Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Καλλιόπη Τσαρούχη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Καλλιόπη Τσαρούχη, νηπιαγωγός, εκπαιδευτικός θεάτρου

"Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού"

 

Με τον όρο "δράμα" αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό θέατρο, θεατρική τεχνική-παιδαγωγική διαδικασία, που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το δράμα αφορά στο γνωστό μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Αναζητά το ανθρώπινο στοιχείο στα πρόσωπα των ηρώων και εξερευνά θέματα όπως η εξορία, η νοσταλγία, ο περιορισμός της προσωπικής ελευθερίας, η κυριαρχία του συναισθήματος και οι συνέπειες. Παράλληλα, και λόγω της ιστορικής τοποθέτησης του μύθου στη Μινωική Κρήτη, εξετάζονται θέματα όπως εξουσία, τέχνη, θρησκεία και καθημερινή ζωή στη Μινωική εποχή. Για την ανάπτυξη του δράματος και την προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων χρησιμοποιούνται βασικές τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου (δασκάλα σε ρόλο, προσωπική μαρτυρία, παγωμένες εικόνες, αποκάλυψη σκέψης, κλπ.). Παράλληλα, θα αναφερθούμε σε τεχνικές και δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα.

 

Η Καλλιόπη Τσαρούχη είναι Νηπιαγωγός, απόφοιτος ΤΕΑΠΥ – Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία και εκπαιδευτικός θεάτρου, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Μ.Α. από το πανεπιστήμιο του Durham της Βρετανίας, με τίτλο «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας μέσα από το δράμα». Έχει εργαστεί, ως δασκάλα θεατρικής αγωγής σε συνεργασία με ιδιωτικά σχολεία, συλλόγους, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, το τμήμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του  WWF Ελλάς, το Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου κλπ. Έχει διδάξει σε σεμινάρια δράματος για νηπιαγωγούς και δασκάλους. Διδάσκει στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής των ΙΕΚ ΔΟΜΗ (Θεατρικό παιχνίδι και Παιχνίδι).