Όλες οι δράσεις στην Αττική

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση. Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση. Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Λάκης Κουρετζής, Αφροδίτη Παρζακώνη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 6:30 μμ Export event


7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Θεατρικό Παιχνίδι η ΔΙΑ του Θεάτρου παίδευση
Δομική συγκρότηση - Φάσεις – Τεχνικές

Λάκης Κουρετζής
Παιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Συγγραφέας, Επίτιμος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών. Διευθυντής Σπουδών 
Βασικός Εμψυχωτής Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού παιχνιδιού Θεάτρου Ημέρας

Αφροδίτη Παρζακώνη
Παιδαγωγός Θεάτρου, Σκηνοθέτης, Εμψυχώτρια Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού, 
Πρόεδρος Σωματίου Εμψυχωτών Θ.Π «Θεώμαι κ Δρω»

 

Εργαστήριο 6 ωρών, με σύντομες θεωρητικές προσεγγίσεις μεθοδολογικές αναλύσεις

 

Ενδεικτικές διαδρομές και πρακτικές που θα κινηθεί το εργαστήρι
Α:  Από τι συγκροτείται και σε τι συνιστάται ένα Θ.Π.
Τρόποι αναπαραγωγής Θεατρικού Παιχνιδιού, πρακτικές εφαρμογές
Η ομάδα – ο Εμψυχωτής – οι “άλλοι”
Περιβάλλον – Μύθος – Ρόλος

Β:  “Θεώμαι και Δρω”
Τα 13 σημεία της θεατρικής πράξης και του Θεατρικού Παιχνιδιού (πρακτικές εφαρμογές)
Δημιουργία – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΩΜΕΝΩΝ

Γ: Αυτοσχεδιασμοί (τα 4 είδη αυτοσχεδιασμών που χρησιμοποιούμε στο Θ.Π
Η τεχνική της επινόησης (Ασκήσεις επινόησης)

Βήματα: Τρία_ δύο _ ένα, κανένα, Ά π ε ι ρ α, πού; Μέχρι την Σιωπή, Μετά, Τι;
Ο κύκλος της απορίας
Στο θεατρικό παιχνίδι συμμετέχεις σε μια ομάδα. Σε μια κοινωνική συναναστροφή.
Διδάσκεσαι (αν διδάσκεσαι κάτι) να ΝΙΩΘΕΙΣ.
δεν πειράζει αν κάνεις λάθος παίζοντας.
Αρκεί να νιώθεις, να νιώθεις αυτό που κάνεις.

Τα παιδιά και οι ενήλικες κατανοούν εξοικειώνονται με το θέατρο και το θεατρικό φαινόμενο όταν εμπλακούν στο θεατρικό παιχνίδι. Συλλαμβάνουν την γνώση μέσω της αίσθησης.

Δεν δίνουμε πληροφορίες. Πραγματοποιούμε αποφάσεις συλλογικών συναισθημάτων. Ανακαλύπτουμε την Γνώση μέσω της πράξης. Ένας καταιγισμός δεδομένων μας κάνει να ξεχνάμε το ΠΑΙΔΙ που υπάρχει μέσα σε κάθε ΜΑΘΗΤΗ. Το θεατρικό παιχνίδι δεν σου υπενθυμίζει μόνο. Ενεργεί για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Αρκεί ο δάσκαλος – Εμψυχωτής, ο γονέας, ο Ενήλικος να φτάσει στο σημείο να σκέπτεται με τις αισθήσεις και να νιώθει με το ΝΟΥ.

Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι να φοράνε άνετα ρούχα και στην διάρκειά του να είναι ανυπόδητοι, φορώντας έστω χοντρές κάλτσες.

 

