Όλες οι δράσεις στην Κρήτη

"Βασικές αρχές ορθοφωνίας και υποκριτικής: λόγος- τραγούδι"

Ιεράπετρα, 20/1/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ζαχαρίας Κατσακός, Κλεοπάτρα Παπαχειμώνα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/1/2007 12:00 μμ - 3:00 μμ Export event


Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

«H θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση: θεωρία και εφαρμογές»

1η Ημερίδα Γραφείου Κρήτης
4ο Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2007

Είσοδος ελεύθερη

12:00-15:00 Παράλληλα εργαστήρια

Ζαχαρίας Κατσακός, εκπαιδευτικός, Κλεοπάτρα Παπαχειμώνα, μουσικός
"Βασικές αρχές ορθοφωνίας και υποκριτικής: λόγος- τραγούδι"

«Η διαρκής άσκηση ώστε η εκφορά του δραματικού λόγου να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρή και διαυγής, να έχει ένταση, βάθος και πλαστικότητα...». Η ορθοφωνία αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο τεχνικής μέσω του οποίου μπορεί πιο εύκολα ο ηθοποιός (γιατί όχι κι ο εκπαιδευτικός) να φτάσει στον επιδιωκόμενο στόχο. Στην εργαστηριακή αυτή άσκηση και μελέτη επιχειρούμε μια πρακτική εισαγωγή στις πιο βασικές έννοιες της Ορθοφωνίας και της Υποκριτικής. Μέσα από ασκήσεις με χρήση φελλού, γλώσσας, αναπνοής, χαλάρωσης κ.λπ. προετοιμάζουμε τους μηχανισμούς δράσης για την πρώτη μας «δραματική ερμηνεία». Το εργαστήριο μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι επιθυμούν. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι απευθύνεται κυρίως σ’ εκείνους που δεν έχουν μέχρι σήμερα τέτοιου είδους ‘θεατρική’ εμπειρία. Θα λέγαμε ότι απευθύνεται στους «αρχάριους» και σ’ εκείνους που θα ήθελαν να λάβουν μια σφαιρική γνώση των πιο βασικών δομών της δραματικής πράξης. Συνιστώ, επίσης ,στους συναδέλφους και σε όλους εκείνους που θα το παρακολουθήσουν να είναι ντυμένοι πολύ χαλαρά και να φορούν άνετα υποδήματα. Πολύ ελαφρύ στομάχι και καλή διάθεση…

Ο Ζαχαρίας Κατσακός σπούδασε Φιλολογία και Παιδαγωγικά. Φοίτησε στη Δραματική Σχολή της Μαίρης Βοσταντζή και παρακολούθησε μαθήματα θεατρολογίας στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ρεθύμνου και μαθήματα σκηνοθεσίας στη Σορβόννη. Είναι καθηγητής Δ.Ε. και κάτοχος DEA Ν. Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris IV). Οι ερευνητικοί και επιστημονικοί του προσανατολισμοί εστιάζονται στη διδακτική της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Αρθρογραφεί στον αθηναϊκό και τοπικό ημερήσιο και περιοδικό τύπο, ενώ δημοσιεύει συστηματικά θέματα θεατρικής και λογοτεχνικής κριτικής. Το 2002 πραγματοποίησε εργαστηριακές εισηγήσεις ορθοφωνίας, υποκριτικής και δραματολογίας στo Εργαστήριο Θεατρικής Τέχνης του Δήμου Ηρακλείου και το 2003 δίδαξε τα ίδια μαθήματα στο Θέατρο ‘Όμμα Στούντιο’. Έχει λάβει επίσης μέρος σε διάφορα επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις. To 2003 πήρε μέρος στην 4η Διεθνή Συνάντηση Ερευνητικού Θεάτρου ως οργανωτικός σύνεδρος και εισηγητής. Συνεργάστηκε στο Παρίσι με τον René Nicolas Ehni (1987-1988) πάνω στις ερμηνευτικές δομές του "Οιδίποδα Τυράννου" και το 2003 με την Annaliza D’ Amato του θεάτρου Album Jutique της Ιταλίας. Από το 1999 ως σήμερα μελετά εργαστηριακά το θέατρο του μεγάλου σκηνοθέτη των καιρών μας Jerzy Grotowski και σύντομα θα δημοσιεύσει μελέτη πάνω στο έργο του. Eίναι ιδρυτικό μέλος της Θεατρικής Ομάδας Καθηγητών Ν. Ηρακλείου και μέλος του Γραφείου Κρήτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Κλεοπάτρα Παπαχειμώνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Από έξι ετών ασχολείται με τη μουσική. Έχει σπουδάσει κλασικό πιάνο στο Εθνικό ωδείο. Είναι απόφοιτος της Πρωτοποριακής Μουσικής Σχολής Πειραιά και του ωδείου Φίλιππος Νάκας, με πτυχίο Αρμονίας και Μονωδίας (κλασικό τραγούδι). Από το 2000, υπηρετεί στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Λασιθίου ως μουσικός, αναπτύσσοντας παράλληλα δραστηριότητες στο χώρο του τραγουδιού, του θεάτρου και των εικαστικών τεχνών. Είναι μέλος της επιτροπής διοργάνωσης των Περιφερειακών Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Χορού Κρήτης, της Κριτικής Επιτροπής των Περιφερειακών Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Ευρωπαϊκής Μουσικής (μουσικών οργάνων, κλασσικού τραγουδιού) και Έντεχνου τραγουδιού καθώς και μέλος του Γραφείου Κρήτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

Κρήτη - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2526272829301
23456
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
91011121314
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ιεράπετρα Λασιθίου 14/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
15
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ηράκλειο 15/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
16171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση