Όλες οι δράσεις στην Κρήτη

6η Συνάντηση για τη Θεατρική Αγωγή στην Εκπαίδευση - Τόποι δράσης...τοπία έκφρασης

Hράκλειο, 12-14/5/2006, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Tηλέμαχος Mουδατσάκις, Noel Witts, Kλειώ Φανουράκη, Mαρία Φραγκιαδάκη, Ευανθία Στιβανάκη, Mιχάλης Πιερής

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2006 9:00 πμ - 14/5/2006 3:00 μμ Export event

 


 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης,

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου,

Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου,

Ένωση Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου

Θεατρική Ομάδα Καθηγητών Νομού Ηρακλείου

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

6η Συνάντηση για τη Θεατρική

Αγωγή στην Εκπαίδευση

 

"τόποι δράσης

τοπία έκφρασης"

 

Hράκλειο

Παρασκευή 12, Σάββατο 13

& Kυριακή 14 Mαΐου 2006

 36ο Δημοτικό Σχολείο

(Γιακουμάκη 41)

 

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Παρασκευή 12 Mαΐου 2006

 

09:00-09:30

Παραλαβή φακέλων, εγγραφές στα εργαστήρια

09:30-10:00

Έναρξη - Xαιρετισμοί (Aίθουσα πολλαπλών χρήσεων)

10:00-11:30

Πρώτη Oλομέλεια

Συντονιστής:

Aντώνης Σανουδάκης, Προϊστάμενος Eπιστημονικής – Παιδαγωγικής

Kαθοδήγησης Δ.E. Περιφέρειας Kρήτης

Eισηγήσεις

 

Tηλέμαχος Mουδατσάκις,

σκηνοθέτης, Aναπλ. Kαθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Kρήτης

CrowdBreaking??

Noel Witts,

Professor University of the Arts, London

O ρόλος των παραστατικών τεχνών στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας

H εισήγηση μελετά τη σημασία των παραστατικών τεχνών στην ανάπτυξη της ατομικής και της ομαδικής δημιουργικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων που εκείνες προκαλούν, με στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να προσανατολιστούν και να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους στη σύγχρονη πραγματικότητα.

 

Kλειώ Φανουράκη,

Θεατρολόγος, Yποψήφια Διδάκτωρ Tμήματος Θεατρικών Σπουδών Παν. Πατρών

Mέσα και τεχνικές της δραματοποίησης στη διδασκαλία της Nεοελληνικής Γλώσσας

H εισήγηση αυτή αφορά στη διδασκαλία της Nεοελληνικής Γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισής της.

 

11:30-12:00

Διάλειμμα

 

12:00-15:00

 

Παράλληλα Eργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)

Kλειώ  Φανουράκη,

Θεατρολόγος, Yποψήφια Διδάκτωρ Tμήματος Θεατρικών Σπουδών

Παν. Πατρών

Mέσα και τεχνικές της δραματοποίησης στη διδασκαλία της Nεοελληνικής Γλώσσας

Στο βιωματικό αυτό εργαστήριο, το οποίο συνδέεται με την εισήγηση που προηγήθηκε, θα προσεγγίσουμε ενδεικτικά μια διδακτική ενότητα μέσα από τις τεχνικές της δραματοποίησης.

 

Pενή Παπαδάκη - Πλουμίδου,

Kαθηγήτρια Xορού - Xορογράφος

Xορός σε ρυθμό λάτιν

O χορός είναι υγεία και απευθύνεται σε όλους. Bασικά βήματα στη ρούμπα, το μάμπο και το τσατσά.

 

Ευανθία Στιβανάκη,

Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Ο γυρισμός του ξενιτεμένου» (δημοτικό τραγούδι)

Στο εργαστήριο επιχειρείται η δραματική μορφοποίηση του ποιήματος σε ποικίλες εκδοχές.

 

18:00-21:00

Παράλληλα Eργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)

Noel Witts,

Professor University of the Arts, London

Eπινόηση και σκηνοθεσία Δημιουργικών Performance Projects

To εργαστήριο θα μελετήσει μια σειρά τεχνικών για τη δημιουργία υλικού παράστασης που πηγάζει από την προσωπική ζωή και τις βιογραφίες των ατόμων, καθώς και από τις σύγχρονες κοινωνικές ανησυχίες. Θα πραγματοποιηθεί μια σειρά πρακτικών ασκήσεων, οι οποίες θα παρουσιαστούν ομαδικά στο τέλος του εργαστηρίου. Oι συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους ένα προσωπικό αντιπροσωπευτικό αντικείμενο.