Ο Λάκης Κουρετζής σπούδασε Ψυχολογία της Παιδαγωγικής, Αισθητική Αγωγή και έκφραση του παιδιού, Θέατρο - Παιδαγωγική θεάτρου,  Ψυχοδυναμική του ηθοποιού, Σημειολογική- αισθητική ανάλυση θεατρικής πράξης (Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία). Τα  θέματα αυτά συνεχίζει να ερευνά και να παρακολουθεί την εφαρμογή και την εξέλιξη τους στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Εργασιακή Εμπειρία - Διδασκαλία: Δημιουργός και εισηγητής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα το οποίο άρχισε να παρουσιάζει από το 1976. Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει στο Μαράσλειο, Δ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Διευθυντής Σπουδών - βασικός εμψυχωτής  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ – ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. Εργαστήρια διαρκούς εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, θεατρολόγων, ηθοποιών, κ.α. σε Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα θεάτρου του Α.Π.Θ , Σεμινάρια, διημερίδες Σχολικών συμβούλων, Εκπαιδευτικών φορέων, κ.α. Ερευνητικά εργαστήρια της Εταιρείας Σπουδών Σχολής Μωραΐτη και  Πανεπιστημίου Αθηνών ( τμήμα Φ.Π.Ψ. ), Θεατρικά εργαστήρια ηθοποιών – εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού στη Γαλλία,  Θεατρικό παιχνίδι παιδιών γαλλικών σχολείων στο θέατρο AINU της Βαλανσιάν, στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών και Κύπρο. Συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων και της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος “ ΜΕΛΙΝΑ” των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού. Ως σκηνοθέτης έχει ανεβάσει περισσότερα από 80 έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου, συνεργαζόμενος με διάφορους θιάσους και ομάδες ΔΗΠΕΘΕ, κ.α. Έχει τιμηθεί με το βραβείο σκηνοθεσίας ΔΗΜ.ΡΟΝΤΗΡΗ. Ιδρυτικό μέλος με την Ξένια Καλογεροπούλου, Άλκη Ζέη,  Ζωρζ Σαρρή, Δημ. Ποταμίτη, κ.α. του ελληνικού κέντρου της ASSITEJ. Θεατρικά κείμενα ανεβασμένα από θιάσους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό( Θέατρο ΣΤΟΑ, ΠΑΡΟΔΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ, ΑΠΛΕΤΟΙ ΚΗΠΟΙ, ΔΗΠΕΘΕ, Θέατρο AINU _ PARIS και WIEN.) Το 1995 εξελέγει στην Γαλλία Πρόεδρος της Association Europeane du Theatre d’ Enfants.  Ιδρυτικό μέλος της Εταιρεία Καλλιτεχνικής Παιδευτικής Έκφρασης  Θέατρο της Ημέρας με την Μάγκυ Μοντζολή. Βιβλία: “ Με την Μαντώ στην λιακάδα” ( εκδ. ΜΠΑΚΟΜΙΧΑΛΗ), “ Το μικρό μας περιβολάκι” ( εκδ. ΓΝΩΣΗ), “Το θέατρο για παιδιά στην Ελλάδα|” (εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), “ Θεατρικό Παιχνίδι – Παιδαγωγική Πρακτική και Θεατρολογική Προσέγγιση” ( εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), ΥΠ.Ε.Π.Ο _ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο “ Θεατρική Αγωγή Ι’ ( βιβλίο για το δάσκαλο), ( εκδ. Ο.Ε.Δ.Β ), “ Στην αρχή ένα Γραμ… Μόνο” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ), “ Το Θεατρικό Παιχνίδι και οι Διαστάσεις του” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ). Περισσότερες πληροφορίες για τον Λάκη Κουρετζή και το έργο του: THE WORLD ENCYCLOPEDIA OF CONTEMPORARY THEATER (EUROPE). Children’s Theater in Greece by Konstantza Georgakaki Project MUSE, Published by The Jones Hopkins University Press

Η Αφροδίτη Παρζακώνη είναι παιδαγωγός Θεάτρου– Σκηνοθέτης - Εμψυχώτρια Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού, Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Εμψυχωτών Θ.Π « Θεώμαι και Δρώ». Σπουδές: Παιδαγωγική Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού, Νηπιαγωγική, Ειδική Παιδαγωγική. Εξειδίκευση: «Σημειολογία - Αισθητική Θεατρικής Πράξης»,  «Παιδευτική Θεατρική Έκφραση – Θεατρική Αγωγή», « Αίσθηση των 5 αισθήσεων». Εργασιακή Εμπειρία: Βασική Εμψυχώτρια τριετούς Εργαστήριου Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού  Παιχνιδιού «Λάκης Κουρετζής», Θέατρο Ημέρας. Βασική συνεργάτης του Λάκη Κουρετζή (εισηγητής Θεατρικού Παιχνιδιού στην Ελλάδα). Υπεύθυνη ενδυματολογικού- σκηνογραφικού σχεδιασμού «ΣημείΟψης» (θεατρικά κουστούμια- ειδικές κατασκευές). Ως Παιδαγωγός Θεάτρου – Σκηνοθέτης: Εργαστηρίου Έκφρασης - Επικοινωνίας, Δήμος Παπάγου – Χολαργού (2002 έως σήμερα). Θεατρικού Εργαστηρίου «Άπλετοι Κήποι» Πολιτιστικού Συλλόγου Αμπελοκήπων (2002 έως σήμερα). Σύλλογος Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού «Δια του Θεάτρου», Πάτρα (1999 έως σήμερα).  Θεατρικής ομάδας Πολιτιστικού Συλλόγου « ΙΛΙΣΟΣ», Ιλίσια. Θεατρικής ομάδας  Πανεπιστημίου Αθηνών « Φυσική Σκηνή». Συνεργασία με Ένωση Ελλήνων Φυσικών,  Συνεργασία με περιοδικό «Παιδί και Νέοι Γονείς», Παραστάσεις ενήλικων και παιδιών στα πλαίσια Συνεδρίων - Ειδικών Εκδηλώσεων. Ως Επιμορφώτρια–εκπαιδεύτρια:  «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΙΝΑ – Τέχνη και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση» Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (1997- 2004). ΙΕΚ Πάτρας Τμήμα Προσχολικής Αγωγής – Δραστηριοτήτων και Έκφρασης. Συνεργασία με σχολικούς συμβούλους, κέντρα Περιβαλλοντικής Αγωγής, τμήματα Αγωγής Υγείας, τμήματα Πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, UNICEF, XEN, OMEP, Πανελλήνιο Δίκτυο Θεάτρου στην Εκπαίδευση, παιδικούς σταθμούς, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, παιδικά φεστιβάλ δήμων, Παιδική Σκηνή  «Θεάτρου Ημέρας».


 

Αττική - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
29301
2345
"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη
678
910111213
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αθήνα 13-14 /12/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση