Αποτελέσματα αναζήτησης

Γνωρίζω τα παραμύθια-γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα

Γνωρίζω τα παραμύθια-γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα

Θεσσαλονίκη 4/12/2022, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 4/12/2022 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event

«Γνωρίζω τα παραμύθια – Γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα»

Θεσσαλονίκη 4/12/2022 10:30-12:30

Εμψύχωση: Ελένη Μπασδάρα, Αφηγήτρια Παραμυθιών -Εμψυχώτρια, Στέλλα Τσατσαρώνη, Αφηγήτρια Παραμυθιών- Θεατρολόγος- Νηπιαγωγός

 

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι η προτροπή των συμμετεχόντων στη γνωριμία των παραμυθιών ως παιδαγωγικό εργαλείο Στόχοι: Γνωριμία με τα χαρακτηριστικά του παραμυθιού και τους αφηγηματικούς τρόπους. Σχεδιασμός δραματοποίησης παραμυθιού και Εκπαιδευτικό Δράμα με θέμα τον εκφοβισμό. Το εργαστήριο βασίζεται σε θεωρητικές και βιωματικές προσεγγίσεις

Το παραμύθι Το παραμύθι είναι μια λαϊκή διήγηση που μοιάζει με μεγάλο περιπετειώδη μύθο. Ότι είναι για την λογοτεχνία το μυθιστόρημα, είναι το παραμύθι για την λαογραφία .Τα παιδιά αγαπούν τα παραμύθια καθώς προβάλλουν έναν μαγικό κόσμο, ήρωες ενός φανταστικού κόσμου, πλάσματα απίθανα και θαυμαστά που κινούνται ανάμεσα στην πραγματικότητα και το μύθο, όπως οι γοργόνες, οι δράκοι, οι βασιλοπούλες και τα βασιλόπουλα, τα ξωτικά κ.ά. Αναμφισβήτητα τα παραμύθια δηλώνουν με το δικό τους γοητευτικό τρόπο πρωταρχικές αλήθειες που θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε φλέβες ζωής. Και μέσα απ΄ αυτό τον ομιχλώδη κόσμο της φαντασίας κερδίζεται η αλήθεια της ζωής. Ας μην ξεχνάμε και την σημασία της ανατροπής, της απροσδόκητης κατάληξης των γνήσιων παραμυθιών, που συνήθως, παρά τις κακουχίες που περνά ο ήρωας, το τέλος είναι πάντα αίσιο.
Η αφήγηση Η αφήγηση χαρακτηρίζει όλα τα ανθρώπινα όντα τα οποία αφενός επιθυμούν να ιστορούν τις δικές τους- μικρές ή μεγάλες, σημαντικές ή ασήμαντες- διηγήσεις. αφετέρου τέρπονται όταν ακούνε τις διηγήσεις των άλλων. Ο αφηγητής επηρεάζει δια βίου τα παιδιά, ειδικότερα όταν είναι γονιός ή εκπαιδευτικός γιατί ρίχνει μέσα στην ψυχή τους σπόρους – ιδέες, αξίες, όνειρα- που υποσυνείδητα χαράζουν δρόμους. Τα τελευταία χρόνια η αφήγηση όλο και περισσότερο κερδίζει το ενδιαφέρον της κοινότητας, γεγονός που επιβεβαιώνει τη χρησιμότητα της στους ανθρώπους. Η αφήγηση είναι ζωντανή. Τα συναισθήματα μεταξύ του αφηγητή και του παιδιού βρίσκονται σε αλληλεπίδραση. Η ροή του λόγου στις αφηγήσεις των παραμυθιών εναρμονίζεται συχνά με τον τρόπο που σκέπτεται το μικρό παιδί, το δε ζύγιασμα ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό ανταποκρίνεται στην παιδική αντίληψη και ψυχολογία Ο αφηγητής έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα, αρχίζοντας το παραμύθι, να συνεπαίρνει όλη τη συντροφιά, σε ένα φανταστικό ταξίδι, με εκείνο το γοητευτικό «Μια φορά και έναν καιρό….» και να την απογειώνει μαζί του στον κόσμο της φαντασίας μακριά από τόπο και χρόνο. Όσο κράταγε το παραμύθι, κράταγε και το γοητευτικό ταξίδι. Σαν έφτανε στο τέλος, ο αφηγητής με την ίδια συναρπαστική γοητεία τους προσγείωνε στη δική τους πραγματικότητα με τον αφοπλιστικό λόγο «…….ψέματα ή αλήθεια έτσι είν΄ τα παραμύθια»
Η Δραματοποίηση Η δραματοποίηση είναι μια μορφή θεατρική τέχνης με παιδαγωγικό χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια της δραματοποίησης τα παιδιά δημιουργούν ιστορίες που εκτυλίσσονται σ΄ ένα κόσμο φανταστικό όπου ο χρόνος και ο χώρος δεν υπάρχουν . Τα παιδιά βιώνουν μια ευχάριστη εμπειρία και σχετίζονται με τους ήρωες των παραμυθιών . Είναι μια εκφραστική δράση για κατανοήσουν τον εαυτό τους και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες..
Το Εκπαιδευτικό Δράμα Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια μορφή θεατρικής τέχνης που βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό. Στο σεμινάριο θα χρησιμοποιήσουμε μια ιστορία που δημιουργήθηκε με τεχνική του Τζιάνι Ροντάρι για να διερευνήσουμε το θέμα του εκφοβισμού. Μέσα από την αλληλεπίδραση της ομάδας θα δημιουργήσουμε ένα δρώμενο με παιδαγωγικό σκοπό.

Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. 

Διάρκεια: 2 ώρες 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα.

Η Ελένη Μπασδάρα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη . Ασχολείται με παιδιά με ειδικές ανάγκες . Παράλληλα όμως ο χρόνος την οδήγησε στα μονοπάτια των παραμυθιών. Επιμορφώθηκε σε εξειδικευμένα προγράμματα για την σημασία του λαϊκού παραμυθιού τόσο σε θεωρητικό πλαίσιο όσο και σε βιωματικά εργαστήρια. Μαθήτευσε δίπλα σε καταξιωμένους δασκάλους από τον Ελλαδικό χώρο και το εξωτερικό.Από το 2016 αφηγείται παραμύθια σε μικρούς και μεγάλους σε πολιτιστικούς χώρους βιβλιοθήκες, δημιουργικά βιβλιοπωλεία , πλατείες και κ.α Εισηγείται πολιτιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων. Συμμετέχει σε φεστιβάλ αφήγησης και στις Λέσχες Αφήγησης σε Αθήνα , Βόλο, Θεσσαλονίκη.Είναι μέλος της αφηγηματικής Ομάδας Στόρυτελλες και της ομάδας Αφηγηματικά Δρώμενα.

Η Στέλλα Τσατσαρώνη είναι θεατρολόγος και εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής. Σαν αφηγήτρια μύθων και παραμυθιών εκπαιδεύτηκε στην Action Art και στην Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης «Μύθος». Αφηγείται παραμύθια εδώ και δέκα χρόνια σε τάξεις σχολείων και νηπιαγωγείων, βιβλιοθήκες, καφέ, βιβλιοπωλεία, μπαράκια και πολιτιστικούς χώρους της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα ασχολείται και με το θέατρο. Είναι μέλος των θεατρικών ομάδων «Έλεος», «Θεάτρου Διαβάτες» και «Στον Ένατο» και μέλος των χορωδιών «ΜΕΜΝΗΑ», «Έκφραση» και «Αρμονία». Συμμετέχει επίσης σε παραστάσεις play back θεάτρου με την ομάδα «Ελληνικό Σωματείο Play Back Θεάτρου».

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2022 δ΄τρίμηνο
Πόλεις
  • Θεσσαλονίκη
Print

Number of views (700)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά