«Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις»

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2005


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)



 

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2005

Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία

Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία

Αθήνα, 7-8/10/2005, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, John Somers

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 7/10/2005 5:30 μμ - 8/10/2005 5:30 μμ Export event

 


Σεμινάρια-Εργαστήρια επιμόρφωσης

με τον John Somers, Exeter University

Αθήνα 7-8 Οκτωβρίου 2005

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην εκπαίδευση οργάνωσε την επίσκεψη του John Somers, καθηγητή  του Πανεπιστημίου του Exeter, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η επίσκεψη περιελάμβανε ημερίδες και εργαστήρια διάρκειας 13 διδακτικών ωρών.

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τίτλος: «ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ  ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: θεωρία και πρακτική, οι ρόλοι  και οι ευθύνες των  θεατροπαιδαγωγώνκαι των εκπαιδευτικών για την επιτυχία ενός προγράμματος»

Στα εργαστήρια ασχοληθήκαμε με τη βασική θεωρία και πρακτική ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος (TiE Project) προκειμένου να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί αυτή η μορφή θεάτρου και ποιες είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές της από άλλες μορφές θεάτρου και δράματος.

Τα εργαστήρια αυτά είναι το πρώτο βήμα της προετοιμασίας ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος που σχεδιάζει να υλοποιήσει το Πανελλήνιο Δίκτυο και στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο.

Τα εργαστήρια απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς, απόφοιτους παιδαγωγικών σχολών ή σχολών θεατρικών σπουδών, νέους καλλιτέχνες και σε όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν αυτή την εναλλακτική μορφή θεάτρου και τις τεχνικές της και ενδιαφέρονται μελλοντικά να συμμετάσχουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Στο εργαστήριο διερευνήσαμε με ποιο τρόπο ένα Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα (TiE Project) χρησιμοποιεί διάφορες θεατρικές και διδακτικές ή παιδαγωγικές προσεγγίσεις, για να δημιουργήσει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία μάθησης στο κοινό-μαθητές στο οποίο απευθύνεται. Διερευνήσαμε το πρόγραμμα τόσο από την πλευρά του σχολείου και του εκπαιδευτικού όσο και από την πλευρά της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας που θα το σχεδιάσει και θα το παρουσιάσει στα σχολεία.

Επίσης, εξετάσαμε τη σημασία που έχει για την επιτυχία του προγράμματος ο εκπαιδευτικός της τάξης στη φάση της προετοιμασίας και της δουλειάς μετά την επίσκεψη της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας.

Στo εργαστήριο παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα από προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί.

Πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν (ανακριτική καρέκλα, θέατρο εικόνων, θέατρο forum κ.λ.π), μπορούν να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό και σε άλλες εφαρμογές στο σχολείο.


Πρόγραμμα Αθήνας

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 17.30-21.00

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 09.30-13.30 και 14.30-17.30

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Α.Π.Θ- Τμήμα Θεάτρου

Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

To ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (αγγλικά TIE Project: Theatre in Education Project) είναι ένα είδος θεάτρου που συνδέεται άμεσα με την εκπαίδευση.

Δεν είναι μόνο μια παράσταση αλλά ένα καλά οργανωμένο πακέτο δραστηριοτήτων, ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδιάζεται γύρω από ένα θέμα κοινωνικό, περιβαλλοντικού περιεχομένου, ιστορικό ή άλλο άμεσα συνδεδεμένο με τα ενδιαφέροντα, τις ευαισθησίες και τη ζωή των μαθητών. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσα στο σχολείο και μπορούν να συμμετέχουν σ’ αυτό έως 30 μαθητές.

Συνήθως περιλαμβάνει μια θεατρική παράσταση– δρώμενο βασισμένη σε τεχνικές «επινοητικού θεάτρου» (devised) από μια ομάδα που αποτελείται από ηθοποιούς– παιδαγωγούς και συνδυάζεται με εργαστήρια πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την παράσταση. Καθοριστικός είναι και ο ρόλος του εκπαιδευτικού της τάξης  στη φάση της προετοιμασίας και της δουλειάς μετά την παράσταση. 

Χρησιμοποιεί τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και τεχνικές Θεάτρου Forum, εμπλέκει απευθείας τους μαθητές σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων και κριτικής αντιμετώπισης προβλημάτων, θέτει ζητήματα αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας κλπ. Το Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργική βιωματική μάθηση.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

O John Somers είναι Senior Lecturer in Applied Drama στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστήμιου του Exeter και ιδρυτής και αρχισυντάκτης του επιστημονικού ερευνητικού περιοδικού Research in Drama and Theatre in Education και διευθύνει το Διεθνές Συνέδριο Researching Drama and Theatre in Education. Διευθύνει το MA Applied Drama (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στο Εφαρμοσμένο Δράμα) και είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Extream Theatre Company, η οποία ειδικεύεται στο Αλληλεπιδραστικό Θέατρο (Interactive Theatre) σε μη συμβατικούς θεατρικούς χώρους.

