Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ημερίδα Πάτρας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Ημερίδα Πάτρας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Πάτρα, 5/12/2015, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2015 9:00 πμ - 4:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: Πειραματικό Γενικό Λύκειο (Λάγγουρα) Πατρών (Άθω & Τύμφης 1, Πάτρα, 2610-333808, www.lyk-peir-patras.ach.sch.gr)
Είσοδος ελεύθερη

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση- Γραφείο Πάτρας γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς στις 27 Νοεμβρίου.
Στο πλαίσιο του εορτασμού, το Δίκτυο διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλους φορείς.
Στην Πάτρα διοργανώνεται ΗΜΕΡΙΔΑ με Εισηγήσεις και βιωματικά Εργαστήρια το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015 με τίτλο: ''Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;- Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".
Η συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας (εργαστήρια και ολομέλεια) είναι δωρεάν, αλλά στα εργαστήρια θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΤΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ: Το Σάββατο συναντιόμαστε με τα άνετα ρούχα μας, άνετα παπούτσια, καλτσούλες και με όρεξη για δράση! Φέρνουμε το ταπεράκι με το κατιτίς μας για να το μοιραστούμε με τη μεγάλη οικογένεια του θεάτρου στην εκπαίδευση! Ας κάνουμε τη μέρα γιορτή, μοιραζόμενοι αλληλέγγυα τις ιδέες μας, τη δουλειά μας, τη διάθεσή μας, ακόμα και το φαγάκι μας! Για όσους ξεχαστούν… θα λειτουργεί και το κυλικείο του σχολείου.

Και βέβαια...έγκαιρη προσέλευση (μεγαλύτερη καθυστέρηση των 5’ μπορεί να σημαίνει αδυναμία παρακολούθησης εργαστηρίου). Οι εγγραφές θα γίνονται στη γραμματεία της ημερίδας το πρωί.

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Πάτρας
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Συνεργαζόμενοι Φορείς: Τμήμα Αγωγής Υγείας Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήμα Πολιτιστικών Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ, PRAKSIS - Κέντρου Φιλοξενίας Στέγη Plus (+), Πειραματικό Γενικό Λύκειο (Λάγγουρα) Πατρών, Σύλλογος Αποφοίτων Θεατρολόγων Πάτρας


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 5/12/2015, Πάτρα

9.45 – 10.30: Εγγραφές - Δηλώσεις εργαστηρίων
10.30 – 11.15: Έναρξη – Εισηγήσεις-Παρουσιάσεις (ολομέλεια)

  • Γιώργος Μπεκιάρης δάσκαλος – θεατρολόγος, επιμορφωτής στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας «Κι αν ήσουν εσύ». Παρουσίαση των προγραμμάτων της Ύπατης Αρμοστείας
  • Γεωργία Τζανάκου, Κοινωνική λειτουργός - Συντονίστρια Κέντρου Φιλοξενίας Στέγη Plus (+) Παρουσίαση των προγραμμάτων της ΜΚΟ Praksis
  • Γιούλη Δούβου, Θεατρολόγος, Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους και του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Παρουσίαση των προγραμμάτων του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών 
  • Διονυσία Ασπρογέρακα εκπαιδευτικός ,συντονίστρια του Γραφείου Πάτρας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Παρουσίαση των προγραμμάτων του Πανελληνίου Δίκτυου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

11.15 – 13.15: Α΄ μέρος εργαστηρίων (δε διάφορες αίθουσες)
13.15 – 14.00: Διάλειμμα
14.00 – 15.30 Β΄ μέρος εργαστηρίων (σε διάφορες αίθουσες)
15.30 – 16.00: ‘Ζωντανή μαρτυρία, Habib Mohammde, κοινωνικός διαμεσολαβητής του Κέντρου Φιλοξενίας Στέγη Plus (+)
16.00 – 16.20: Συζήτηση
16.20 – 16.30: Κλείσιμο εργασιών - βεβαιώσεις

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Εργαστήριο Α΄: «Κι αν ήσουν εσύ;»
Εμψυχωτές: Διονυσία Ασπρογέρακα, Γιώργος Μπεκιάρης
Το βιωματικό εργαστήρι αποτελεί τμήμα από το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες "κι αν ήσουν εσύ; που δημιουργήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες το 2015. Στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και των δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα και στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία

Εργαστήριο Β΄: «Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα
Εμψυχωτές: Γιούλη Δούβου, Χρύσα Παπαδημητρίου
«Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα»
«Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του,
εκτός αν πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία
τρέχεις προς τα σύνορα μόνο όταν βλέπεις
ολόκληρη την πόλη να τρέχει κι εκείνη
οι γείτονές σου τρέχουν πιο γρήγορα από σένα
με την ανάσα ματωμένη στο λαιμό τους.

