Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Εξερευνώντας τις μεθόδους του θεάτρου της επινόησης (devising theatre) για παραστάσεις εμπνευσμένες ή/και προοριζόμενες για μη θεατρικούς χώρους

Εξερευνώντας τις μεθόδους του θεάτρου της επινόησης (devising theatre) για παραστάσεις εμπνευσμένες ή/και προοριζόμενες για μη θεατρικούς χώρους

Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 24-30/8/2015, Κύριο εργαστήριο Πήλιο 2015, Peter Hussey

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2015 9:00 πμ - 30/8/2015 3:00 μμ Export event


 


14η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση-Σεμινάριο 2015
24-30 Αυγούστου 2015, στον Αγ. Γιάννη Πηλίου
«Επινοώντας θεατρικές περιπλανήσεις στο Πηλειορίτικο τοπίο»
για εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, εμψυχωτές


"Εξερευνώντας τις μεθόδους του θεάτρου της επινόησης (devising theatre) για παραστάσεις εμπνευσμένες ή/και προοριζόμενες για μη θεατρικούς χώρους"
Peter Hussey, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Crooked House Theatre Company Ireland

Κύριο Εργαστήριο 5 ημερών
Γλώσσα: Αγγλικά  

Το εργαστήριο εξερευνά τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται από το ιρλανδικό θίασο Crooked House για να αναπτύξει θεατρικές αφηγήσεις για συγκεκριμένους χώρους. Το ιρλανδικό θέατρο είναι γνωστό για την επικέντρωσή του στην αφήγηση και στο κείμενο, κάτι το οποίο έχει μεταβληθεί τα τελευταία 20 χρόνια από την ευρωπαϊκή παράδοση της εικονικής και της μετα-δραματικής θεατρικής παράστασης, τα οποία συνετέλεσαν στην παραγωγή ενός νέου θεατρικού είδους. 
Σε ένα πρώτο επίπεδο θα κοιτάξουμε πώς θα μπορούσαμε να αναμίξουμε στοιχεία δυναμικής αφήγησης με την κίνηση, το χώρο, με αντικείμενα και εικόνες, για να αφηγηθούμε ιστορίες εμπνευσμένες από δημόσιους χώρους που μας περιτριγυρίζουν. Κατά τη διάρκεια αυτού του επιπέδου, η δουλειά μας θα περιλαμβάνει το παίξιμο και τη μελέτη μιας γενικότερης δομής αφηγήσεων και ιστοριών, έπειτα, την αξιοποίηση ενός χώρου στην κατασκήνωση (π.χ. τουαλέτα, διάδρομος, εξώπορτα, δωμάτιο, παραλία κλπ) και την εξερεύνηση του πώς θα μπορούσαν τα παραπάνω να επηρεάσουν τους ηθοποιούς στη δημιουργία στιγμιότυπων. 
Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα εξερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δημιουργήσουμε μια παράσταση έχοντας ως αφετηρία κινήσεις και ομαδικές οπτικές συνθέσεις. Θα χρησιμοποιήσουμε ένα μίγμα από ασκήσεις και σωματικές θεατρικές τεχνικές. Θα χορογραφήσουμε τις εκφράσεις και τις επιθυμίες μας, και θα ενσωματώσουμε στην παράσταση μια πληθώρα από διαφορετικά στοιχεία (μονόλογο, νοηματική γλώσσα, χρήση αρχέτυπων αντικειμένων, αυτοσχεδιασμό και άλλα). 
Στο τελικό επίπεδο θα γίνει μία αλλελεπιδραστική με το χώρο παράσταση που θα συνδυάζει λεκτικά-αφηγηματικά με μη-αφηγηματικά στοιχεία.

Ο Peter Hussey είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Crooked House Theatre Company Ireland, το οποίο ιδρύθηκε από τον ίδιο το 1993. Είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός εμψυχωτής. Από το 1989 συνεργάζεται με το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας (Maynooth) σε ακαδημαϊκά προγράμματα. Διατελεί επίσης καλλιτεχνικός σύμβουλος και επιμορφωτής στην εκπαίδευση σε σχέση με νεανικές μορφές τέχνης, έχοντας εργαστεί στην Ιρλανδία και στο εξωτερικό για πάνω από 20 χρόνια. Έχει διαμορφώσει και προαγάγει προγράμματα κατάρτισης και είναι υπεύθυνος για το πρώτο ιρλανδικό προ-πτυχιακό πρόγραμμα Θεατρικής Σκηνοθεσίας. Υπήρξε παραγωγός του ετήσιου φεστιβάλ Connections στην Ιρλανδία για το Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου, και είναι ιδρυτής του Νεανικού Θεατρικού Φεστιβάλ πάνω στα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Human RightsYouth Theatre Festival) που πραγματοποιούνταν  ετησίως από το 2003 έως το 2009 στο Newbridge. Η πρόσφατη δραστηριότητά του περιλαμβάνει τη διαμόρφωση πρότζεκτς με κοινότητες στο Kildare και στο Δουβλίνο, που αξιοποιούν θεατρικές μεθόδους ως μέσα πρόληψης αυτοκτονιών, ιδιαίτερα στις ηλικιακές ομάδες των 17-37. Οι παραστάσεις που έχει επιμεληθεί περιλαμβάνουν έργα σε μη θεατρικούς χώρους (Pig Farmγραμμένο να παιχτεί σε φάρμα και το Do not Disturb για δωμάτια ξενοδοχείου). Στα έργα του μεταξύ άλλωνσυγκαταλέγονται τα Bending Spoons, Waiting for Margot, Showjumping Barbie, Watching Julie Andrews, Our lady on flowers, Faerie Liquid, H2O, Seeing Red και άλλα. Το διδακτορικό πεδίο έρευνάς του αποτελεί η σχέση νευρο-επιστημών και θεάτρου στην κατάρτιση των ηθοποιών. Έχει συγγράψει πληθώρα άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά. Αυτήν τη στιγμή διατελεί ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Kildare Youth Theatre. Έχει συνεργαστεί με πολλούς ευρωπαϊκούς φορείς, όπως το Theatre Le Grand Bleu (Lille, Γαλλία), το Teatro dellaLimonaia (Φλωρεντία, Ιταλία), Rogaland Teater (Stavanger, Νορβηγία) και με προγράμματα του Erasmus+ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.