Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

Θεσσαλονίκη, 15/3/2023 , Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 15/3/2023 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς

«Το όνομά μου είναι …δικό μου!»

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα  και για θέματα προσφύγων

Θεσσαλονίκη, Τετάρτη 15/3/2023 Ώρες: 17:30-20:30

Στο 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου εκπαιδευτικός-θεατροπαιδαγωγός, τοπική συντονίστρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» στον νομό Θεσσαλονίκης.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.),   σε συνεργασία με τους Συντονιστές και τις Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης  και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ;» πραγματοποιούν βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Το όνομά μου είναι …δικό μου!»

Σύντομη περιγραφή : 
Τι υπάρχει μέσα σε ένα όνομα; Ποιες ιστορίες και ποια πολιτισμικά στοιχεία συνδέονται με το όνομά μας; Πώς μπορεί να γίνει το όνομά μας αφορμή να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες και να τις μοιραστούμε με την ομάδα, για να γνωριστούμε καλύτερα και να ανακαλύψουμε τα νήματα που μας συνδέουν; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας «παίζοντας» με το όνομά μας;   Με αφετηρία ένα ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς, το εργαστήριο χρησιμοποιεί δραστηριότητες γραφής και θεατρικές τεχνικές, μέσα από τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν δικό τους, πρωτότυπο υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους  στην τάξη. Μπορεί, μεταξύ άλλων, να συνδυαστεί με το υλικό των βιβλίων «Μονόλογοι από το Αιγαίο», «Μονόλογοι σε καραντίνα» και «Διάλογοι σε καραντίνα: Ονόματα, ιστορίες, στίχοι-ΜΑΖΙ»
Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της τάξης ή/και στους εμψυχωτές ομάδων νέων, τα οποία συντελούν στη δημιουργία  ευχάριστου κλίματος, ενισχύουν τη διάθεση για επικοινωνία και αλληλοκατανόηση και ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα.  
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι επιμορφούμενες/οι θα μπορούν να σχεδιάσουν μία δράση γνωριμίας στην ομάδα τους και να επιτύχουν ενεργητική ακρόαση και ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Το σεμινάριο/εργαστήριο είναι μέρος του ευρύτερου επιμορφωτικού κύκλου με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων’  που υπό προϋποθέσεις οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.  Δείτε περισσότερα ΕΔΩ 

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Οι εκπαιδευτικοί, που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο επιμορφωτικό σεμινάριο, παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα στον παρακάτω σύνδεσμο  https://docs.google.com/forms/d/1Pb9sAmqXGQCdPDSeAuorUsj8JoQJ96Ep9_-ORO4ReV8/edit

μέχρι και τη Δευτέρα 13 Μαρτίου και θα ειδοποιηθούν μέχρι την Τρίτη 14 Μαρτίου  για τη συμμετοχή τους στο  προσωπικό τους e-mail.

Βιογραφικό σημείωμα
Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες  της Αγωγής και κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας/Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μαθήματα θεάτρου στο Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, στο οποίο αξιοποιούνται τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Ενδεικτικά: «Η κωμική σκηνή-Α΄ Γυμνασίου» και «Η τραγική σκηνή-Β΄Λυκείου», στον τόμο Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» και «Η περιπέτεια της ενηλικίωσης» στο Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, http://www.ekebi.gr/Fakeloi/xenos/index.htm , Ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, http://proteas.greek-language.gr/ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική  εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι  εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης

- Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης  

 Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600

 

 

Print

Number of views (1089)/Σχόλια (0)