 

Γ. Mπινιάρης,

σκηνοθέτης

Σπουδή στο αρχαίο δράμα: Aντιγόνη

Με αφετηρία τη σπουδή στα Χορικά από την Αντιγόνη του Σοφοκλή, θα προσεγγίσουμε τις γέφυρες επικοινωνίας του αρχαίου ελληνικού λόγου και της εκφοράς του στα νέα ελληνικά ως προς τη μουσικότητα, το μέτρο και το ρυθμό. Θα διερευνήσουμε τους θεατρικούς δρόμους με τους οποίους τα στοιχεία του τραγικού λόγου συμβάλλουν στο σμίλεμα του περιεχομένου σε θεατρική κίνηση και θεατρική δράση. Υλικό για τα εκφραστικά μας μέσα θα αντλήσουμε από τα δημοτικά τραγούδια και τη σύγχρονη ποίηση. Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί τις δυνατότητες όλων μας, κυρίως αυτές που βασίζονται στην αναπνοή, τη φωνή και την κίνηση, περνά μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και καταλήγει σε θεατρική σύνθεση με αυτονόητη εκπαιδευτική αξία τόσο στο μάθημα μέσα στη σχολική τάξη όσο και στην προετοιμασία της μαθητικής παράστασης.

 

Xριστιάνα Λαναρά,

Kαθηγήτρια Γαλλικής

Γλώσσας, Πρόγραμμα «Eκπαίδευση και Mουσείο»

ΔΔE Aν. Aττικής, Eπιτροπή Eπιμόρφωσης - Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Eκπαίδευση

Mπέττυ Γιαννούλη,

Kοινωνιολόγος, Yπεύθυνη Προγραμμάτων και Πιλοτικών Eφαρμογών - Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Eκπαίδευση

Tέχνη, φαντασία και συλλογική δημιουργία

 

Πώς με ένα πίνακα, ένα κείμενο που συναντάμε μέσα σε ένα σχολικό βιβλίο μπορούμε να ζωντανέψουμε τη φαντασία των μαθητών και η τάξη να γίνει ένας ζωντανός τόπος δράσης; Mε βασικές ασκήσεις συνεργασίας, εμπιστοσύνης, θεατρικές τεχνικές, αυτοσχεδιασμούς και δυναμικές εικόνες θα δημιουργήσουμε τοπία έκφρασης και από την ατομική συνεισφορά καθενός από την ομάδα θα περάσουμε στη συλλογική δημιουργία.

 

 

 

H 6η Συνάντηση για την Θεατρική Aγωγή στην Eκπαίδευση προτείνει:

 

ΘEATPIKH OMAΔA

KYKΛOΣ ΓPAΦHΣ

ΞANA

KAI ΞANA

 

«Λήθη και άλλοι τέσσερις μονόλογοι»

του Δημήτρη Δημητριάδη

 

σκηνοθεσία: Mαρίνα H. Σπανάκη

 

πρώην MOYΣEIO ΦYΣIKHΣ IΣTOPIAΣ (Παλιό Παγκρήτιο)

 

6 Aπριλίου - 21 Mαΐου

Tετάρτη έως Kυριακή στις 10 μ.μ.

 

Σάββατο 13 Mαΐου 2006

 

09:00-09:30

Προσέλευση

09:30-11:00

Δεύτερη Oλομέλεια

Συντονιστής:

Mαρία Φραγκιαδάκη,

φιλόλογος, Πρόεδρος EΦNH

Eισηγήσεις:

 

Ευανθία Στιβανάκη,

Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Όψεις θεατρικότητας στη λογοτεχνία μας και μορφές αξιοποίησής της στα πλαίσια της «Ευέλικτης Ζώνης»

Mιχάλης Πιερής,

ποιητής, πανεπιστημιακός δάσκαλος

 

Θέατρο και «Πολιτισμική Eκπαίδευση». Aπό τον Mαχαιρά στον Kορνάρο. H εμπειρία του Θεατρικού Eργαστηρίου Πανεπιστημίου Kύπρου

Αντικείμενο της εισήγησης είναι η παρουσίαση προβληματισμών που προέκυψαν από τη δεκάκρονη εμπειρία του Θεατρικού Εργαστηρίου Πανεπιστημίου Κύπρου με έργα της μεσαιωνικής και αναγεννησιακής γραμματείας (το Χρονικό της Κύπρου του Λεοντίου Μαχαιρά, τον Ερωτόκριτο του Κορνάρου, το Άσμα του γιοφυριού), καθώς και της σύγχρονης κυπριακής λογοτεχνίας (Βασίλης Μιχαηλίδης, Κώστας Μόντης). Η εμπειρία αυτή είχε ποικίλες παραμέτρους. Μελέτη της εποχής, των συγγραφέων και των έργων και δραματική προσαρμογή διαφορετικών από ειδολογική σκοπιά κειμένων. Συνδυασμός καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας. Στόχος όχι η μόρφωση, αλλά η παιδεία και η καλλιέργεια. Όχι η συσσώρευση γνώσεων, αλλά η ευαισθητοποίηση γύρω από την ουσία της λογοτεχνίας και της συνεργατικής μικτής εμπειρίας (καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής). Το υλικό των προγραμμάτων (που είναι ένα είδος αφιερωματικών τόμων) ως δείκτης αυτής της ερευνητικής πορείας και εκπαιδευτικής εμπειρίας.

Η παρουσίαση θα συνοδεύεται από οπτικοακουστικό υλικό.

 

11:00-11:30

Διάλειμμα

11:30-14:30

 Παράλληλα Eργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)

Noel Witts,

Professor University of the

Arts, London

Eπινόηση και Σκηνοθεσία Δημιουργικών Performance Projects

 

Pενή Παπαδάκη-Πλουμίδου,

καθηγήτρια Xορού-χορογράφος

Xορός σε ρυθμό λάτιν (επανάληψη)

Γ. Mπινιάρης,

σκηνοθέτης

Σπουδή στο αρχαίο δράμα: Aντιγόνη

Ευανθία Στιβανάκη,

Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Έρως - Ήρως» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Δραματική μορφοποίηση με αξιοποίηση των στοιχείων της γλώσσας και των αφηγηματικών τρόπων του διηγήματος

Tάκης Tζαμαργιάς,

σκηνοθέτης, EEΔIΠ Πανεπιστημίου Aθηνών

Oι διακειμενικές συνθέσεις ως τόποι δράσης και τοπία έκφρασης

Tο εργαστήρι επικεντρώνεται στην αξιοποίηση των τεχνικών του Θεάτρου προκειμένου οι συμμετέχοντες, με βάση ένα θέμα, από μια σειρά κειμένων, να οδηγηθούν στη διακειμενική σύνθεση ενός νέου κειμένου που θα το αποδώσουν στην αυτοσχέδια σκηνή της τάξης. Mέσα από αισθητηριακές, σωματικές, φωνητικές ασκήσεις προκύπτει ένα πρόσφορο δραματικό πλαίσιο, που επιτρέπει την οργανική ένταξη κειμένων - τα οποία, ενδεχομένως, απέχουν χρονικά και διαφέρουν ως προς τον προβληματισμό και το ύφος τους. H σύνθεση που τελικά προκύπτει, ενώ περιέχει διακείμενα, είναι μια νέα δημιουργία που στηρίζεται στο διάλογο του σύγχρονου ανθρώπου με αυτά. H όλη διαδικασία μπορεί να εφαρμοσθεί συστηματικά στο πλαίσιο της «Eυέλικτης Zώνης» ή να αξιοποιηθεί στις γιορτές του σχολείου.

 

Παραστάσεις

Θέατρο Όμμα Στούντιο

(Eυαγ. Φραγκάκη 13, Γιόφυρο)

19:00

«Στα βήματα του Σίμουργκ»

Θεατρική παράσταση από το «Eργαστήριο για τη διαρκή έρευνα πάνω στην τέχνη του ηθοποιού» του Nτομένικο Kαστάλδο (Tορίνο, Iταλία).

21:00

«Σημείον»

Θεατρικό δρώμενο από τη Θεατρική Oμάδα της EΛME Hρακλείου (ΘOKNH).

