Τέχνες, διαδίκτυο και δημιουργικότητα: Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές.
Λενακάκης, Α. (Επιμ.). (2024). ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ.
https://doi.org/10.12681/sece-auth.209 Θεωρητικά κείμενα, 8 σχέδια μαθημάτων, καλές πρακτικές και μεγάλη λίστα για δραστηριότητες και εφαρμογές
Ο τόμος προέκυψε από το πρόγραμμα "Γίνετε δημιουργικοί με την τέχνη στο διαδίκτυο". (Erasmus+, συνεργασία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου, Σουηδίας, Ιταλίας και Ελλάδας, μέσω του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και του ΤΕΠΑΕ) Το πρόγραμμα εστίασε στο πώς μαθητές και μαθήτριες μπορούν να αποκωδικοποιήσουν μεγάλα κοινωνικά θέματα με όχημα την τέχνη. Με εναλλακτικές προσβάσεις σε έργα τέχνης από εθνικές πινακοθήκες και μουσεία των τεσσάρων χωρών, ξεδιπλώνονται σχέδια μαθήματος με γλωσσικές, εικαστικές και θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες, γύρω από θέματα όπως η αγάπη και η οικογένεια, η φύση, η ελευθερία, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες.
Η πρόσβαση στα περιεχόμενά του είναι ανοιχτή. Στο πρώτο μέρος θα βρείτε δύο θεωρητικά κείμενα του Αντώνη Λενακάκη για τις αρχές και πρακτικές εμψύχωσης ενός πολύτεχνου-θεατροπαιδαγωγικού εργαστηρίου, και για την θεατροπαιδαγωγική στο μουσείο.
Στο δεύτερο μέρος θα βρείτε όλο το υλικό των 8 σχεδίων μαθημάτων:
1. Αγάπη & οικογένεια
2. Σθένος & δύναμη
3. Φύση
4. Εργασία & βιομηχανία
5. Ο κόσμος μας
6. Επιστήμη & τεχνολογία
7. Ελευθερία
8. Πρόσφυγες & μετανάστες
καθώς και μια ενότητα για δημιουργικές δράσεις και εφαρμογές στα μουσεία και το διαδίκτυο.
Ακολουθούν ενότητες με παραδείγματα διεθνών καλών πρακτικών και παραρτήματα που περιλαμβάνουν εκτός των άλλων, μια βιβλιογραφική λίστα για περαιτέρω μελέτη.
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ εδώ
Number of views (512)/Σχόλια (0)
Γραφείο Ηρακλείου-Λασιθίου - εκλογές για Τοπική Συντονιστική Ομάδα
Bucharest and Online, 30/10 - 1/11/2025
Διαδικτυακά, 30/10/2025
Θεσσαλονίκη, 30/10/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Διαδικτυακά, 31/10/2025, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
Θεσσαλονίκη, 31/10-1/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
Θεσσαλονίκη, 1/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
Θεσσαλονίκη & Διαδικτυακά 1/11/2025
Καλαμάτα, 1/11/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
TiM2-Theatre in Mathematics2
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’
Αθήνα 7-9/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
Διαδικτυακά 7/11/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»
Αθήνα, 9/11/2025 παιδαγωγική-συντονιστική συνάντηση Γραφείου Αττικής
Σάμος 9/11/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"
Ικαρία 13/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, ΓΕΛ Ευδήλου Ικαρίας
Άγκυρα 13/11/2025 στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου
Διαδικτυακά 13/11/2025,Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»
ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2025
"Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» -Συζητώντας για το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη"
Θεσσαλονίκη 21-23/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Πάτρα 21-23/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης, Δημήτρης Κονετάς
Θεσσαλονίκη, 21-23/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
«Διαπολιτισμική εκπαίδευση: αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και αποφεύγοντας τις ‘παγίδες’»
ΖΑΚΥΝΘΟΣ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2025
Σάμος 24/11 - 4/12/2025, Δράσεις σε σχολεία
27/11/2025, Δράσεις σε σχολεία
Διαδικτυακά, 27/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
#Support_Hara
Θεσσαλονίκη, 28-30/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
Αθήνα 29/11/2025 ΗΜΕΡΙΔΑ
Θεσσαλονίκη, 29/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς,
Τρίπολη 29/11/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
Αθήνα, 30/11/2025, Πάμε Θέατρο
«Με λογισμό και μ’ όνειρο»