"Εσύ όπως κι Εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο"
Το Πρόγραμμα εφαορμόζεται από το 2007 σε συνεργασία με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιθας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής - Πολιτιστικά Θέματα
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
α) επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Παιδαγωγικής Ομάδας,
β) υποστήριξη με υλικό και θεατροπαιδαγωγούς κατά τη διάρκεια της υλοποίησης,
γ) τακτικές συναντήσεις της Παιδαγωγικής Ομάδας,
δ) συνάντηση όλων των μαθητών των σχολείων σε κοινό εργαστήριο-φεστιβάλ στο τέλος
ε) αποτίμηση, προβολή αποτελεσμάτων και διάχυση υλικού
20, 27 Μαρτίου & 3 Απριλίου 2012: Βιωματικό σεμινάριο για ενδοσχολική βία ΤΟΛΜΩ!
Τρίτη 20/3/2012, Τρίτη 27/3/2012, Τρίτη 3/4/2012 ώρα: 17:00-20:00
Χώρος: αίθουσα 3ου Γυμνασίου Γέρακα/2ου Λυκείου Γέρακα
Η συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα γίνει κλήρωση.
Προτεραιότητα θα δοθεί στους εκπαιδευτικούς του δικτύου «Εσύ Όπως Κι Εγώ».
Εισηγήτρια-Εμψυχώτρια: Μαρία Σφέτκου, εκπαιδευτικός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, μέλος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ανατ. Αττικής (2006-2011)
Το εργαστήριο «Τολμώ!»:
Το Εργαστήριο «Τολμώ!» είναι μέρος του προγράμματος Pestalozzi του Συμβουλίου της Ευρώπης (2011- 2013) και αφορά βιωματική εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη της βίας μέσα στα σχολεία. Συμμετέχουν αντιπρόσωποι εκπαιδευτικοί, σχολικοί ψυχολόγοι, διευθυντές και υπεύθυνοι σχολικών προγραμμάτων από όλες τις χώρες της Ευρώπης, οι οποίοι, καλούνται να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές ώστε να φτάσει η εκπαίδευση αυτή μέχρι τη σχολική τάξη.
Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος και με σκοπό την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και τη θωράκιση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών απέναντί της, σχεδιάστηκε το βιωματικό επιμορφωτικό σεμινάριο «Τολμώ!». Έχει στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα ασφάλειας, σεβασμού και αλληλοϋποστήριξης μέσα στην τάξη τους ώστε να γίνει το σχολείο ένα ασφαλές μέρος όπου θα μπορεί ο καθένας να ζήσει, να δουλέψει, να μάθει και να παίξει χωρίς φόβο.
Πιο συγκεκριμένα στοχεύει να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να:
• Αναπτύξουν την αυτοπαρατήρησή τους
• Εξοικειωθούν με την ενεργητική ακρόαση
• Αξιοποιήσουν τη μη λεκτική επικοινωνία
• Αυξήσουν το ενδιαφέρον και τον σεβασμό του ενός για τον άλλο
• Έρθουν σε επαφή μ ε την έννοια της ενσυναίσθησης
• Εξερευνήσουν τα προσωπικά τους όρια
• Αναπτύξουν την αυτό-υποστήριξή τους
• Βελτιώσουν την αυτό-εκτίμησή τους