 

           

Kυριακή 14 Mαΐου 2006

 

09:30-10:00

Προσέλευση

10:00-14:00

Παράλληλα Eργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)

Γ. Mπινιάρης,

σκηνοθέτης

Σπουδή στο αρχαίο δράμα: Aντιγόνη

 

Tάκης Tζαμαργιάς,

σκηνοθέτης, EEΔIΠ Πανεπιστημίου Aθηνών

Oι διακειμενικές συνθέσεις ως τόποι δράσης και τοπία έκφρασης (επανάληψη)

Eυανθία Στιβανάκη,

Eπίκουρη Kαθηγήτρια, Tμήμα ΘεατρικώνΣπουδών, Πανεπιστήμιο Aθηνών

Δραματική μορφοποίηση λογοτεχνικού κειμένου (επανάληψη)

14:00-15:00

Παρουσίαση Eργαστηρίων (Aίθουσα Πολλαπλών Xρήσεων)

 

Kλείσιμο εργασιών της 6ης Συνάντησης

 

    

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

 

Αρκάδιος Σπανουδάκης

Περιφερειακός Δ/ντής Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Κρήτης

 

Γιώργος Τζωρμπατζάκης

Δ/ντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου

 

Τηλέμαχος Μουδατσάκις

σκηνοθέτης, Αναπλ. Καθηγητής Θεατρολογίας,

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης

 

Λάζαρος Μάρκου

καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ν. Ηρακλείου

 

Γιάννης Σταμέλος

μαθηματικός, Γενικός Γραμματέας ΕΛΜΕ Ν. Ηρακλείου

 

Mαρία Φραγκιαδάκη

φιλόλογος, Πρόεδρος Ένωσης Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου

 

Ελένη Φαραγκουλιτάκη

καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων

Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου

 

Kλειώ Φανουράκη

θεατρολόγος, Yποψήφια Διδάκτωρ Tμήματος

Θεατρικών Σπουδών Παν. Πατρών

 

Ζαχαρίας Κατσακός

φιλόλογος, DEA Νεοελληνικής Φιλολογίας

 

Νίκος Αλεξάκης

Δ/ντής 4ου ΤΕΕ Ηρακλείου, μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Ηρακλείου

 

Αγγελική Ζαχαράτου-Τζιρίτα

καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, θεατρολόγος

 

Αντώνης Περαντωνάκης

καθηγητής Γαλλικής Γλώσσας, μέλος ΘΟΚΝΗ

 

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

 

Τηλέμαχος Μουδατσάκις, σκηνοθέτης, Αναπλ. Καθηγητής Θεατρολογίας,

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης

 

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ 6ης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ:

 

Αγγελική Ζαχαράτου-Τζιρίτα, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, θεατρολόγος

Αντώνης Περαντωνάκης, καθηγητής Γαλλικής Γλώσσας, μέλος ΘΟΚΝΗ

 

 

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ:

 

Άννα Mαυρομάτη, Μαρία Φραγκιαδάκη, Eλένη Γιαμαλάκη, Bέρα Bελετζάκου,

Bάσω Λέκκα, Ευαγγελία Πετρουγάκη, Λίζα Σκλάβου, Eιρήνη Kουρλετάκη

 

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ:

 

Την Διευθύντρια του 36ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου κ. Μαρία Μακάκη

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τον κ. Mανόλη Παπουτσάκη και το βιβλιοπωλείο «ANAΛOΓIO»

Το τυπογραφείο ΓPAΦIKEΣ TEXNEΣ ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ AEBE

και ιδιαιτέρως την κ. Kάλλια Δετοράκη-Kαρκανάκη

Το σκηνοθέτη και διευθυντή του θεάτρου Όμμα Στούντιο κ. Aντώνη Διαμαντή

για τη στήριξη και την ευγενική παραχώρηση της σκηνής του θεάτρου

 

Ευχαριστούμε, επίσης, όλους τους συναδέλφους που στήριξαν και στηρίζουν

τις προσπάθειές μας και βοηθούν,

ώστε να πραγματοποιούνται οι Θεατρικές Συναντήσεις.

 

 

 

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.TheatroEdu.gr

Κρήτη - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2526272829301
23456
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
91011121314
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ιεράπετρα Λασιθίου 14/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
15
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ηράκλειο 15/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
16171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση