Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Το θαυμαστό ταξίδι στον κόσμο του εγωιστή γίγαντα. Μια γλωσσική διερεύνηση σε δραματικό περιβάλλον

Το θαυμαστό ταξίδι στον κόσμο του εγωιστή γίγαντα. Μια γλωσσική διερεύνηση σε δραματικό περιβάλλον

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Σίμος Παπαδόπουλος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Σίμος Παπαδόπουλος, διδάκτωρ Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, παιδαγωγός, εμψυχωτής θεάτρου

"Το θαυμαστό ταξίδι στον κόσμο του εγωιστή γίγαντα. Μια γλωσσική διερεύνηση σε δραματικό περιβάλλον"

 

Το βιωματικό εργαστήρι συνδέεται με την εισήγηση και αφορά στην αξιοποίηση της διερευνητικής δραματοποίησης (drama) για την ανάπτυξη της επικοινωνιακής μεθόδου (communicative approach) στο μάθημα της Γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εμπλέξει, σε δραματικό περιβάλλον, τους συμμετέχοντες στον κόσμο του διηγήματος «Ο εγωιστής γίγαντας» του Όσκαρ Γουάιλντ και να αναπτύξει την επικοινωνιακή τους ικανότητα (communicative competence) δίνοντάς τους ευκαιρίες να δημιουργήσουν λόγο, προφορικό και γραπτό, κατάλληλο σε κοινωνικές και επικοινωνιακές περιστάσεις, που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν. Βασική προτεραιότητα θα δοθεί στη διερεύνηση των καταστάσεων, των συμπεριφορών, των στάσεων και των σχέσεων των χαρακτήρων μέσα από θεατρικές τεχνικές, όπως η παγωμένη εικόνα (still image), η ανίχνευση της σκέψης και της κοινωνικής κατάστασης (thought-tracking), η καρέκλα των αποκαλύψεων (hot seating), το παιχνίδι του ρόλου (role playing), η γραφή ημερολογίου, επιστολών, μηνυμάτων σε ρόλο (writing in role), κ.ά.

 

Ο Σίμος Παπαδόπουλος έχει κάνει σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι παιδαγωγός, εμψυχωτής θεάτρου και διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει θέατρο στην εκπαίδευση στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών και σε σχολές θεάτρου.