Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Τέχνες & Εκπαίδευση: πολιτική και προτεραιότητες

Τέχνες & Εκπαίδευση: πολιτική και προτεραιότητες

Αθήνα, 24/11/2018, Ομάδα Εργασίας Συνδιάσκεψη 2018, Συντονίζει ο Joachim Reiss

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 12:30 μμ - 2:00 μμ Export event

Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

ΑΘΗΝΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ 2018
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Τέχνες & Εκπαίδευση: πολιτική και προτεραιότητες  

Αθήνα, 24/11/2018

Συντονιστής: Reiss Joachim, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του IDEA, μέλος του ΔΣ του BVTS, Γερμανία
 

Ομιλητές:
Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός, εκπρόσωπος Ευρωπαϊκού προγράμματος ‘Europe in Perspective’,  
Βασίλης Τσελφές, ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Φανή Μυρωνάκη, σύμβουλος Β' και συντονίστρια της Μονάδας Τεχνών του ΙΕΠ, 
Γιαννούλη Παναγιώτα (Μπέττυ), ΕΕΠ Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντιπρόεδρος Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ανταποκρίτρια)

 

Το πλαίσιο

Αυτή η ομάδα εργασίας θα εστιάσει σε θέματα χάραξης πολιτικής. Θα ασχοληθεί με το ρόλο της αισθητικής παιδείας μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και θα εξετάσει τις παραμέτρους που αφορούν στο ρόλο της αισθητικής παιδείας, το σχεδιασμό και τη διδασκαλία της, την κεντρική πολιτική αντιμετώπιση του πεδίου και τις προτεραιότητες των εθνικών και διεθνών φορέων (Πανεπιστήμια, Υπουργεία, ΜΚΟ, Unesco κλπ.). Επίσης θα συζητηθεί το πώς κείμενα, όπως η Seoul Agenda της Unesco (2010), έχουν αξιοποιηθεί, καθώς και το αν υπάρχουν πρωτοβουλίες από φορείς/Ενώσεις/πρόσωπα για την ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος σε όλες τις μορφές του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, η ομάδα εργασίας θα εξετάσει πώς οι δράσεις της Unesco, της Συμμαχίας για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση (WAAE), του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), της ASSITEJ ή άλλων φορέων αξιοποιούνται για την ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας. Απώτερος σκοπός της ομάδας εργασίας είναι, αφού ληφθούν υπόψη τα παραπάνω, να αναπτυχθούν ιδέες, προτάσεις, σχέδιο δράσης για το μέλλον.


Image

Ο Joachim Reiss είναι θεατροπαιδαγωγός σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Φρανκφούρτη/Μάιν. Συντονίζει εκπαιδευτικά προγράμματα θεάτρου/ δράματος και κινηματογράφου εδώ και 35 χρόνια. Είναι ιδρυτής του ετήσιου φεστιβάλ σχολικού θεάτρου της Φρανκφούρτης και του «Στούντιο για το Σχολικό Θέατρο» (Schultheater-Studio), ένα παιδαγωγικό θεατρικό κέντρο που προσφέρει επιμόρφωση εκπαιδευτικών, υποστήριξη στο μάθημα του θεάτρου σε σχολεία κ.ά. Προήδρευσε σε όλες τις επίσημες κρατικές επιτροπές επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και αναλυτικών προγραμμάτων  του Hessen. Ήταν υπεύθυνος για τις επίσημες εξετάσεις στο μάθημα του Θεάτρου/Δράματος  (Abitur), σε όλα τα γερμανικά κράτη (KMK, 2006).  Έχει εκδώσει πλήθος βιβλίων  (TIE-handbook (1994), “Theater in der Schule” (2000), “Zukunft Schultheater” (2008)) και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά. Υπήρξε πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση (Bundesverband Darstellendes Spiel-BVDS) από το 1995-2008 και είναι υποστηρικτής του ευρωπαϊκού τμήματος του Διεθνούς Οργανισμού για το Δράμα/Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA Europe) από το 2006. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Συμβουλίου για τις Τέχνες (Deutscher Kulturrat) και ενεργό μέλος της Γερμανικής Ένωσης για την Πολιτισμική Εκπαίδευση (BKJ). Μέλος της γερμανικής αντιπροσωπείας που συμμετείχε στη παγκόσμια συνδιάσκεψη της UNESCO με επίκεντρο το ρόλο των τεχνών στην εκπαίδευση (Λισαβόνα 2006 και Σεούλ 2010). Συμμετείχε επίσης στην γερμανο-αυστριακο-ελβετική ομάδα  που συνέταξε σε συνεργασία με άλλες ομάδες, τον Οδικό Χάρτη για τις Τέχνες και την Εκπαίδευση (Roadmap for Arts Education). Υπήρξε επίσης ένας από τους συντονιστές του διεθνούς Project «Εφαρμοσμένο Θέατρο και διαπολιτισμική εκπαίδευση» που υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα του IDEA (Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση) σε συνεργασία με ANRAT (Γαλλία), TENet (πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), AGITA (Ιταλία), BVTS (Γερμανία), ND (Ηνωμένο Βασίλειο) και BDD από το 2007 ως το 2010. Συμμετείχε στην WAAE (Παγκόσμια Συμμαχία για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση) από την πρώτη διεθνή διάσκεψη κορυφής του Χονγκ Κονγκ το 2007 έως τη σύνοδο κορυφής Hanghzou στην Κίνα το 2016.  Από το 2017 είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και ταμίας του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση (IDEA).(treasurer).


