Θέατρο και διδασκαλία Ξένων Γλωσσών

(άρθρα, σχέδια μαθημάτων κ.ά. Στείλτε και τα δικά σας στο info@theatroedu.gr)


 

Steven Clark. (2008).15 ασκήσεις για μαθητευόμενους: Θεατρικές τεχνικές για τη διδασκαλία των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας. Εκπαιδευτικό υλικό από εργαστήριο. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Clark, S. (2009). Η γλώσσα και οι γλώσσες στη θεατρική σκηνή: τα πρώτα βασικά βήματα προς τη μάθησηΣτο. Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2008. (σελ. 169). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

Αυδή, Α. (2007). Οι ασκήσεις δραματοποίησης στη γλωσσική διδασκαλία. Στο Α. Αυδή (επιμ.) Το σχολικό θέατρο στη διδακτική πράξη και στη σχολική ζωή. (σελ. 95). Θεσσαλονίκη: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Σπαθάρη–Μπεγλίτη, Ε
. (2004).  Ταξιδιώτης της ζωής και ξένη γλώσσα: ένα παιχνίδι που μεταμορφώνει. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Δημιουργικότητα και Μεταμορφώσεις. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2004. (σελ. 190). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Page
, C. (2001). Μία προβληματική για τις πρακτικές του θεάτρου στο γαλλικό σχολείο. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2001. (σελ. 43). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

Vilanova
, Μ. (2001). Ψάχνοντας τις λέξεις: Το δράμα ως εργαλείο μάθησης στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2001. (σελ. 114). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  

Γαλανοπούλου, Α. (2000).Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ.180). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Γύπαρη, Μ.
, Μαντά, Ζ., Μπαμπάκου, Δ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Η εμπειρία της παρουσίασης σε δύο δημόσια σχολεία αποσπασμάτων θεατρικών έργων στα γαλλικά. Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 183). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Μαρτίνου, Α
. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Fantoccini: Ένα μικρό δρώμενο από το 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 185). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Σιώπα, Χ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Η Αλίκη στη χώρα των Γραμμάτων. Παίζουμε γραμματική και συντακτικό. Παραστατική διδασκαλία γραμματικής και συντακτικού.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 187). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

Σάββα, Μ. (2000). Η θεατρική πράξη στα γλωσσικά μαθήματα: Σενάρια Σχολικής Φαντασίας.  Στο Ν. Γκόβας (επιμ.) Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. (σελ. 191). Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


 

Δράσεις

Το θέατρο, η διδασκαλία και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών: προσεγγίζοντας τη γλώσσα μέσα από τη διερεύνηση της ταυτότητας και τη δυναμική της ομάδας

Το θέατρο, η διδασκαλία και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών: προσεγγίζοντας τη γλώσσα μέσα από τη διερεύνηση της ταυτότητας και τη δυναμική της ομάδας

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Steven Clark

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event


«Το θέατρο, η διδασκαλία και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών: προσεγγίζοντας τη γλώσσα μέσα από τη διερεύνηση της ταυτότητας και τη δυναμική της ομάδας»

Steven Clark, καθηγητής αγγλικής φιλολογίας και θεατρικών σπουδών, συντονιστής της Επιτροπής Προγραμμάτων του IDEA, υπεύθυνος διεθνών σχέσεων της ANRAT, Γαλλία

Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Το θέατρο, όπως κάθε καλλιτεχνική γλώσσα, αναζητά την ποιητική διάσταση της κάθε γλώσσας διερευνώντας αφενός μέσα από τους χαρακτηριστικούς ήχους της, το ρυθμό και τη μουσικότητά της, τη φυσική, οργανική πλευρά της γλώσσας, αφετέρου τη φαντασιακή της διάσταση μέσα από τη δημιουργικότητα. Το θέατρο ως παραστατική τέχνη σχετίζεται άμεσα με το χώρο, την κίνηση, τη φυσική παρουσία των ηθοποιών, οι οποίοι παράγουν λόγο που απευθύνεται σε ένα κοινό. Στη διδασκαλία και την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε τις θεατρικές αυτές διαστάσεις, εφόσον και οι δύο διαδικασίες συνδέονται άμεσα με την επικοινωνία μέσω των αισθήσεων και των συναισθημάτων και πρέπει και στις δύο περιπτώσεις να μεταδοθεί ένα σημαντικό μήνυμα.
Το θέατρο ως παιδαγωγικό εργαλείο έχει στενή σχέση με τη διδασκαλία και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, επειδή ενθαρρύνει τα παιδιά, τους εφήβους και τους ενήλικες να διερευνήσουν το άγνωστο μέσα από την ασφάλεια του θεάτρου και της υποκριτικής.«Το θέατρο, η διδασκαλία και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών: προσεγγίζοντας τη γλώσσα μέσα από τη διερεύνηση της ταυτότητας και τη δυναμική της ομάδας» Steven Clark, καθηγητής αγγλικής φιλολογίας και θεατρικών σπουδών, συντονιστής της Επιτροπής Προγραμμάτων του IDEA, υπεύθυνος διεθνών σχέσεων της ANRAT, Γαλλία Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00 Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά) Το θέατρο, όπως κάθε καλλιτεχνική γλώσσα, αναζητά την ποιητική διάσταση της κάθε γλώσσας διερευνώντας αφενός μέσα από τους χαρακτηριστικούς ήχους της, το ρυθμό και τη μουσικότητά της, τη φυσική, οργανική πλευρά της γλώσσας, αφετέρου τη φαντασιακή της διάσταση μέσα από τη δημιουργικότητα. Το θέατρο ως παραστατική τέχνη σχετίζεται άμεσα με το χώρο, την κίνηση, τη φυσική παρουσία των ηθοποιών, οι οποίοι παράγουν λόγο που απευθύνεται σε ένα κοινό. Στη διδασκαλία και την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε τις θεατρικές αυτές διαστάσεις, εφόσον και οι δύο διαδικασίες συνδέονται άμεσα με την επικοινωνία μέσω των αισθήσεων και των συναισθημάτων και πρέπει και στις δύο περιπτώσεις να μεταδοθεί ένα σημαντικό μήνυμα.
Το θέατρο ως παιδαγωγικό εργαλείο έχει στενή σχέση με τη διδασκαλία και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, επειδή ενθαρρύνει τα παιδιά, τους εφήβους και τους ενήλικες να διερευνήσουν το άγνωστο μέσα από την ασφάλεια του θεάτρου και της υποκριτικής.
Χρησιμοποιώντας μια ξένη γλώσσα ως μάσκα, βιώνουν την ισχυρή επίδρασή της μέσα από το παιχνίδι και την απόλαυση της ανακάλυψης. Σε αυτό το εργαστήριο θα χρησιμοποιήσουμε θεατρικές τεχνικές για να προσεγγίσουμε τη γλώσσα μέσα από τη διερεύνηση της ταυτότητας και τη δυναμική της ομάδας (ασκήσεις ταυτότητας, ήχου και χώρου, τεχνικές κίνησης, γλωσσικά παιχνίδια και παιχνίδια έντονης συναισθηματικής κατάστασης). Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να συνδυάσουν το θέατρο και τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.