Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Απλά προσθέστε νερό! Μία προσέγγιση του Εκπαιδευτικού Δράματος στο πλαίσιο της αειφορίας σχετικά με το θέμα της χρήσης του νερού»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Απλά προσθέστε νερό! Μία προσέγγιση του Εκπαιδευτικού Δράματος στο πλαίσιο της αειφορίας σχετικά με το θέμα της χρήσης του νερού»

Ρόδος, 7-9/4/2006, Εργαστήριο 1ου επιστημονικού σεμιναρίου, Βέτα Τσαλίκη, Phill Sixsmith

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/4/2006 3:00 μμ - 7:30 μμ Export event


1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην εκπαίδευση

«Θεατρικές διαδρομές στο Περιβάλλον με χώρο δράσης το Σχολείο»

ΡΟΔΟΣ 7-8-9 Απριλίου 2006

Φωτογραφίες Σεμιναρίου

Περιεχόμενα πρακτικών

Οργάνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γραφείο Δωδεκανήσου

 

Σε συνεργασία με τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ

«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 13: «Απλά προσθέστε νερό! Μία προσέγγιση του Εκπαιδευτικού Δράματος στο πλαίσιο της αειφορίας σχετικά με το θέμα της χρήσης του νερού»

Βέτα Τσαλίκη, βιολόγος, εκπαιδευτικός

Phill Sixsmith, σύμβουλος εκπαιδευτικού δράματος

Το εργαστήριο αυτό θα μοιραστεί σε δύο μέρη που θα έχουν σχέση με τη θεματική περιοχή και την πίστη στις ενεργές προσεγγίσεις για την ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων σε ένα περιβαλλοντικό ζήτημα που έχει τοπικό και πλανητικό ενδιαφέρον. Στο πρώτο μέρος, θα δούμε μια σειρά από παρεμβάσεις σχεδιασμένες, για να βοηθήσουν τα παιδιά να στοχαστούν πάνω στις στάσεις και τις αξίες, τις δικές τους και της κοινωνίας, για τη χρήση πολύτιμων φυσικών πόρων. Το περιεχόμενό μας είναι μεν το νερό, αλλά θα τονιστεί ότι αυτή η μεθοδολογία μπορεί να μεταφερθεί και σε άλλα θέματα. Οι εκπαιδευτικοί θα βιώσουν στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί επιτυχείς στην ελληνική σχολική τάξη και θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν κατά πόσο αυτές είναι κατάλληλες για τη δική τους δουλειά. Στο δεύτερο μέρος, η ομάδα θα εξετάσει το θέμα βαθύτερα. Αυτό σημαίνει ότι θα προσπαθήσουμε να δούμε το θέμα μέσα από μια λιγότερο ανθρωποκεντρική λογική και να λάβουμε υπόψη μας τις ηθικές συνέπειες της εγωιστικής ή της αλόγιστης χρήσης του νερού. Μέσω της χρήσης μιας μικρής ιστορίας, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα δημιουργήσουν ένα φανταστικό κόσμο που θα επιτρέψει να εξετάσουν κριτικά μια σειρά από συμπεριφορές και να δουν τις συνέπειες τους για έναν αειφόρο τρόπο ζωής.

 

Ο Phil Sixsmith εργάστηκε για πολλά χρόνια ως σύμβουλος εκπαιδευτικών με ευθύνη το εκπαιδευτικό δράμα στην εκπαιδευτική περιφέρεια του Wiganστη Βόρεια Αγγλία. Μεταξύ των καθηκόντων του ήταν η βοήθεια των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στις μεθοδολογίες του δράματος στα διαφορετικά μέρη του αναλυτικού προγράμματος αλλά και σε διαπρογραμματικές εφαρμογές. Η προσέγγισή του, μια σύνθεση του εκπαιδευτικού δράματος με την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τον οδήγησαν να εργαστεί σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Από τότε που ήρθε στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζει, έχει εργαστεί σε πολλά επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα και εργάζεται τακτικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Η Βέτα Τσαλίκη είναι βιολόγος και εργάστηκε ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ και ως υπεύθυνη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου – Κορδελιού Θεσσαλονίκης. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της ως εκπαιδευτικός, ανέπτυξε και εφάρμοσε πολλά προγράμματα Π.Ε. σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είναι συγγραφέας βιβλίου, άρθρων και εκπαιδευτικού υλικού για την Π.Ε. Μεταξύ των κύριων ενδιαφερόντων της είναι η ανάπτυξη βιωματικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων στην ΠΕ και στις υπόλοιπες περιοχές του αναλυτικού προγράμματος. Είναι επιμορφώτρια σε σεμινάρια - εργαστήρια για εκπαιδευτικούς και συμμετέχει σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα για την Π.Ε. Είναι ιδρυτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Π.Ε.

 

Print

Number of views (774)/Σχόλια (0)