Ο John Somers έχει μακρά εμπειρία στην εφαρμογή θεατρικών προγραμμάτων με διαφορετικό περιεχόμενο και σε διαφορετικά περιβάλλοντα,  μεταξύ των οποίων και σχολεία. Πρόσφατα έγραψε και σκηνοθέτησε ένα έργο πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βρετανική γεωργία, το οποίο παρουσιάστηκε σε αγροκτήματα από επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, μέλη των συγκεκριμένων τοπικών κοινοτήτων. Έχει δημιουργήσει ένα νέο αλληλεπιδραστικό (interactive) έργο με θέμα τις διατροφικές διαταραχές. Το έργο του “On the Edge” έκανε περιοδεία στην Αγγλία για 6 μήνες και πρόσφατα κέρδισε ένα σημαντικό βραβείο για την προσφορά του στην βαθύτερη κατανόηση ζητημάτων που αφορούν στην  ψυχική υγεία. Έχει εργαστεί στη Βρετανία και σε άλλες χώρες, όπως Βραζιλία, Σλοβακία, Τσεχία, Φινλανδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, και Ταϊβάν. Προτού συνεργαστεί με το πανεπιστήμιο του Exeter, δούλεψε για 12 χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδάσκοντας εκπαιδευτικό δράμα. Το 2003 κέρδισε το βραβείο Ειδικής Αναγνώρισης της ΑΑΤΕ, της Αμερικανικής Ένωσης για το Θέατρο και την Εκπαίδευση. Ο John Somers είναι επίτιμο μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

Print

Number of views (1502)/Σχόλια (0)

 

Αγαπητοί φίλοι, το «θέατρο στη εκπαίδευση» είναι από χρόνια διεθνώς αποδεκτό ως ένα ιδιαίτερο πεδίο έρευνας, εφαρμογής και αξιοποίησης της θεατρικής τέχνης, τόσο για την επίτευξη διδακτικών και παιδαγωγικών στόχων όσο και για την αισθητική καλλιέργεια των μαθητών.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση θέλοντας να τονίσει αυτή την ιδιαιτερότητα πήρε την πρωτοβουλία και μαζί με το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων, το Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για Παιδιά και Νέους και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος προτείνουν τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2005 ως "Ημέρα για το Θέατρο στο Σχολείο". Στην παρακάτω πρώτη Ανακοίνωση υπάρχουν προτάσεις για δραστηριότητες κατά αυτή την ημέρα.

  • Στείλε ένα μήνυμα! Είναι ωραίο να μην αισθανόμαστε μόνοι σε αυτή την προσπάθεια... Καλούμε λοιπόν όλους τους εκπαιδευτικούς ή φίλους που εργάζονται για τη συνάντηση της θεατρικής τέχνης με την εκπαίδευση, να στείλουν ένα σύντομο μήνυμα, μια σκέψη, μια ευχή, μια φωτογραφία που θα ήθελαν να μοιραστούν με εμάς.

  • Όλα τα μηνύματα θα πρέπει να φτάσουν στο email: theatro@theatroedu.gr και θα εμφανιστούν παρακάτω σε αυτή την ιστοσελίδα.

Ανακοίνωση των συνδιοργανωτών...εδώ!

On this World Theatre Day 2005, we the drama/theatre educators and artists in  IDEA's elected committees join hands with our international community across the world to celebrate the laughter, reflection and cooperative learning in all our workshops, the most effective advocacy of the arts as essential to the full development of every young person, and by implication, to the cultivation of a just, human and democratic world.

Ugandan-Brazilian youth exchange during an
International Young IDEA Project workshop
Uganda's musical theatre group Ma'Afrika young performers from Peru's Vichama Theatre

 

 

We know that without the personal vision, creativity, courage and persistence that shapes our workshops and project collaborations, the patient nurturing of communities which practice solidarity, tolerance, diversity and peace would be that much slower and more difficult. Let us pause for a moment as educators, coordinators and participants wherever we are based - in schools, prisons, homes for the elderly, orphanages, youth hostels, community centres, universities and theatres - to celebrate this world drama of hope and transformation that we are creating and sustaining together!

March 27th/28th 2005

IDEA - International Drama/Theatre and Education Association

Το μήνυμα του Ντάριο Φο για την Ημέρα Κουκλοθέατρου ...εδώ!


Dear Colleagues, as you know, theatre is the art of looking into oneself and into our society. We are all actors of our daily life and
spectators of our own actions. To be human is to be theatre - no other living being has this possibility.
To make this 28th of March a special day for the theatre is a wonderful idea, specially if it helps you, and all of us, to understand better the society we live in, in order to transform it, to fight against economical globalization and injustice, against imperialist and colonialist wars, and make this world of ours really democratic, solidary, respectful of alterity, multicultural, enconomically just.
Fraternally,

Augusto Boal, Brasil


Dear Friends, Augusto has told me of your idea, which I thoroughly applaud. Drama is the best medium for teaching anything! It should be sown throughout the curriculum, from geography to literature. It is the universal language, and, as theatre as we know it in the West was born in Greece, it seems entirely appropriate that you should take the initiative in this way.

 Happy Drama day for yesterday!

 best wishes

 Adrian Jackson (translator of Boal, artistic director of Cardboard Citizens. UK)


[...]Θέατρο για παιδιά:

Γιατί έτσι προετοιμάζεται ο αυριανός καλός θεατής, ο αυριανός ευσυνείδητος πολίτης, αλλά ­ κυρίως ­ ο αυριανός πρωθυπουργός της Ελλάδος!

Το παιδί ως θεατής:

Αθώος ποιητής κι όχι ως καθυστερημένος άνθρωπος.

Παιδικό παιχνίδι:

Το δικαίωμα της φαντασίας να υπάρχει και να εξουσιάζει τη ζωή.

Θέατρο: Ένα παιχνίδι τελειότητας ή αλλιώς ο έρωτας της ατέλειας προς την τελειότητα [...]

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ, Από συνέντευξη του στα ΝΕΑ (10/02/1998) στον Αντώνη Σπηλιόπουλο
(για την αντιγραφή: Ευγενία Σωμαρά)


 

Θέατρο οδήγησέ με στο φως …

Στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις  με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στις 28 Μαρτίου.