Image

Η Τζένη Καραβίτη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο UniversityofEssex και στο RoyalHollowayUniversityofLondon του Ηνωμένου Βασιλείου. Ιδρυτικό  μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, συμμετέχει στον σχεδιασμό, τη διοργάνωση και την υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων του. Μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο».  Έχει πάρει μέρος ως εισηγήτρια σε σεμινάρια για τη γλωσσική διδασκαλία και τη θεατρική εκπαίδευση και έχει δημοσιεύσει σχετικά. Το 2015 συμμετείχε ως ειδική επιστήμων – εμπειρογνώμων στην Ομάδα Εκπόνησης του Προγράμματος Σπουδών των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων. Από το 2015 συμμετέχει ως επιμορφώτρια  στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες. Μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης, που δημιούργησε εθελοντικά το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017). Μέχρι το 2014  υπηρέτησε στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια.


Image

O Βασίλης Τσελφές είναι ομότιμος καθηγητής, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Φυσική, μακρά διδακτική εμπειρία στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και προσχολικής εκπαίδευσης και σχετική ερευνητική παραγωγή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τη Φυσική Στερεού Σώματος. Τα πρόσφατα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν τις διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία-μάθηση των Φυσικών Επιστημών και τις επιδράσεις της κοινωνικής-εκπαιδευτικής δυναμικής στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία και τα προγράμματα σπουδών. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 200 κείμενα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους, πρακτικά συνεδρίων και σε βιβλία.


Image

Η Φανή Μυρωνάκη είναι απόφοιτος του Π.Τ.Δ.Ε. τουΠανεπιστημίου Θεσσαλίας, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην κατεύθυνση Θέατρο και Εκπαίδευση και Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα διατριβής «Ο Δάσκαλος ως Σκηνοθέτης-Ο Σκηνοθέτης ως Δάσκαλος. Από τη Διδασκαλία στη Σκηνοθεσία και αντίστροφα». Είναι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ από 1/1/2016 είναι αποσπασμένη με τετραετή θητεία ως Σύμβουλος Β΄ στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το διδακτικό αντικείμενο του Θεάτρου και από 4/10/2018 είναι Συντονίστρια της Επιστημονικής Μονάδας Β΄ Κύκλου «Τέχνες» του ΙΕΠ με ετήσια θητεία. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια με ανακοινώσεις και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και εργαστηρίων που σχετίζονται με: α) την Αισθητική Αγωγή και τη Δημιουργική Απασχόληση Παιδιών, β) τη Δημιουργική Γραφή και γ) το Θέατρο και τις Εφαρμογές του στην Εκπαίδευση


Image

Η Παναγιώτα (Μπέττυ) Γιαννούλη είναι κοινωνιολόγος, διδάκτωρ Παιδαγωγικής του Θεάτρου. Από το  1998  συμμετέχει σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και σε συλλογικότητες για την προώθηση της έρευνας και της πρακτικής του Θεάτρου στην Εκπαίδευση.  Στα ερευνητικά  της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η θεωρία και η πράξη του Θεάτρου ως εργαλείου μάθησης, ως πολιτισμική δράση και  ως κοινωνική παρέμβαση.   Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζει  και συντονίζει θεατρικά εργαστήρια και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για παιδιά και νέους και διδάσκει σε επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Επί είκοσι πέντε χρόνια δίδαξε στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ανέλαβε και διευθυντική θέση.  Από το 2010  οργανώνει προγράμματα για τη διαμεσολάβηση ομηλίκων και τον σχολικό εκφοβισμό, με αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών και συμμετέχει με  ομάδες νέων σε σχετικά ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα και Φεστιβάλ. Από το 2013 συνεργάζεται με το διεθνές πρόγραμμα INDRA για τη συμφιλίωση μέσω της Tέχνης. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, από το 2008 -2011 διετέλεσε πρόεδρος και από το 2017  είναι αντιπρόεδρός του. Από το 2017 διδάσκει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΤΕΑΠΗ).