Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2021
«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2021: Πανδημία και Δημοκρατία. Γεφυρώνονται οι αποστάσεις;»
Κέρκυρα, 9 και 10 Δεκεμβρίου 2021
Τόπος: Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας (οδός Σαμαρά-πεζόδρομος)
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα «ΠΑΝΔΗΜΙΑ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΕΦΗΒΕΙΑ»
Βιωματικά Εργαστήρια – Ομιλίες – Ανοιχτές συζητήσεις
Όλες οι εκδηλώσεις είναι δωρεάν. Απαραίτητες δηλώσεις συμμετοχής για το εργαστήριο των εκπαιδευτικών
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, όπως αυτή έχει οριστεί διεθνώς για την 27 η Νοεμβρίου. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος σε μια ιδιαίτερη χρονιά μεταβολών και αλλαγών, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων, εργαστηρίων, εισηγήσεων και συζητήσεων υπογραμμίζοντας τη σημαντική θέση του θεάτρου στην Εκπαίδευση για τη δημιουργική, συναισθηματική, κοινωνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη παιδιών, νέων και ενηλίκων.
Καλούμαστε μέσα από θεατροπαιδαγωγικές και καλλιτεχνικές δράσεις να στοχαστούμε, να επαναδιαπραγματευτούμε και να διαχειριστούμε τις σχέσεις, τις αντιθέσεις, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, τους αποκλεισμούς, αλλά και τις προοπτικές και τις νέες ευκαιρίες για δικτύωση και επικοινωνία που αναδύονται μέσα από την πρωτόγνωρη, καθολική εμπειρία της πανδημίας.
Στις 9 και 10 Δεκεμβρίου 2021 το Γραφείο Κέρκυρας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με το «Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» σας προσκαλεί σε μια διημερίδα, επιδιώκοντας την καλλιέργεια μιας γόνιμης ανταλλαγής, με θέμα «Πανδημία – Δημοκρατία – Εφηβεία». Η φετινή ημερίδα επιδιώκει να διερευνήσει και να αναστοχαστεί τη συμβολή του θεάτρου στη διατήρηση της καλλιτεχνικής ανταλλαγής και της ουσιαστικής επικοινωνίας, την έννοια της δημοκρατίας, κυρίως στον σχολικό χώρο και τις συνέπειες της πανδημίας και της συνακόλουθης αναγκαστικής απομόνωσης στους εφήβους.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου
4.00 - 6.30 μ.μ.: Εργαστήρι με εφήβους – Γ. Μόσχος
«Πάρτο αλλιώς!» Ένα εργαστήρι για τη δημοκρατία στο σχολείο και την πρόληψη του ρατσισμού (για μαθητές και μαθήτριες από Β΄ Γυμνασίου ως Α΄ Λυκείου). Στο εργαστήρι αυτό θα επικοινωνήσουμε με λεκτικούς και μη λεκτικούς τρόπους, αξιοποιώντας τα εργαλεία του θεάτρου, σχετικά με τη συνύπαρξη μας στο σχολείο και στις παρέες μας. Θα αναρωτηθούμε μαζί για τις πολυσυζητημένες λέξεις «δημοκρατία» και «ρατσισμός». Μέσα από μια ιστορία θα διερευνήσουμε τους ρόλους, τις στάσεις και τις ευθύνες μας, ατομικές και συλλογικές. Στα μέλη της ομάδας θα προταθεί αν θέλουν να πάρουν μέρος στην ανοιχτή συζήτηση της επόμενης μέρας για τη σχολική δημοκρατία.
7.00 - 9.00 μ.μ. – Γ. Μόσχος
«Σχολική Δημοκρατία: Εφαρμογές σε σχολεία της Κέρκυρας» Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης που υποστηρίζουν τον δημοκρατικό διάλογο και τη συμμετοχή στα κοινά των μαθητών - μαθητριών τους.
Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το Σεμινάριο της Πέμπτης 9 Νοεμβρίου 2021, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, μέχρι την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021 στην φόρμα εγγραφής εδώ.
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου
6.00 – 8.00 μ.μ.: Ομιλίες – Συζήτηση-Πάνελ Εφήβων
«Ακούγεται η φωνή των παιδιών στους καιρούς του κορονοϊού; - Τα εργαλεία του θεάτρου μπορούν να βοηθήσουν;»
Ομιλητής: Γιώργος Μόσχος, εμπειρογνώμονας δικαιωμάτων του παιδιού
«Πανδημία και εφηβεία»
Ομιλήτρια: Αννέτα Τσελέντη, Ψυχίατρος, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας-ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ».
«Καραντίνα και Μαθησιακές δυσκολίες»
Ομιλήτρια: Ελένη Μαλαχά, Εκπαιδευτικός – Προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. «Πώς βίωσαν οι έφηβοι την καραντίνα»
Ομιλήτρια: Ζαϊρα Δελλή, Ψυχολόγος του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Σημείωση: Τα εργαστήρια είναι συμμετοχικά. Περιλαμβάνουν παιχνίδια και
αυτοσχεδιασμούς. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο
- να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Προσοχή: Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, με τη τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο για τη διοργάνωση σεμιναρίων/συνεδρίων προς αποφυγή της μετάδοσης της πανδημίας. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει:
α. Οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί να είναι εμβολιασμένοι/ες ή να έχουν πιστοποιητικό νόσησης και να τα φέρουν μαζί τους, έντυπα ή μέσω κινητού τηλεφώνου. Εκτός από τα πιστοποιητικά τους θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) και αρνητικό αποτέλεσμα self test 24 ωρών το οποίο θα έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/
β. Οι μαθητές/τριες που θα συμμετέχουν στο εργαστήριο των 4.00-6.30 μ.μ. της Πέμπτης, και είναι εμβολιασμένοι/ες ή νοσήσαντες/σες, να φέρουν μαζί τους το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, όπως περιγράφεται παραπάνω στο (α).
Διαφορετικά, υποχρεούνται να έχουν διεξάγει και να φέρουν μαζί τους το αρνητικό αποτέλεσμα self test 24 ωρών το οποίο θα έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/
γ. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους.
Σύντομο βιογραφικό του εμψυχωτή/ομιλητή Γ. Μόσχου
Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Διετέλεσε πρόεδρος και μέλος ΔΣ του Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού, όπως και άλλων Ευρωπαϊκών μη κυβερνητικών οργανισμών και συνεργάστηκε ποικιλοτρόπως με το Συμβούλιο της Ευρώπης για θέματα σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς, έχοντας εργασθεί σε κέντρα νεότητας, βρεφονηπιακά κέντρα, αναμορφωτήρια, φυλακές και δομές φιλοξενίας προσφύγων. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Κέρκυρας σε συνεργασία με Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» και ΟΚΑΝΑ- Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών.
Συνεργαζόμενοι φορείς: Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 - ΠΡΩΤΑ.12, 1 ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ιονίων Νήσων
Οργανωτική Επιτροπή: Φωτεινή Δημουλή, Παρασκευή Γκανάτσιου, Ευγενία Ζάγουρα
Πληροφορίες: Φωτεινή Δημουλή: 6972623115 και fotdimouli@yahoo.gr
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |
Συνεργαζόμενοι | - ΔΗΜΟΠ "Νικος Μώρος" Κέρκυρας
- 1ο ΠΕΚΕΣ Ιονίων Νήσων
- ΟΚΑΝΑ
- ΠΡΩΤΑ.12 (Πρωτοβουλία για το άρθρο 12)
|