Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Εισαγωγή στις βασικές αρχές του animation και η εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία

Εισαγωγή στις βασικές αρχές του animation και η εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Νίκος Ρεπούλιος, Γεωργία Λουκοπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 2:30 μμ - 5:30 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Νίκος Ρεπούλιος, animator, σκηνοθέτης, εικονογράφος, εκπαιδευτικός

Γεωργία Λουκοπούλου, εκπαιδευτικός, κινηματογραφίστρια

"Εισαγωγή στις βασικές αρχές του animation και η εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία"

 

Στόχος του σεμιναρίου  είναι πρώτιστα η αρχική γνωριμία των εκπαιδευτικών με το χώρο και τα εκφραστικά μέσα του animation, θεωρητικά και βιωματικά. Κυρίως όμως είναι το να διευρυνθεί η ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών, στο χώρο των οπτικοακουστικών μέσων ώστε να τα ενσωματώσουν στο καθημερινό σχολικό περιβάλλον.

Σκοπός: Θα επιλεγεί μια αρχική ιδέα που θα εμπλουτιστεί με ευρήματα από τους συμμετέχοντες. Κατόπιν θα αναζητηθούν διάφορες προτάσεις τεχνικής και στιλ που θα συζητηθούν και θα συνδυαστούν προς την κατεύθυνση ενός τελικού, άρτιου, εικαστικού και αφηγηματικού αποτελέσματος. Οι συμμετέχοντες θα μπορούν, μετά το σεμινάριο, να αντιλαμβάνονται και να αναγνωρίζουν τις διάφορες τεχνικές καθώς και τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούνται στο κινούμενο σχέδιο, αλλά και θα είναι πιο ευαίσθητοι στη χρήση του animation στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Περίληψη Κινηματογραφικής δομής: Στην αρχή είναι μια λευκή σελίδα. Βάζω δυο πρόσωπα να μιλούν και…αρχίζει η ιστορία. Το ένα φέρνει το άλλο, δηλαδή ο ήρωάς μας σπρώχνει την ιστορία και αυτή τον κατασκευάζει. Ποιος χαρακτήρας θα είναι ο πρωταγωνιστής και τι στοιχεία θα έχει; Ποιος είναι ο ρόλος του ανταγωνιστή και ποιος του καταλύτη; Οι ήρωες μπορεί να είναι χάρτινοι αλλά οι χαρακτήρες τους και τα συναισθήματά τους είναι αληθινά και η δράση τους στο χώρο και το χρόνο πρέπει να είναι πειστική. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν το χώρο της συγκεκριμένης οπτικοακουστικής αφήγησης και να δημιουργήσουν οι ίδιοι ένα πλαίσιο όπου οι μαθητές θα μπορούν να συνεργάζονται ,να αξιοποιούν τις γνώσεις τους από τα σχολικά μαθήματα, να φαντάζονται να κρίνουν και να προχωρούν.

Περιγραφή Animation Workshop: Η τέχνη του κινουμένου  Σχεδίου βασίζεται στην παρακολούθηση και την ανάλυση της κίνησης που συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο. Οι κανόνες που διέπουν την κίνηση, αποτελούν τη βασική μέθοδο αναπαράστασής της με όποιο μέσο επιλέξουμε. Μας δίνουν, επίσης, τη δυνατότητα να τους χρησιμοποιήσουμε καθ’ υπερβολή, ώστε να πετύχουμε τους εκφραστικούς μας στόχους.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο εισάγονται στο χώρο του κινουμένου σχεδίου, κατ’ αρχάς με μια ιστορική αναδρομή της εξέλιξής του και κατόπιν με προβολή χαρακτηριστικών κομματιών ταινιών. Αποβλέπουμε στο να γίνουν γνωστές, διάφορες τεχνοτροπίες και στιλ, καθώς και η σημασία του σεναρίου στη δράση και την πλοκή, που άλλωστε καθορίζει και την «αισθητική γραμμή» του εκφραστικού τρόπου.

 

Ο Νίκος Ρεπούλιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε Γραφιστική και Κινούμενο Σχέδιο στο ΤΕΙ Αθήνας. Από το 1986 εικονογραφεί για εκδοτικούς οίκους, διαφημιστικές εταιρείες και εταιρίες παραγωγής. Σκηνοθετεί και σχεδιάζει 2D-3D animation, κόμικς και πολιτική γελοιογραφία. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες και ερευνητικά προγράμματα για την εικονογράφηση και το animation στην ευρύτερη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς επίσης και σε φεστιβάλ εκπαιδευτικών ταινιών και ταινιών για παιδιά και νέους. Διδάσκει γραφιστική,computer graphics, γραφιστική κιν/φου και κινούμενο σχέδιο στο ΤΕΙ Αθήνας, ως εργαστηριακός συνεργάτης, καθώς και σε σεμινάρια ενηλίκων ως πιστοποιημένος εκπαιδευτής. Συντονίζει και διδάσκει σε εργαστήρια δημιουργίας Animation (Κινουμένου Σχεδίου) με μαθητές Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας εκπαίδευσης.

 

Η Γεωργία Λουκοπούλου σπούδασε Κοινωνιολογία, Παιδαγωγικά και Κινηματογράφο στην Αθήνα. Έχει συνεργαστεί με τα Πανεπιστήμια Κρήτης και Αθηνών στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμμετείχε στην οργάνωση δραστηριοτήτων και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τη στήριξη και κοινωνική ένταξη των μαθητικών μειονοτήτων. Από το 1999 έως το 2001 συνεργάστηκε με το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και το Πανεπιστήμιο Οδησσού, στην Οδησσό, στη διοργάνωση εκδηλώσεων για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού στην Ουκρανία. Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εργάστηκε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής οργανώνοντας και συντονίζοντας προσπάθειες προσέγγισης του χώρου της οπτικοακουστικής έκφρασης από το 2001 έως το 2004.

Print

Number of views (1410)/Σχόλια (0)