Διαβάστηκε το μήνυμα της Αριάν Μνουσκίν και ακολούθησαν θεατρικά παιχνίδια.

Στεφανία Πάλλα, εμψυχώτρια θεατρικού εργαστηρίου του σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών


I send you my warmest greetings on the occasion of Drama Schools day, 28 March. Drama is not a luxury; it is a necessity in schools. Drama has brought smile in the face of millions of children at schools all over the world. Drama has given self esteem and pride of being a person. Drama is part of our development process as a human being capable of empathy for the suffering. Let us have drama in our curriculum right from age five and let us help the children grow into world citizens.

Parasuram Ramamoorthi, Treasurer IDEA, School Of Performing Arts, Madurai Kamaraj University,Madurai. India,


Μια φωτογραφία από τον "ΟΔΥΣΣΕΒΑΧ" επειδή το θέατρο μας ταξιδεύει μακριά

Γεωργία Δελημπανίδου


Dear friends of the Hellenic culture, before two years I was guest professor in Athens with chorus method of the prof. Gonzales. That was honour and dream of any worker in culture, to do theatre in the heart of the civilisation start point of the theatre. As Croatian actor and author on behalf of all my colleagues, once again I express words of support for this great idea that drama education become part of elementary education and high schools, because we are living in the world of the one way communication world of computer, tv, cd, dvd and film. People more and more desperately need live artistic contact. Theatre is way how we are learning about the world around ourself. I am teaching now students in California State University San Marcos and i can say "anywhere on this world is same hard express yourself in live contact without theatre knowledge which is in great danger to become forgotten."
Zeljko Vukmirica, croatian actor-author, san diego, california, usa, march 15th 2005.


Hi, friends.We are the small theatre group from the secondary Es-47 "Ramòn Gòmez Flores" it is in a town called Guadalupe Victoria, Municipio de Meoqui, Chihuahua, Mèxico. 

In this pic. we are participating  in a contest  between schools with the play "Each thing in a  place"   from the Mexican writer:  Alicia Marìa Uzcanga. In it Karina is a housewife, Janeth is a dressmaker, Saùl is a bandoleer, Oscar is a seller, Nora is a deaf neighbour and Daniela is a homosexual. Behind is our nervous teacher. Was a funny experience with some satisfactions like presentations in other city. And over all the friendship and live together.

Success in your activities.

Armida. "Ramòn Gòmez Flores" School, Guadalupe Chihuahua, Mèxico


 

It is great to see you recognising the importance of our subject. Hope you enjoy your day as much as we enjoyed our Commedia Dell'arte workshop last summer (see photo).

Good Luck

Sophie Rose, The Hayesbrook School, Tonbridge, Kent, England


I am writing to salute your day.  I spent two weeks in Athens last June, as part of Interplay Europe, (hosted by Nicolas Kamtsis and Mika Panagou of the Theatre Topos Allou), and fell in love with the wonderful, crazy city of Athens. As part of our work, I got to meet some young Greek playwrights and enjoy their fine work, and see theatre produced in the city.
Theatre is still a vital and important art form.  It brings us face to face with our humanity, as your ancient forefathers understood.  I am greatly impressed that you have a special day for drama and am very pleased to greet you on this very special occasion.
Warmest regards,
Michael Wright, Applied Associate Professor of Creative Writing and Theatre
Director, The Interdisciplinary Program in Creative Writing
The 
University of Tulsa


Hello to my fellow Drama colleagues in Greece,

I was intrigued by your Drama in Schools day and applaud your efforts to reach out to fellow drama educators around the world! Part of our Youth and Education Program is Ed Online, which is a text based online collaboration drama learning environment whereby we connect students to professional arts practitioners in various projects that are developed with the classroom teacher. In 2005, we hope to forge international partnerships. Good luck for the 28th March,

Warm Regards,

David Armstrong, Education Liaison Officer, Queensland Theatre Company, Aus.


hello,
Polish Association of Drama Practicioners STOP-KLATKA want to send a special thought for you:
HOMO SAPIENS = HOMO DRAMUS

Best
Aldona Zejmo, STOP-KLATKA, Polish Association


Τί είναι θέατρο; Τί μη θέατρο; Και τί τ' αναμεσά τους;

Αθανάσιος Παπαστάθης


I am so pleased to be able to send Greetings!  I was in Athens in 2000 for the International Women Playwrights Conference, and I had a wonderful time, seeing the work of our talented and generous hosts, and acting and reacting with colleagues from around the world.   My short play "Deus Ex Machina" was read there.  In the play, a frustrated modern playwright prays to the God Dionysus to appear and give a supernatural boost to the writer's career in the Theatre.  Dionysus assigns the job to the best man for it: Euripides. It was such a thrill to hear it acted in The Place It All Happened! That play plus 70 others are all published on my web site, www.StagePage.info

G.L. Horton, playwright


Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, κάθε φορά που η τάξη μας γίνεται «η σκηνή του κόσμου», ένας χώρος όπου τα παιδιά αναπτύσσουν αυτοσχεδιασμούς και θεατρικά δρώμενα, αυτή τη σημαντική στιγμή εμείς οι εκπαιδευτικοί δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά μας να ανακαλύψουν τον εαυτόν τους, τους άλλους και τον κόσμο. Είναι η στιγμή που η γνώση κατακτιέται δημιουργικά και βιωματικά, ενώ το σχολείο γίνεται χώρος ανακάλυψης, χαράς και ποίησης. Η ποίηση της ζωής που σημαίνει αλήθεια, συναισθήματα, αξίες, επανάσταση, αναθεώρηση, ανατροπή, πλησίασμα, επικοινωνία, αγάπη. Τα σύνορα, όρια, περιορισμοί, διαφορές ξεπερνιούνται, ο κόσμος ενώνεται και αλλάζει, εκεί μες τη μικρή μας τάξη.

