Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

H δραματοποίηση ως διαδικασία θεατρικής εμψύχωσης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου

H δραματοποίηση ως διαδικασία θεατρικής εμψύχωσης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου

Αθήνα, 13/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Τάκης Τζαμαργιάς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 13/3/2004 11:30 πμ - 6:30 μμ Export event


4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

H δραματοποίηση ως διαδικασία θεατρικής εμψύχωσης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου
Τάκης Τζαμαργιάς, εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης

Ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί με παιδαγωγική κατάρτιση και ευαισθησία ανατρέχουν σε πιο σύγχρονες πηγές και αξιοποιούν σημαντικά λογοτεχνικά κείμενα της παγκόσμιας και σύγχρονης Γραμματείας προκειμένου να κάνουν τους μαθητές τους κοινωνούς των ιδεών και αξιών που απορρέουν από αυτά. Στην προσπάθειά τους όμως να εντάξουν τα κείμενα αυτά στο πλαίσιο της γιορτής αδυνατούν να τα αξιοποιήσουν συνθετικά στη σκηνή του σχολείου και τελικά οδηγούνται σε αυτό που θέλουν να αποφύγουν, δηλαδή τη "σχολειοποίηση" της εκδήλωσης. Το περιεχόμενο του εργαστηρίου επικεντρώνεται στις μορφές της "θεατρικής εμψύχωσης" για την από σκηνής ανάδειξη των λογοτεχνικών κειμένων και στην παιδαγωγική ωφελιμότητα της δραματικής μεθόδου στην εκπαιδευτική πρακτική των γιορτών του σχολείου, με τη βοήθεια της οποίας αναπτύσσεται η ικανότητα των μαθητών όχι μόνο να ανταποκρίνονται στα κείμενα, αλλά και να συμμετέχουν στην ανα-δημιουργία τους με όρους καλλιτεχνικούς, ώστε η γιορτή να αναδεικνύεται σε κάτι ξεχωριστό και "μη αναμενόμενο",σε μέρα ομαδικής ευαισθησίας για τους μετέχοντες.

Print

Number of views (865)/Σχόλια (0)