Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Πριν τη σκηνή: ερευνητικές πρακτικές, ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση του τραύματος στο Θέατρο Ντοκιμαντέρ»

«Πριν τη σκηνή: ερευνητικές πρακτικές, ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση του τραύματος στο Θέατρο Ντοκιμαντέρ»

Διαδικτυακά, 28/11/2020, Σεμινάριo για εκπαιδευτικούς, Μάρθα Μπουζιούρη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2020 4:00 μμ - 7:00 μμ Export event


Δωρεάν συμμετοχικό θεατρικό εργαστήριο - διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ
στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2020

«Πριν τη σκηνή: ερευνητικές πρακτικές, ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση του τραύματος στο Θέατρο Ντοκιμαντέρ»
Μάρθα Μπουζιούρη, σκηνοθέτης, κοινωνική ανθρωπολόγος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Δικτύου Θεάτρου Ντοκιμαντέρ
για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020, Ώρες: 16:00 – 19:00

 

Περιγραφή

Tο θέατρο, ως φυσικός τόπος επικοινωνίας και καλλιτεχνικής έκφρασης, παραμένει κλειστό, δοκιμαζόμενο από την παγκόσμια υγειονομική κρίση και τις πολιτικές αντιμετώπισής της.

Παίρνοντας ως αφορμή την παρούσα συνθήκη – αυτή της αδυναμίας υλοποίησης και μοιράσματος του καλλιτεχνικού προϊόντος/παράστασης (product) – το εργαστήριο εκμεταλλεύεται τον παγωμένο σκηνικό «χωροχρόνο» για να εστιάσει σε αυτό που προηγείται (process) και στα εμπλεκόμενα πρόσωπα (people), ανατέμνοντας μια ιδιαίτερη περιοχή καλλιτεχνικής δημιουργίας: το θέατρο ντοκιμαντέρ.

Το θέατρο ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει μια μακρόπνοη διαδικασία έρευνας ως αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργικής διαδρομής. Παράλληλα, προϋποθέτει τη βιωματική εμπλοκή των συντελεστών του, καλλιτεχνικών και μη. Αξιοποιώντας αυτή τη γέφυρα επικοινωνίας με τον πραγματικό κόσμο εντός κι εκτός σκηνής, θα επιχειρήσουμε ένα “behind the scenes” εργαστήριο, βασισμένο σε μια ρεαλιστική υπόθεση εργασίας: μια προγραμματισμένη παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, η οποία διέκοψε τις πρόβες της και ανέβαλε την πρεμιέρα της, διατηρώντας ωστόσο επαφή με τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και αξιοποιώντας την αναμονή για να αναστοχαστεί επάνω στις προκλήσεις μιας δουλειάς που ξετυλίγεται γύρω από ένα τραυματικό γεγονός.

Στη διάρκεια του εργαστηρίου θα μοιραστούμε με τους συμμετέχοντες κομμάτια αυτής της βιωματικής και δημιουργικής διαδρομής, εστιάζοντας στις σχέσεις που δημιουργούμε με τα πρόσωπα που μας εμπιστεύονται τις ιστορίες τους – σχέσεις που προηγούνται και έπονται της σύντομης ζωής μιας παράστασης. Μέσα από παρεμβάσεις των δημιουργικών συντελεστών-ηθοποιών της παράστασης (Μαντώ Γιαννίκου, Γιώργος Κισσανδράκης, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Ρέα Σαμαροπούλου), αναγνώσεις πρωτότυπων μαρτυριών, δραματουργικές ασκήσεις αλλά και παραδείγματα από προηγούμενες παραστάσεις, θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε τόσο δεοντολογικά όσο κι εκφραστικά ζητήματα του θεάτρου ντοκιμαντέρ: Πώς οικειοποιούμαστε και αναπαριστούμε ιστορίες άλλων; Με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό εμπλέκουμε τα πραγματικά πρόσωπα στη δημιουργική διαδικασία; Τι σημαίνει η μεταγραφή του βιώματος σε καλλιτεχνικό έργο για εκείνα αλλά και για εμάς ως δημιουργούς; Θέτει η μαρτυρία-εμπειρία όρια στην καλλιτεχνική ελευθερία; Πόσο δόκιμη είναι τελικά η ενασχόληση με φορτισμένα ζητήματα του παρόντος ή του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς το δίχτυ ασφαλείας της ιστορικής και συναισθηματικής απόστασης;

Διάρκεια: 3 ώρες 
Υποστήριξη: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Απευθύνεται σε: σκηνοθέτες, δραματουργούς, ηθοποιούς και αποφοίτους δραματικών σχολών, εκπαιδευτικούς και ερευνητές-επαγγελματίες από τον χώρο των κοινωνικών επιστημών
Αριθμός συμμετεχόντων: 25

Βιογραφικό σημείωμα
Η Μάρθα Μπουζιούρη είναι σκηνοθέτης, κοινωνική ανθρωπολόγος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Δικτύου Θεάτρου Ντοκιμαντέρ. Είναι επίσης συνιδρύτρια της εταιρίας παραγωγής PLAYS2PLACE, υπεύθυνη για τις θεατρικές και cross-media παραγωγές της. Η δουλειά της επικεντρώνεται στο θέατρο ντοκιμαντέρ (Belle, Èquipe, Πράσινη Γραμμή, Rooms with a Point of View, Αμάρυνθος, Traces, Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το Δίκαιο του Νερού) και έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Δημήτρια, Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μπιενάλε της Αθήνας, Μπιενάλε της Βαρσοβίας, Wiesbaden Biennale, Spielart Festival, Razem Pamoja Foundation, Chantiersd’ Europe – Theâtre delaVille, Festival o New  κ.ά). Οι παραστάσεις που δημιουργεί είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης εθνογραφικής έρευνας, εφορμώνται από πραγματικά γεγονότα και σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, και διερευνούν τις συγγένειες μεταξύ θεατρικού και κινηματογραφικού ντοκιμαντέρ καθώς και τη σχέση έρευνας-τέχνης-παρέμβασης. Το 2018 σχεδίασε το εργαστήριο Από το πεδίο στη σκηνή:Προσεγγίζοντας τον Εαυτό και τον Άλλο στο Θέατρο Ντοκιμαντέρ, το οποίο έχει προσκληθεί, μεταξύ άλλων, από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τη Μπιενάλε της Βαρσοβίας σε συνεργασία με το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας, το American University of Beirut και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  Η Μάρθα Μπουζιούρη είναι μέλος του Directors Lab Mediterranean και artist-in-residence των CENTQUATRE (2019) και Cité international des arts (2020) στο Παρίσι, με αφορμή το επόμενο θεατρικό της project με θέμα τη ριζοσπαστικοποίηση και την τρομοκρατία.


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Προτεραιότητα θα δοθεί στα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που έχουν τακτοποιήσει τη συνδρομή τους για το 2020
Απαραίτητη η συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας ενδιαφέροντος εδώ.

Η σύνδεση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας “Zoom” και ο σύνδεσμος θα σας σταλεί στο email  που δηλώσατε στην φόρμα.
Παρακαλούμε να εισέλθετε 10 λεπτά πριν την έναρξη, για να υπάρχει χρόνος να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα σύνδεσης.
Σε περίπτωση καθυστερημένης εισόδου, παρακαλούμε να εισέλθετε με απενεργοποιημένο το μικρόφωνο και την κάμερα του υπολογιστή/ κινητού σας, καθώς μπορεί να βρίσκεται σε εξέλιξη κάποια δράση ή συζήτηση.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1503)/Σχόλια (0)