Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε μια εικόνα

Αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε μια εικόνα

Αθήνα, 11/3/2007, Εργαστήριο, Αντιγόνη Μώρου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Αντιγόνη Μώρου θεατρολόγος

"Αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε μια εικόνα"

 

Κοπέλα στο παράθυρο, Πίνακας Άμβιχου, Εθνική Πινακοθήκη (Θεατρική Αγωγή, Β. Μαθητή, σ. 24) - Θέμα για διαθεματική προσέγγιση: Επικοινωνία – Σχέσεις

Στην αρχή προετοιμάζουμε την ομάδα με ασκήσεις ψυχοτεχνικής. Σε κάθε άσκηση επιμένουμε στο στόχο ή στους στόχους. Στη συνέχεια, εξοικειωνόμαστε με την έννοια της δράσης και την τεχνική του αυτοσχεδιασμού. Ο αυτοσχεδιασμός επιτρέπει να δοκιμαστούν απεριόριστες εκδοχές στην ίδια ιστορία. Θα διδαχθεί ως ενότητα με αρχή, όπου γνωρίζουμε τις συνθήκες, μέση, όπου αναπτύσσεται και κορυφώνεται η δράση και τέλος, όπου έρχεται η λύση. Ακολούθως, προχωράμε στη δραματική έκφραση της εικόνας. Η πορεία μας είναι η εξής:

Παρατήρηση και μελέτη της εικόνας

Κατανόηση της ιστορίας - Διερεύνηση των δραματικών στοιχείων της

Αυτοσχεδιασμός και επαλήθευση χαρακτήρων - Οργάνωση χώρου δράσης

Αρχικά, προσεγγίζουμε δραματικά την ιστορία της εικόνας, τα πρόσωπα, τη δράση και τις σχέσεις τους. Στη συνέχεια, αυτοσχεδιάζουμε πάνω στην ιστορία και οργανώνουμε το χώρο δράσης. Αξιοποιούμε όλα τα προηγούμενα βήματα του αυτοσχεδιασμού. Το εργαστήρι θα ολοκληρωθεί με συζήτηση και αξιολόγηση όσων έγιναν.

 

 

Η Αντιγόνη Μώρου σπούδασε ελληνική φιλολογία στην Αθήνα. Έκανε D.E.A. και διδακτορικό στο θέατρο (Paris III, Sorbonne- 1986 και 1990). Παρακολούθησε ατελιέ και μαθήματα υποκριτικής και δραματικής τέχνης (Παρίσι, 1980-2). Εργάσθηκε ως εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία (από το 1990 υπηρετεί στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων), με απόσπαση στο Πάντειο Παν/μιο ως συνεργάτις του Γ. Ανδρεάδη στο Αρχαίο Δράμα (1994-5) και στο ΥΠΕΠΘ στο Τμήμα Πολιτιστικών (οργάνωση και κριτική επιτροπή Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Αρχαίου Δράματος και Σύγχρονου Θεάτρου, 1995-2000). Δίδαξε θέατρο στην εξομοίωση των δασκάλων (Παιδ/κό Τμήμα Παν/μιου Αθηνών, 1998). Οργάνωσε θεατρικά σεμινάρια και εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Α΄ Αθήνας (2003-6). Έχει δημοσιεύσει σε διάφορα περιοδικά άρθρα για το Αρχαίο Δράμα, για το Θέατρο και τη Δραματοποίηση στο σχολείο. Έχει πραγματοποιήσει ανακοινώσεις με τα ίδια θέματα σε Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά συνέδρια. Συγγραφέας του Βιβλίου «Θεατρική Αγωγή Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού», 2006 (με Μ. Φραγκή, Π. Μουγιακάκο και Χ. Παπαδημούλη).