Αγαπητοί Συνάδελφοι, σας εύχομαι να απολαμβάνετε αυτό που εσείς δημιουργείτε, «τη σκηνή του κόσμου» σας και των παιδιών σας.

Άλκηστις Κοντογιάννη, Επικ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Δραστηριότητες για τη τάξη...εδώ!

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος


 Συνάδερφοι, αγαπητοί φίλοι, θέλω και πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν είστε μόνοι,-συγχαρητήρια γι αυτή σας την πρωτοβουλία - είμαστε μια παρέα πολύ μεγάλη, απλά δε γνωριζόμαστε.
Η συνάντηση της θεατρικής τέχνης με την εκπαίδευση, είναι το ραντεβού του πολιτισμού με την παιδεία, αυτό νομίζω τα λέει όλα. Αξία έχει να παίζεις ρόλους, δεν έχει σημασία αν είναι πρωταγωνιστή, συπρωταγωνιστή ή κομπάρσου.

 Μώσογλου Νικος, Δημοτικό Σχολείο Μεσοχωρίου Καρπάθου


Από τη θεατρική παράσταση 13 παιδιών της Ε΄ τάξης του 40ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στο "Θέατρο Ο Κόσμος" του Κέντρου ΓΕΝΑΘΛΟΝ, στην οποία έπαιξαν το έργο «Είμαι ένα άγαλμα στα νερά του Αιγαίου» , που έγραψαν τα ίδια τα παιδιά σε Εργαστήρι Δραματουργίας του Κέντρου ΓΕΝΑΘΛΟΝ, με θέμα τη θάλασσα και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Παύλος Χραμπάνης για το Δ.Σ. του Κέντρου ΓΕΝΑΘΛΟΝ


Αν ήταν το θέατρο παιδί θα του κάναμε μια μεγάλη αγκαλιά μια και εμείς, ένα οικοτροφείο με 15 χρόνιους ψυχικά πάσχοντες στο Δρυμό Θεσσαλονίκης, βρήκαμε, μέσω της εφαρμογής τεχνικών θεάτρου στα σχολεία της περιοχής μας, τον υτρόπο να μας αποδεχτούν κα να μας χαμογελούν στο δρόμο!

Χρόνια πολλά λοιπόν, καλή συνέχεια με τα θαύματα και απευθύνουμε έκκληση:

-σε όποιον κατοικεί στην περιοχή και ενδιαφέρεται να μας βοηθήσει στο έργο αυτό!

-σε θεατρικές ομάδες που θα ήθελαν να έρθουν να μας οργανώσουν ώστε να μπ[ορέσουμε κι εμείς να ανεβάσουμε μια δική μας παράσταση

-σε θεατρικές ομάδες που επιθυμούν να ανεβάσουν την παράστασή τους στην περιοχή μας ή και στο οικοτροφείο μας!

Σας περιμένουμε

Πηνελόπη Καραουλάνη, Οικοτροφείο "Εμπρός", Δρυμός Θεσσαλονίκης


 

 

Κάνοντας θέατρο ελπίζουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας, ότι μπορούμε να συνεργαστούμε αρμονικά και δημιουργικά…

 Η θεατρική ομάδα Γυμνασίου – Λυκείου Μήλου


 ....I don't know much of Theatre History, still I know we can't do it without Greek Theatre. When I talk about the origin of the words like 'theatre' and 'drama' I automatically talk about the history of theatre with children that takes us back to the theatre in ancient Greece. We feel very excited to see the photographs of the structures of amphitheatre in Greece of ancient times.

Let the world see towards Greece for theatre in modern times too. I wish you make 'theatre in education' a movement that inspires the rest of the world. Initiatives like 'Drama in Schools Day' are inspiring for us. All the best.

With regards,
Subhash Rawat,India


Το θέατρο στο σχολείο είναι μέσο παιδαγωγικό. Μυεί τους μαθητές στη γοητεία της μιμητικής πράξεως και των μιμητικών διαδικασιών που συνιστούν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για κάθε παιδαγωγική δραστηριότητα. Παρόλο που οι μαθητές δεν είναι θεατρικά αθώοι-είναι φορτισμένοι με θεάματα και ακροάματα που αφειδώς προσφέρει το περιβάλλον-το σχολείο πρέπει να είναι ικανό να αποκαλύψει ένα νέο αλφάβητο κατανόησης της θεατρικής μαγείας. Η θεατρική εμπειρία οδηγεί στην αναζήτηση ευαισθησιών που μόνο με το θέατρο ανιχνεύονται. Το σχολικό θέατρο ειναι ο δρόμος προς την αυτογνωσία μέσω του Άλλου.
μια συνάδελφος


ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ή ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.!
Το θέατρο είναι ζωή.!!
Παίζοντας θέατρο, παίζοντας ρόλους, μαθαίνουμε τη ζωή.
Μαθαίνουμε να γελάμε, να κλαίμε, ανοίγει ο νους και η ψυχή μας, είναι το ίδιο ένα σχολειό. Το θέατρο μας καλλιεργεί, μας ανεβάζει στη σκηνή, μας βάζει στα παρασκήνια, μας βοηθάει να βγούμε έστω και για λίγο από το πετσί μας και να διεισδύσουμε στη ζωή και στους χαρακτήρες των άλλων. Το σχολικό θέατρο είναι μια ανάπαυλα στη μονοτονία του σχολείου.
Το σχολικό θέατρο, είναι το πρώτο στάδιο για να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους.!
Μακάρι όλα τα μαθήματα να γίνονταν υπό μορφήν θεάτρου.       
Σταυρόπουλος - Βασιλάκης Άκης, Μαθητής Γ΄τάξεως του Γυμνασίου Π. Ψυχικού, Ψυχικό 23/03/2005


