Ορατές και αόρατες έμφυλες διακρίσεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλον:
διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της συμπερίληψης
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”,
Αθήνα 22 Μαρτίου 2025
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)
Γλώσσα: ελληνικά
Συντονίζουν:
Νάντια Κατή, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων
Χαρά Τσουκαλά, εκπαιδευτικός, θατροπαιδαγωγός
Καλεσμένες:
Βιργινία Ξυθάλη, ψυχολόγος, εκπαιδεύτρια για θέματα φύλου και σεξουαλικότητας, μέλος της ομάδας του project Bloom|Σεξουαλική αγωγή για όλα
Έλενα Σκαρπίδου, εκπαιδεύτρια Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης, Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης Πολύχρωμου Σχολείου, Μέλος της Intersex Greece
Χριστίνα Κρίθαρη, θεατρολόγος, σκηνοθέτιδα, ηθοποιός, συντονότρια προγράμματος Χωρίς Πατρόν (ΠΔΘΕ)
Κλεονίκη Γιαννακοπούλου, ψυχολόγος, Υπερήφανοι Γονείς Ελλάδας
Κριτικός σχολιασμός:
Μπέττυ Γιαννούλη Ε.Ε.Π. ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ,
Δημήτρης Μαυρέας εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας θα διερευνήσει πώς τα έμφυλα στερεότυπα και οι έμφυλες προκαταλήψεις αναπαράγουν νοοτροπίες και στάσεις που οδηγούν σε εμφανείς και λανθάνοντες αποκλεισμούς.
-
Μπορούν άραγε τα σχολεία/εκπαιδευτικά περιβάλλοντα να δημιουργήσουν έναν ασφαλή χώρο για όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, χαρακτηριστικών ή έκφρασης φύλου;
-
Πώς μπορούν τα άτομα που έχουν εκπαιδευτικό/ παιδαγωγικό ρόλο να καλλιεργήσουν συμπεριληπτικές στάσεις και αξίες; Προς αυτή την κατεύθυνση, πόσο σημαντική είναι η χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας και ποια η αξία της για την ενδυνάμωση όλων των παιδιών;
-
Ποια μπορεί να είναι η συμβολή των θεατρικών τεχνικών και των βιωματικών μεθόδων που εμπνέονται από διάφορες τέχνες στην καλλιέργεια ενός ασφαλούς και ισότιμου περιβάλλοντος για όλα τα άτομα της εκπαιδευτικής κοινότητας;
-
Ποιος είναι ο ρόλος της φεμινιστικής θεωρίας στην αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων και την κατανόηση των υποσυνείδητων προκαταλήψεων που επηρεάζουν τις προσδοκίες για τα φύλα, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών/μαθητριών;
-
Πώς μπορεί το πρόγραμμα σπουδών να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση γύρω από ζητήματα έμφυλων ταυτοτήτων και συμπερίληψης των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων;
-
Έχει αξία να εμπλέξουμε τις οικογένειες και την ευρύτερη σχολική κοινότητα στην υποστήριξη της έμφυλης ισότητας και της ΛΟΑΤΚΙ+ συμπερίληψης; Ποιοι τρόποι είναι πιο αποτελεσματικοί για να καλλιεργηθεί η κατανόηση και ο σεβασμός;