Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2008 Export event
2. «Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις»
Manoela Souza, εκπαιδευτικός θεάτρου, χορού, Βραζιλία
Πάτρα, Κυριακή 23 Μαρτίου 2008
Σε αυτές τις τρεις συναντήσεις θα παρουσιαστούν τεχνικές αφήγησης και μυθοπλασίας μέσω της κίνησης, με στόχο να αποκαλυφθεί η δύναμη και συμβολή του χορού στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας και διαπολιτισμικών κοινοτήτων. Θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία από την capoeira, τη samba και αφροβραζιλιάνικους χορούς, στοιχεία που μπορούν να βρουν εφαρμογή τόσο στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση όσο και στις κοινότητες. Πώς μπορεί η αφήγηση μέσω της κίνησης να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθηση των νέων και να τους διδάξει τις δεξιότητες της συμβίωσης και της επικοινωνίας σε διαπολιτισμικές κοινότητες; Πώς μπορεί η μνήμη του σώματος και η φαντασία μας να αποκαλυφθούν μέσω του χορού και να αποτελέσουν έναυσμα για μια παιδαγωγική αυτοπροσδιορισμού; Πώς οι «χοροί της αλληλεγγύης» και η «ομαδική χορογραφία» δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία και τις κοινότητες να περάσουν από την αφήγηση στη δημιουργία ιστοριών, με στόχο να εδραιώσουν ένα ανθρώπινο και βιώσιμο μέλλον; Τα παραπάνω ερωτήματα-κλειδιά οριοθετούν τους τρεις στόχους και τα βασικά σημεία του εργαστηρίου: Α) να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνικές αφήγησης μέσω του χορού Β) να καταδειχθεί η συμβολή των τεχνικών αυτών στη δημιουργία «συλλογικών γλυπτών» και παραστάσεων στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης καθώς και στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδαγωγών, των παιδαγωγών της τέχνης και των πολιτισμικών ακτιβιστών Γ) να τεθούν προς συζήτηση οι δυσκολίες που ανακύπτουν από την πρακτική εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών από τους θεωρητικούς και τους ανθρώπους της πράξης και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους.
«Πες το δυναμικά με εικόνες»
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»
«Εγώ κι ο άλλος…»
ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024