"Η αρπαγή της πριγκίπησας αιώρας" του Πασχάλη Τσαρούχα

2ο Γυμνάσιο Ναυπλίου


"Ερωτόκριτος", (στα πλαίσια Αγωγής Υγείας)

Γυμνάσιο Γαζίου-Ηρακλείου Κρήτης


Εύχομαι το "θέατρο στην εκπαίδευση" να αποκτήσει μια μεγάλη σκηνή που να χωρά
όλους τους μαθητές και μια μεγάλη πλατεία πάντα γεμάτη.

Ειρήνη Μωσαΐδου-Καμπαδάκη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης


   

"Εξοχικόν κέντρον Ο ΕΡΩΣ" του Δημ.Ψαθά

  

"Η αυλή των θαυμάτων"του Ιάκ.Καμπανέλλη.

5ο Λύκειο Τρικάλων


Best wishes for your Drama in Schools Day from sunny Brisbane, Australia.

It sounds like a wonderful initiative.

Here at Brisbane Girls Grammar school our Year Ten Drama classes have just completed a unit about Greek Drama. They learn about classic Greek Tragedy and then apply the style and conventions to the story of a contemporary hero. Their performances are then assessed. It is an interesting experience for our 15 year olds and a good introduction to World Drama.

Maybe we should exchange more ideas in the future.

Hope you have a successful day,

Penny Murphy, Emma Lauman, Katrina Riveros, Sybil Edwards (the Drama Team), Brisbane Australia


 

Θέατρο, μουσική, χορός, ταινίες. Πάντα βρίσκουμε ένα τρόπο να εκφράσουμε τη
δημιουργικότητά μας. Και όταν αυτό γίνεται στο σχολείο είναι μια απαράμιλλη
εμπειρία.

 

Τα μάτια των παιδιών γίνονται τα μάτια της ψυχής μας, το βλέμμα τους
διαλύει τις βόμβες της καθημερινότητας, το παρελθόν γίνεται παρόν και ελπίδα
για το μέλλον. Και μέσα από όλες τις παραστατικές τέχνες ανοίγεται ένα παράθυρο
στη ζωή.

Γιάννης Τσιλαφάκης, Αλεξάνδρα Βέλτσου, Καθηγητές 1ου Εν. Λυκείου Βριλησσίων


  

Παράσταση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής στις 22/02/05 στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος "Ερμαγόρας".  

Γυμνάσιο Πολυσίτου Ξάνθης


Εκπαιδευτικό Τμήμα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β. Αιγαίου

 
28 Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα θεάτρου και μια ευχάριστη για μας συγκυρία, η πρώτη μέρα εφαρμογής ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος στο 1ο Τ.Ε.Ε. Χίου με τίτλο "Σε Πιστεύω Εγώ". Οι πρώτες επαφές με τα παιδιά άρχισαν πριν από μήνες και αυτό που έγινε αμέσως ξεκάθαρο σε εμάς ήταν ότι τα παιδιά θέλουν να μιλήσουν για όσα τους απασχολούν, αλλά συχνά δε βρίσκουν ανθρώπους και τρόπους μέσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να το πράξουν
Βιώνουμε συνεχώς την ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία των παιδιών και ως εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουμε ανοιχτά τα αυτιά μας και τα μάτια μας ώστε να ανιχνεύσουμε τα σημάδια εκείνα που δείχνουν ότι πολλές φορές τα παιδιά μας καλούν σε βοήθεια αλλά με το δικό τους έμμεσο τρόπο.
"Σε Πιστεύω Εγώ" είναι μια φράση παρμένη από το σενάριο μιας εικοσάλεπτης παράστασης που αποτελεί ένα μόνο μέρος του Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματός μας."Το Πιστεύω Εγώ. Σε πιστεύω εγώ ρε φίλε" λέει ο Νίκος στο φίλο του το Λεωνίδα και εμείς πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους, στα όνειρά τους και στη δύναμη που έχουν να μας συγκινούν, να μας μαθαίνουν πράγματα και να μας εκπλήσσουν.

 Μαρία Λούρου - Εκπαιδευτικός, Θεατροπαιδαγωγός
Ρεβελάκη Μαρία - Εκπαιδευτικός, Ηθοποιός

 

Με το καραβάκι του Θεάτρου μας
 ταξιδεύουμε...στη Χίο, τη Λέσβο και τη Λήμνο
Με τους στίχους του Ελύτη παίζοντας
βρίσκουμε μικρές χαρές
Τρίτη, Πέμπτη και Σαββάτο
μες στης θάλασσας τον πάτο
Ποιος θα ρίξει ποιος θα πάρει

τα ασημένιο το φεγγάρι

 

 Με τους αέρηδες του Αιγαίου
στέλνουμε Θερμούς χαιρετισμούς

 

Γιώργος Μπινιάρης, σκηνοθέτης - δάσκαλος θεάτρου

Ειρήνη Σταμούλη, θεατρολόγος


Αφιερώνουμε την ημέρα αυτή σ` εκείνη που έλεγε «οι αετοί πετούν  πάντα ψηλά» και ψηλά έβαζε τον πήχη. Το αφιερώνουμε σ` εκείνη που ήταν η αέναη πόρτα για όλους, που το γέλιο της στήριζε τις ελπίδες μας, τα όνειρά μας.

