Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Πελοποννήσου 2007

Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τo
Πανεπιστήμιο Πατρών/Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η, τα Αρσάκεια σχολεία Πατρών,
την Ένωση Φιλολόγων Πάτρας, την Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας
και τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών


 

Όλα τα εργαστήρια

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

Σάββατο 24/2/2007
09.30  13.00

Σάββατο 24/2/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 25/2/2007
09.45  13.00

ΑΙΘΟΥΣΑ 1  Γιάννης Βλάχος

Αναστασία Κυριακοπύλου,
Βασιλική Μαντζουράτου,
Ολυμπία Μπαγούρη,
Δήμητρα Παναγιωτοπούλου,
Αφροδίτη Παρζακώνη

Τζωρτζίνα Κακουδάκη

ΑΙΘΟΥΣΑ 2

Δημήτρης Σιούντας

Γιώργος Μπινιάρης,
Νίκος Γκόβας

 

Γιώργος Μπινιάρης,
Νίκος Γκόβας

ΑΙΘΟΥΣΑ 3

Νάσια Χολέβα

Γιάννα Ροϊλού

Γιάννης Βλάχος

ΑΙΘΟΥΣΑ 4

Μάρω Γαλάνη

Γιούλη Δούβου,
Ζωή Λυμπεροπούλου

Μάρω Γαλάνη

ΑΙΘΟΥΣΑ 5

Νάντια Τσενέ

Νάσια Χολέβα

Νάντια Τσενέ

 


 

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Πάτρα, 24-25/2/2007, Εργαστήριο, Νάντια Τσενέ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/2/2007 9:30 πμ - 25/2/2007 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Πάτρα 23, 24 & 25 Φεβρουαρίου 2007 

«Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς»

Νάντια Τσενέ, εκπαιδευτικός δράματος

"Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία"

(Εργαστήρια 5 & 15)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να τροφοδοτήσει την αναζήτηση διδακτικών πρακτικών για την προσέγγιση της Ελένης του Ευριπίδη στη Γ’ Γυμνασίου, που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου γραμματειακού είδους. Η Ελένη, όπως και κάθε άλλο δραματικό κείμενο, ολοκληρώνεται μόνο όταν πραγματώνεται στη σκηνή, μια που είναι ένα κείμενο που γράφτηκε για να παρασταθεί. Με αφετηρία την πεποίθηση ότι ο ιδιαίτερος αυτός χαρακτήρας του δραματικού κειμένου μπορεί να προβληθεί με την αξιοποίηση τεχνικών από το χώρο του θεάτρου, το εργαστήριο στρέφεται προς το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education), που χρησιμοποιεί μεν την τέχνη του θεάτρου, αναπτύσσεται όμως σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο και προσανατολίζεται στη μάθηση. Έτσι το εργαστήριο αξιοποιεί το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εργαλείο για τη διδασκαλία της Ελένης λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον σχολικό πλαίσιο και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. (Για παράδειγμα, περιορισμένος χρόνος, ελάχιστα υλικά μέσα, περιορισμένη θεατρική εμπειρία των μαθητών και άλλα.) Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν, με αφετηρία μια συγκεκριμένη ενότητα από την Ελένη του Ευριπίδη, να δοκιμάσουν μια σειρά από τεχνικές από το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος. Πρόκειται για τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη ροή του συνηθισμένου μαθήματος στην τάξη για λίγα λεπτά της ώρας. Είναι όμως δυνατόν και να αποτελέσουν τον πυρήνα ενός μαθήματος – εργαστηρίου διάρκειας 2-4 ωρών. Κοινό τους σημείο είναι το ότι προβάλλουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Ελένης και παράλληλα είναι κατάλληλες για σύντομης διάρκειας πινελιές θεατρικότητας στο μάθημα της δραματικής ποίησης.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο δεν είναι απαραίτητο να έχουν προηγούμενη θεατρική εμπειρία.