…κανένας δεν αφήνει την πατρίδα εκτός αν η πατρίδα είναι
μια ιδρωμένη φωνή στο αυτή σου
που λέει φύγε, τρέξε μακριά μου τώρα
δεν ξέρω τι έχω γίνει αλλά ξέρω ότι οπουδήποτε αλλού
θα είσαι πιο ασφαλής απ΄ ό,τι εδώ»
Ουαρσάν Σαιρ «Πατρίδα»

Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ ¨Το αγόρι με τη βαλίτσα¨, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες.
Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά. Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν- κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ
Η Διονυσία Ασπρογέρακα γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι απόφοιτος του Ιστορικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και από το 1988 εργάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για πέντε χρόνια στην Ειδική Αγωγή. Σε όλη τη διάρκεια της πορείας της στη δημόσια εκπαίδευση ασχολήθηκε με την υλοποίηση ποικίλων προγραμμάτων (Πολιτιστικά, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Ευρωπαϊκά) με ομάδες μαθητών της. Έχει συγγράψει και διασκευάσει δέκα θεατρικά έργα. Από το 2006, ως μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, έχει συμμετάσχει ενεργά στην οργάνωση σεμιναρίων και εκδηλώσεων επιμορφωτικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου. Από το 2008-2011 υπήρξε μέλος του Δ.Σ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικής, μουσικής και ειδικής αγωγής, επιστημονικά συμπόσια, ημερίδες και διεθνείς συνδιασκέψεις είτε ως συμμετέχουσα είτε ως εισηγήτρια, εμψυχώτρια ομάδων, μέλος οργανωτικής επιτροπής. Τέλος, έχει εργαστεί ως εμψυχώτρια θεατρικών εφηβικών ομάδων και ομάδων ενηλίκων (συνεργασία με ΚΕΘΕΑ Οξυγόνο, ερασιτεχνικά σωματεία και συλλόγους της Πάτρας).

Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών και μεταπτυχιακή φοιτήτρια σχολής Καλών Τεχνών, Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με θέμα ¨Δραματική τέχνη και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨. Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους και του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Δημιούργησε το 2006 το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και ενήλικες ¨Επί Δράσει¨. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 12 χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης, δραματουργίας και master- classes. Έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκφραστικής Κίνησης. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων. Μεταξύ άλλων, ήταν επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Χρύσα Παπαδημητρίου είναι θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο (Msc). Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως μόνιμη εκπαιδευτικός. Παράλληλα, ασχολείται με το θέατρο, ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Υπήρξε εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού σε πολλά εργαστήρια παιδιών και ενηλίκων και μέλος διαφόρων θεατρικών ομάδων. Έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια υποκριτικής και σκηνοθεσίας με τους Μιχαήλ Μαρμαρινό, Αμαλία Μουτούση, Ρούλα Πατεράκη, Δημήτρη Οικονόμου, Θεόδωρο Τερζόπουλο, Άλα Ντεμίτοβα, κ.ά. Έχει παρακολουθήσει τη θερινή σχολή της Βασιλικής Ακαδημίας Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου (RADA). Αυτή τη στιγμή είναι φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του ΕΑΠ «Σπουδές στην Εκπαίδευση». Φέτος συνεργάστηκε με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας στην παιδική παραγωγή ως βοηθός σκηνοθέτη.

Η Γεωργία Τζανάκου είναι κοινωνική λειτουργός. Εργάζεται στην ΜΚΟ PRAKSIS και είναι συντονίστρια του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και Ευάλωτων Πληθυσμών ΣΤΕΓΗ (+) και του Κέντρου Ημέρας Ασυνόδευτων Ανηλίκων ( Προστατεύοντας Παιδιά εν κινήσει). Έχει εξειδικευτεί στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία για παιδιά και εφήβους και συντονίζει βιωματικές ομάδες εκπαίδευσης πάνω στα δικαιώματα των παιδιών , στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Ο Habib Mohammde κατάγεται από το Αφγανιστάν. Εργάζεται στη ΜΚΟ PRAKSIS ως κοινωνικός διαμεσολαβητής.

 

Print

Number of views (2697)/Σχόλια (0)