Την Βαγγελιώ Παπαστάθη που θα είναι κοντά μας, μέσα μας. Έτσι εμείς  θα πραγματοποιούμε τα σημερινά και τα αυριανά σχέδια, τους στόχους που βάλαμε μαζί.

Θεατρικό εργαστήρι εκπαιδευτικών Ν. Καρδίτσας

Γ. Καφφέ 26   43100 Καρδίτσα  τηλ. Fax2441023025. 6974958683

http://users.sch.gr/theatrokar  email :theatrokar@sch.gr


Χρόνια πολλά Θεατράνθρωποι!
Το Γυμνάσιο Κερατέας και πιο συγκεκριμένα το Α5 και Γ4 Γυμνασίου ετοιμάζουν κάτι για την ημέρα. Το μεν Α5 θέλοντας να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά της Α' Γυμνασίου, θα διερευνήσει τις στάσεις των μαθητών της Α' Γυμνασίου για το θέατρο με έρευνα
μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Ομάδα μαθητών του Γ4 σκηνοθετεί και ερμηνεύει αποσπάσματα από την Ελένη του
Ευριπίδη.
Αυτά τα νέα μας μαζί με τις ευχές μας να συνεχίσετε το ωραίο έργο σας.

Λευτέρης Βεκρής, Εκπαιδευτικός, Γυμν. Κερατέας, Αττικής


Dear Colleagues, Happy Drama Day for the children of the world. 

Let the world be as warm and innocent as the heart of a child.

 May Love Be With You!

 Naci Aslan, Olusum Drama Institute, Ankara, Turkey


Το Γυμνάσιο Αρφαρών Μεσσηνίας στέλνει τους χαιρετισμούς του και αγκαλιάζει την 28η Μαρτίου ως μέρα για το θέατρο στο σχολείο. Οι μαθητές της Τρίτης Τάξης έχοντας βιώσει την εμπειρία του ανεβάσματος της θεατρικής παράστασης "a bad dream" του Don Byrne εύχονται περισσότερες μέρες θεάτρου στα σχολεία

Ε. Κανελλοπούλου, Καθηγ. Αγγλικής, Γυμνασιο Αρφαρών


I am a student at the University of Denver in the United States of America. I am currently in my first-year and a declared theatre major. In my eyes, theatre has become an international language for all countries to share. Part of what makes theatre so great is the collaboration of so many minds, bodies, and souls on the stage and behind it. In any given show, there may be gifted individuals from around the world pursuing their passion. By bringing together our international community, theatre will continue to prosper throughout the world and create social unity between so many. When the job permits, I enjoy working behind the scenes on lighting design. Lighting has brought me into a completely new world of theatre and allows me to express my feelings and opinions just as openly as an actor. I hope you enjoy this special day and realize that students all over the world are thinking of you.
May Peace be OUR Journey,

Daniel Kelly, student at the University of Denver in the United States of America


Greetings and Howdy from Texas, USA.  I am pleased to share, Texas is a great place for theatre. It is promoted in schools and as a professional performances.   I direct on the average 11 plays a year.  Eight small beginning theatre plays and 3 main stage shows.  My students love doing theatre with exciting dialogue.  I am excited to have found the Greek theatre yahoo group and am looking forward to reading more.  It must be exciting to perform theatre in a country known as the cradle of modern civilization and theatre.  Again, greetings from Texas and the theatre lovers here. 

Vivian in Texas

 

Γνωρίζοντας την εκπαιδευτική αξία του θεάτρου, το υπηρετούμε σε κάθε ευκαιρία της σχολικής ζωής και σας αποστέλλουμε δύο φωτογραφίες από την πρόσφατη εκδήλωσή μας της 25ης Μαρτίου.

1ο Δημοτικό Σαλαμίνας


Θα λέγαμε: Θέατρο με μουσική και χορό στο Σχολείο, σαν καθημερινή επαφή του παιδιού και μάλιστα του "ειδικού" παιδιού με το ρυθμό, την κίνηση, τη δραματοποίηση, τη μίμηση, την έκφραση τελικά και τη δημιουργία.

Αυτό προσπαθούμε να υλοποιήσουμε.

1ο Ειδικό Δημοτικό Πειραιά


Το τμήμα Θεατρολογίας της Α’ Λυκείου και η Θεατρική Ομάδα του Ε.Λ. Καλαμπακίου Δράμας παρουσίασαν σατιρικά σκετς με τους εξής τίτλους:

1.      Κομμωτήριο

2.      Ενιαίο Λύκειο Καλαμπακίου

3.      Super – Top Αποκάλυψη

4.      Διαφημίσεις

5.      Βραζιλιάνικο Σήριαλ

6.      Καφέ – Γεωργίου

Με τα σκετς αυτά οι μαθητές σε συνεργασία με την καθηγήτρια τους κ. Γεωργία Μπακάλη σατίρισαν όψεις της κοινωνικής, σχολικής και τηλεοπτικής πραγματικότητας συμμετέχοντας με τον τρόπο αυτό στην «Ημέρα για το Θέατρο στο Σχολείο».

Το μήνυμα που στέλνουμε όσοι συμμετείχαμε στην παραπάνω δραστηριότητα είναι ότι η καλοπροαίρετη σάτιρα μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Λύκειο Καλαμπακίου                   


Μας αρέσει πολύ το θέατρο! Είναι ωραία να πηγαίνουμε να βλέπουμε στο θέατρο διάφορες παραστάσεις αλλά και να παίζουμε και εμείς οι ίδιοι εδώ στο σχολείο μας θεατρικά. Εμείς είμαστε καλοί ηθοποιοί και μας αρέσει να κάνουμε πολλές πρόβες. Μας αρέσουν πολύ τα αστεία στο θέατρο και κάνουμε κι εμείς πολλά αστεία.

Ευχόμαστε όλα τα παιδία του κόσμου να αγαπούν το θέατρο και να μπορούν να πηγαίνουν.   

Με αγάπη 

τα παιδιά του 17ου Νηπιαγωγείου Νίκαιας


.....Εάν το Θέατρο του παραλόγου έχει εισαχθεί στην καθημερινότητά μας, τότε σίγουρα μπορούμε να αλλάξουμε το σκηνικό...! Εξάλλου, το Θέατρο είναι η τέχνη της συνεργασίας.

Χρήστος Μακρυδημήτρης


Εμείς, οι μαθητές της Στ΄τάξης του Δημοτικού Αμαρουσίου "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ" ετοιμάσαμε και παρουσιάσαμε το θεατρικό για τον εορτασμό της Εθνικής μας επετείου της 25ης Μαρτίου.

Με συγκίνηση και με εθνική υπερηφάνεια παίξαμε το έργο "Ο πασάς της Δάρας".

Οι γονείς μας αλλά και οι μαθητές των μικρότερων τάξεων εντυπωσιάστηκαν, συγκινήθηκαν και διδάχτηκαν από το περιεχόμενο του έργου και από την απόδοσή μας.
 

οι μαθητές της Στ΄τάξης του Δημοτικού Αμαρουσίου "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ"


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ! είμαστε η θεατρική ομάδα του Ενιαίου Λυκείου Γέρας Λέσβου και σας στέλνουμε τις ευχές μας. Αγαπάμε το θέατρο και η ένταξή του εδώ και δυο χρόνια στις εκπαιδευτικές μας δραστηριότητες, μας έχει γεμίσει με καινούργια συναισθήματα, χαρά, δημιουργικότητα, συνεργατικότητα. Η παραμονή της παρουσίασης κάθε δουλειάς μας είναι για μας γιορτή. Τρέχουμε, συμμετέχουμε, διακιοσμούμε, μαλώνουμε, κλαίμε, συμφωνούμε, γελάμε, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ!

Σας ευχαριστούμε που υπάρχετε, ευχαριστούμε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου για τις εξαιρετικές δουλειές που μας παρουσίασε  (με κορυφαία στιγμή όλων την ΑΓΓΕΛΑ), ευχαριστούμε τον κύριο Γιώργο Μπινιάρη, τον κύριο Δήμο Αβδελιώδη, την κυρία Τάνια Παλαιολόγου.

 

Σας ενημερώνουμε ότι σε λίγες μέρες ανεβάζουμε εδώ στη Γέρα την κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά "Φωνάζει ο Κλέφτης" και ας στέλνουμε  δυο φωτογραφίες της θεατρικής μας ομάδας

ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΒΡΗ, Λύκειο Γέρας Λέσβου


"Βάζοντας το θέατρο στη ζωή μου, μαθαίνω ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΟΜΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ". Κι επειδή το πιστεύουμε, παιδιά και εκπαιδευτικοί του 2ου ΤΕΕ Κορυδαλλού, συμπράττουμε, για να ανέβει η παράσταση "Ζήσε αλλιώς ... αφού μπορείς!", σε σενάριο-σκηνοθεσία της φιλολόγου Καραμπιάλη Ιωάννας. Το έργο θα ανέβει το 2ο 10ήμερο του Μάη, στο πολιτιστικό κέντρο "Θ.Βέγγος" του Δήμου Κορυδαλλού. Κεντρικός άξονας της υπόθεσης είναι η κρίση στις συζυγικές σχέσεις, ενδοοικογενειακή βία, η ανθρώπινη μοναξιά. Αρίθμητα ζευγάρια συμβιώνουν καθημερινά με το φόβο του διαζυγίου να κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη από πάνω τους. Πόνος, σιωπή, αδιέξοδο αλλά και συχνά, προσπάθεια να κουκουλωθεί το "πρόβλημα". Και κυρίως να μη μαθευτεί. Και τα παιδιά; ανυπεράσπιστα θύματα μιας ανομολόγητης τραγωδίας, που δεν περνάει ούτε στα "ψιλά" των εφημερίδων.

     -Η θεατρική ομάδα και σύσσωμη η μικρή κοινωνίς του 2ου ΤΕΕ Κορυδαλλού ξεσκεπάζει το πρόβλημα. Για να "θεραπεύσουμε" πρέπει πρώτα να ομολογήσουμε, ακόμη κι αν είναι να εκτεθούμε.
    -Μέσα από αυτή την τεπεινή προσπάθεια, θέλει να στείλει το μήνυμα ότι: μπορούμε να ζήσουμε ΚΑΛΥΤΕΡΑ ως σύζυγοι-σύντροφοι, γονείς! μπορούμε να μεγαλώσουμε πιο υγιή παιδιά, ρίχνοντας βάρος όχι μόνοι στο σώμα τους αλλά και στην Ψυχή τους! Είναι το ελάχιστο χρέος μας. Δε συμφωνείται;
 
 Καραμπιάλη Ιωάννα, 2ο ΤΕΕ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ (Η ΥΠΕΎΘΥΝΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ)

Dear Colleagues, What a great thing you are doing!!!!!  All the best for your day of raising awareness of drama as a teaching tool and a complex student centred method of realising the beauty of positive enactments to make this world a safer and happier place.

