Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Όταν δεν πάει ο μαθητής στο Σοφοκλή: Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με αφορμή χορικά από την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή

Όταν δεν πάει ο μαθητής στο Σοφοκλή: Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με αφορμή χορικά από την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Σμαρώ Γρηγοριάδου, Νίκος Γκόβας, Άρης Μπινιάρης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 2:30 μμ - 5:30 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Σμαρώ Γρηγοριάδου, μουσικός

Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου

Άρης Μπινιάρης, ηθοποιός

"Όταν δεν πάει ο μαθητής στο Σοφοκλή: Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με αφορμή χορικά από την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή"

 

Σκοπός του θεατροπαιδαγωγικού αυτού σεμιναρίου είναι η βιωματική επαφή, ευαισθητοποίηση και εξοικείωση των μαθητών, καθηγητών και καλλιτεχνών με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας, της τέχνης και του πολιτισμού με αφορμή επιλεγμένα χορικά και διαλογικά μέρη από την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Παράλληλος στόχος είναι η εισαγωγή των συμμετεχόντων σε στοιχειώδεις θεατρικές τεχνικές παιδαγωγικού θεάτρου καθώς και σε αρχές ομαδικότητας, συνεργασίας, συμμετοχικότητας, δημιουργικής εμπλοκής, εμπιστοσύνης, κοινωνικής ανεκτικότητας και συνειδητοποίησης της ετερότητας και του σεβασμού στη γνώμη του άλλου. Με βιωματικό τρόπο και ευχάριστες μουσικές, κινητικές και θεατρικές ασκήσεις προσωπικής έκφρασης που στηρίζονται σε μεθοδολογία διεθνούς επιστημονικής έρευνας αλλά και πολύχρονης εμπειρίας στο ελληνικό σχολείο, θα διερευνηθούν οι γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ του αρχαίου ελληνικού λόγου και της σύγχρονης εκφοράς και ακρόασής του στα νέα ελληνικά (μέτρο, ρυθμός, μελωδικότητα), η σπουδαιότητα της αρχαίας μετρικής τέχνης καθώς και τα θέματα που θέτει το αρχαίο δράμα και οι αναφορές τους στο σύγχρονο κόσμο. Παράλληλα θα εξεταστεί η απήχηση του δράματος στο δημοτικό τραγούδι. Το εργαστήριο θα ολοκληρώσει η σκηνική ανάγνωση και δραματοποίηση χορικού και διαλογικού μέρους από την "Αντιγόνη" από τους συμμετέχοντες με τη μέθοδο της θεατρικής σύνθεσης.

 

 

Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου είναι σολίστ κλασσικής κιθάρας, συνθέτης και παιδαγωγός της μουσικής. Σπούδασε μουσική και αρχιτεκτονική στην Αθήνα και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της μουσικές σπουδές στο Βασιλικό Κολλέγιο του  Λονδίνου με υποτροφία του Κολλεγίου. Ως σολίστ κιθάρας έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ελληνικές και ξένες ορχήστρες ή σύνολα μουσικής δωματίου καθώς και σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς ερμηνείας και σύνθεσης (Αθήνα, Μπιλμπάο, Ρώμη, Μπολόνια, Τροία, Βοστώνη), αποσπώντας βραβεία και τιμητικές διακρίσεις. Ως συνθέτης έχει εργασθεί στον χώρο της λεγόμενης «λόγιας» μουσικής και του θεάτρου και έργα της έχουν παρουσιαστεί σε μουσικά και θεατρικά φεστιβάλ στην Ελλάδα, Αγγλία, Δανία, Τουρκία, Ισπανία, Αμερική. Πραγματοποιεί σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με την έννοια της μουσικής εμπειρίας στο θέατρο και την εκπαίδευση, εστιάζοντας την έρευνά της σε «ερμητικά» γνωστικά πεδία, όπως η αρχαία μετρική, η μουσικότητα του ελληνικού λόγου και η ουσία της μουσικής ερμηνείας, τομείς με αφορμή τους οποίους έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα (εκδόσεις Μεταίχμιο) και έχει εισηγηθεί σε παγκόσμιες συνδιασκέψεις και μουσικά-εκπαιδευτικά-θεατρικά συνέδρια. Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής εταιρείας ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα.

 

Ο Άρης Μπινιάρης-Παντελέων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Παρακολούθησε τριετές σεμινάριο υποκριτικής στο θεατρικό εργαστήρι «Μυθολογία». Εργάστηκε ως ηθοποιός μεταξύ άλλων: στο θίασο «Παντούμ» για διάστημα τριών χρόνων, για τη δημιουργία θεατρικών παραστάσεων και θεαμάτων δρόμου, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βορείου Αιγαίου για την παράσταση «Τα ρόδα της αυγής». Συνεργάστηκε ως εμψυχωτής – ηθοποιός με: το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στα πλαίσια σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς, με κοινωνικούς φορείς (Άρσις, Κέντρο Αποτοξίνωσης Παρέμβαση, Παιδικό Χωριό SOS) στα πλαίσια προγραμμάτων για νέους και το εργαστήρι δημιουργικής απασχόλησης «Ευπαλίνος» στα πλαίσια εκδηλώσεων για παιδιά.

 

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κ.ά). Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ανατολική Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού «εκπαίδευση & θέατρο» και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση, είναι μέλος της Επιτροπής Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre Education Association) και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA Europe). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές» (εκδόσεις Μεταίχμιο).