Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Ο ήχος της πέτρας» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ο ήχος της πέτρας» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 20/12/2021 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Ιωάννα Λιούτσια

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/12/2021 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event


«Ο ήχος της πέτρας»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3)

Διαδικτυακά, 20/12/2021

Ώρες: 17:00-20:00

Σχεδιασμός-Επιμόρφωση: Ιωάννα Λιούτσια

Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 3 ωρών με τίτλο: «Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: Ο ήχος της πέτρας».

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου
Με αφορμή τα εικαστικά έργα με πέτρες που δημιουργεί ο Σύριος καλλιτέχνης Nizar Ali Badr με  θέμα τον πόλεμο στη χώρα του και τους Σύριους πρόσφυγες (βλ. https://en.syriaartasso.com/artists/nizar-ali-badr/) και με οδηγό τους κώδικες και τις συμβάσεις της ραδιοφωνικής γλώσσας, θα  προχωρήσουμε βήμα βήμα στη δημιουργία σύντομων ηχητικών έργων, όπου τόσο τα επιμέρους στοιχεία (κείμενο και ηχοτοπία), όσο και η σύνθεσή τους (με βασικές τεχνικές μείξης ήχου), θα γεννηθούν και θα επεξεργαστούν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.  

Για τον λόγο αυτό, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν δίπλα τους, πριν ξεκινήσει το εργαστήριο, δύο πέτρες, καθώς και να έχουν κατεβάσει (και να έχουν ρίξει μια πρώτη ματιά) το πρόγραμμα μείξης ήχου audacity, το οποίο μπορούν να βρούνε και να κατεβάσουν δωρεάν εδώ.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα δουλέψουμε διαδραστικά, ατομικά αλλά και σε ομάδες. Στο τέλος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις βασικές γνώσεις παραγωγής ενός ηχητικού έργου και να υλοποιήσουν το πρόγραμμα αυτούσιο ή με αλλαγές, προσαρμόζοντάς το στην τάξη ή την ομάδα τους.

Στόχος του εργαστηρίου είναι να προτείνει νέες δημιουργικές διεξόδους στους εκπαιδευτικούς, με την αξιοποίηση οπτικοακουστικών ερεθισμάτων και την απομάκρυνση από τον κειμενοκεντρικό τρόπο προσέγγισης της θεατροπαιδαγωγικής, και εν γένει της εκπαιδευτικής, διαδικασίας αλλά και να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με νέα εργαλεία όπως η παραγωγή ενός ηχητικού έργου.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις έχουν κλείσει.

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και όσοι έχουν επιλεγεί στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 100 ωρών του «κι αν ήσουν εσύ;» και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου και περιλαμβάνει παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς
Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
- να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου
- να έχουν διασφαλίσει έναν ελεύθερο χώρο, στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν
- να έχουν μαζί τους....κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Βιογραφικό Σημείωμα
Η Ιωάννα Λιούτσια είναι υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου. Απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΑΠΘ, του τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ και της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής “Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος”. Έχει ολοκληρώσει το εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» (ΚΕΔΙΒΙΜ, 2020) & «Museum teaching Strategies for your classroom» (MOMA, 2013). Ως θεατροπαιδαγωγός έχει συνεργαστεί με το ΚΘΒΕ (2019 – 2021) στον σχεδιασμό και την εκτέλεση των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων Α’ βάθμιας εκπαίδευσης Προς την Ελευθερία και Στη Γη της Ελευθερίας. Στο πλαίσιο αυτών των εκπαιδευτικών προγραμμάτων υπό τον τίτλο «ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» έχει συγγράψει δύο booklets με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικές ασκήσεις, τα οποία διανέμονταν στα σχολεία. Σχεδίασε τις θεατρικές δραστηριότητες για την παράσταση Παραμύθι για δύο (σκην. Αλέξανδρος Ράπτης) για τη νεανική σκηνή του ΚΘΒΕ, ενώ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι και τον συγγραφέα Volker Ludwig πραγματοποίησαν το εργαστήριο «Παιδιά της ίδιας γης: Υπάρχει τρόπος, τόπος και χρόνος γέννησης του ρατσισμού;» , στο πλαίσιο της παράστασης Μια γιορτή στου Αλ Νουρί. Εκτός ΚΘΒΕ, έχει συνεργαστεί σχεδιάζοντας κι εμψυχώνοντας θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και δραστηριότητες με φορείς όπως το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (πρόγραμμα FUTURE LIBRARY), ο δήμος Θεσσαλονίκης, το φεστιβάλ elefantastico, καθώς και δημόσια κι ιδιωτικά ΚΔΑΠ. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2021 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην ΕλλάδαΑπό τις εκδόσεις Σοφία κυκλοφορεί η συλλογή σύντομων θεατρικών έργων για παιδιά δημοτικού με τίτλο 12 σκετς για 19 παγκόσμιες ημέρες


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (2361)/Σχόλια (0)