του καθηγητή γαλλικών και του θεάτρου.

Print