Bob Doyle, Drama teacher at Dapto High School, Wollongong, NSW, Australia


  « Ο Γλάρος » του Α. Τσέχωφ

« για μας – είτε παίζεις στο θέατρο ,είτε γράφεις –αυτό

που έχει σημασία δεν είναι ούτε η λάμψη ,ούτε η δόξα

,ούτε όλα εκείνα που ονειρευόμουνα .Αυτό που μετράει

είναι να ξέρεις να υπομένεις. Να σηκώνεις το σταυρό

σου και να  ‘χεις πίστη »

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΑΡΚΟΥ 28-3-05  


28 Μαρτίου 2005

Εκείνη τη μέρα ξυπνησα με πόνους στο στομάχι αμφιβάλλοντας αν θα μπορούσα να σπάσω το σκληρό περίβλημα της τάξης παρεμβάλλοντας μια άλλη εικόνα για το τί θα μπορούσε να ειναι σχολείο. Πήγα πρώτα στο Α1, ως επισκέπτης στην ώρα των αρχαίων. Με επίμονες επικλήσεις έπεισα τα παιδιά της θεατρικής ομάδας να παίξουν έναν αυτοσχεδιασμό, με θέμα : "Κύριος και υπηρέτης"  μπροστά στην κάμερα που ήταν στημένη στο βάθος της τάξης, αλλά το θέμα ήταν κυρίως οι συμμαθητές τους που τους κοίταζαν σα να τους έβλεπαν πρώτη φορά. Τα παιδιά έπαιξαν σπάζοντας τα εμπόδια της ντροπής και του κοινού που ήταν τελείως αμάθητο σε τέτοιες καινοτομίες. Μετά τους ζήτησα να ερθουν και στο Α3, στη δική μου ώρα φιλολογικών. Τα 2 κορίτσια αποσκίρτησαν, τα αγόρια με θάρρος ήλθαν. Αυτή τη φορά έπαιξαν και τους δύο ρόλους εναλλάξ και μετά συζητήσαμε όλοι μαζί τι παρατηρήσαμε για τον καθένα: σε ποιον ταίριαζε ο ρόλος καλύτερα κλπ... Μετά  πήγα στο Γ2, στην ώρα της Κοινωνικής Αγωγής, όπου είχα από 2 μέρες πριν πείσει ένα αγόρι κι ένα κορίσι να διαβάσουν ένα απόσπασμα από το έργο Ρωμαίος και Ιουλιέττα, του ΣαίξπηρΈστησα τη κάμερα στο βάθος και μετά άρχισε να γίνεται κάτι. Το αγόρι μεταμορφώθηκε, το κορίτσι ομόρφηνε και τα λόγια ακούγονταν σαν τραγούδι. Η τάξη έμεινε άφωνη και σηκώθηκαν κι άλλοι να διαβάσουν το ίδιο. Εν τω μεταξύ είχα δώσει από χέρι σε χέρι 3 βιβλία, για να επιλέξει όποιος ήθελε να διαβάσει κάτι άλλο. Η Αλεξάνδρα  διάλεξε τα πιο μελαγχολικά ποιήματα του Καρυωτάκη, η Ελένη διάβασε Ελύτη και όλο και κάποιος νέος εθελοντής ξεφύτρωνε να τολμήσει μια νέα ανάγνωση. Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν όταν μου είπε ότι ήθελε να διαβάσει η Ειρήνη -καθηγητές κουνάνε με κατανόηση το κεφάλι τους όταν μιλάνε γι αυτήν, βρίσκεται διαρκώς στην ίδια τάξη, νομίζουν ότι δεν καταλαβαίνει τίποτε- Ξέρετε ποιο ποίημα του Ελύτη διάβασε;
Έφερα τη ζωή μου ως εδώ σ΄αυτό
το σημάδι που παλεύει δίπλα στη θάλασσα...
Κι εγώ σκεφτόμουν πως πραγματικά έφερε τη ζωή της ως εδώ ...και σηκώθηκε να μιλήσει αυτην τη μοναδική μέρα που στο σχολείο έδωσε το λόγο στην ποίηση, και στο θέατρο που  είναι τα λόγια της καρδιάς.
ΥΣ. Ξέχασα να πω για τον Γιώργο που για πρώτη φορά σηκώθηκε από το θρανίο, όπου κείται συνήθως κοιμισμένος ή με σκυμμένο κεφάλι και με βλέμμα αυτο-απορρόφησης. Σηκώθηκε και φρόντιζε τρυφερά την κάμερα από την αρχή ως το τέλος σα να είναι κάποιος άλλος. 
Σας χαιρετώ
Μαίρη Καλδή, φίλη του θεάτρου, των υπερρεαλιστών, των ιμπρεσσιονιστών και όλων αυτών που ονειρεύονται
Πεδίο μάχης, 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών στο σκονισμένο Μενίδι

  

ένας συνάδελφος!


Όλος ο κόσμος μια σκηνή θεάτρου - Σαίξπηρ

Το θέατρο είναι τέχνη που έχει σκοπό να αναπαραστήσει την ανθρώπινη ζωή - Ιψεν

Το θέατρο είναι το μεγάλο σχολείο των εκλεκτών ανθρώπων κάθε εποχής - Ναπολέων

Το θέατρο είναι μια ανθρώπινη ανάγκη - Λαμπέτη

Η αυλαία είναι η είσοδος στον παράδεισο- Χορν

Για την αντιγραφή Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου