Θέατρο και διδασκαλία Ξένων Γλωσσών

(άρθρα, σχέδια μαθημάτων κ.ά. Στείλτε και τα δικά σας στο info@theatroedu.gr)


 

Steven Clark. (2008).15 ασκήσεις για μαθητευόμενους: Θεατρικές τεχνικές για τη διδασκαλία των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας. Εκπαιδευτικό υλικό από εργαστήριο. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Clark, S. (2009). Η γλώσσα και οι γλώσσες στη θεατρική σκηνή: τα πρώτα βασικά βήματα προς τη μάθησηΣτο. Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2008. (σελ. 169). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

Αυδή, Α. (2007). Οι ασκήσεις δραματοποίησης στη γλωσσική διδασκαλία. Στο Α. Αυδή (επιμ.) Το σχολικό θέατρο στη διδακτική πράξη και στη σχολική ζωή. (σελ. 95). Θεσσαλονίκη: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Σπαθάρη–Μπεγλίτη, Ε
. (2004).  Ταξιδιώτης της ζωής και ξένη γλώσσα: ένα παιχνίδι που μεταμορφώνει. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Δημιουργικότητα και Μεταμορφώσεις. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2004. (σελ. 190). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Page
, C. (2001). Μία προβληματική για τις πρακτικές του θεάτρου στο γαλλικό σχολείο. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2001. (σελ. 43). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

Vilanova
, Μ. (2001). Ψάχνοντας τις λέξεις: Το δράμα ως εργαλείο μάθησης στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2001. (σελ. 114). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  

Γαλανοπούλου, Α. (2000).Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ.180). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Γύπαρη, Μ.
, Μαντά, Ζ., Μπαμπάκου, Δ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Η εμπειρία της παρουσίασης σε δύο δημόσια σχολεία αποσπασμάτων θεατρικών έργων στα γαλλικά. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 183). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Μαρτίνου, Α
. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Fantoccini: Ένα μικρό δρώμενο από το 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 185). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Σιώπα, Χ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Η Αλίκη στη χώρα των Γραμμάτων. Παίζουμε γραμματική και συντακτικό. Παραστατική διδασκαλία γραμματικής και συντακτικού.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 187). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Σάββα, Μ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Σενάρια Σχολικής Φαντασίας.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 191). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


 

Δράσεις

"Θέατρο και διδασκαλία ξένων γλωσσών"

"Θέατρο και διδασκαλία ξένων γλωσσών"

Ηράκλειο, 11/3/2023, σεμινάριο εκπαιδευτικών. Έλενα Φανιουδάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2023 11:00 πμ - 2:00 μμ Export event


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Θέατρο και διδασκαλία ξένων γλωσσών»
Ηράκλειο 11 Μαρτίου 2023, 11.00-14.00, στο Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου

Η Επιστημονική Ένωση ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (Ε.Π.Α.Φ.Η) σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) – τοπικός σύνδεσμος Ηράκλειου-Λασιθίου, προσκαλεί τα μέλη, τους φίλους και κάθε ενδιαφερόμενο,σε βιωματικό σεμινάριο 3 ωρών, με τίτλο: «Θέατρο και διδασκαλία ξένων γλωσσών», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Μαρτίου 2023, στις 11.00-14.00, στο Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου: Λεωφόρος Δημοκρατίας 1, Ηράκλειο.

Εμψύχωση: Έλενα Φανιουδάκη

Θα ακολουθήσει η κοπή πίτας του συλλόγου ΕΠΑΦΗ και οι ετήσιες εκλογές του συλλόγου!

Στόχος του σεμιναρίου: Το σεμινάριο αποσκοπεί στην παρουσίαση τεχνικών Θεάτρου/ Εκπαιδευτικού δράματος στην εκπαίδευση για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, μέσα από τα προγράμματα που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από το 2000 και απευθύνεται στα μέλη του Συλλόγου ΕΠΑΦΗ αλλά και άλλων ειδικοτήτων που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν ανάλογες τεχνικές στο σχολείο!

Τι να φέρουμε: Το σεμινάριο είναι βιωματικό και οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει να φέρουν κέφι για παιχνίδι και άνετα ρούχα και παπούτσια κατάλληλα για κινητικές ασκήσεις.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Οι θέσεις είναι περιορισμένες λόγω του βιωματικού χαρακτήρατου σεμιναρίου. Γι αυτό οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι πρέπει να συμπληρώσουν τη  φόρμα ΕΔΩ μέχρι την Κυριακή 5 Μαρτίου και θα ειδοποιηθούν, έγκαιρα. https://forms.gle/GiFL2ZNoRzF73NWj7

Σε περίπτωση πολλών αιτήσεων προτεραιότητα θα έχουν τα μέλη της ΕΠΑΦΗ και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Οργάνωση: Ένωση Πτυχιούχων Αγγλικής Φιλολογίας Ηρακλείου (Ε.Π.Α.Φ.Η.) Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – τοπικός σύνδεσμος Ηρακλείου-Λασιθίου

Συνεργασία-Στήριξη: - Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου

Πληροφορίες: Μαρία Πρωτογεράκη, τηλέφωνο 6986711933

Βιογραφικό Εμψυχώτριας: Η Έλενα Φανιουδάκη είναι πτυχιούχος αγγλικής Φιλολογίας και μέλος της Ε.Π.Α.Φ.Η. ΄Εχει μεταπτυχιακό στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση και τα τελευταία δέκα χρόνια είναι αποσπασμένη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(ΚΠΕ) Αρχανών. Είναι επίσης απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής σχολής ΝΟΤΟΣ και έχει λάβει μέρος σε αρκετές παραστάσεις. Από το 2021 είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ), τοπική συνεργάτης του ΠΔΘΕ και τοπική συντονίστρια του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ» στους νομούς Ηρακλείου- Λασιθίου