«Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις»

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)



 

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006

4ο Επιστημονικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο - Το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Εργαστήριο 2: Χορευτική προσέγγιση σε παραμύθια

4ο Επιστημονικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο - Το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Εργαστήριο 2: Χορευτική προσέγγιση σε παραμύθια

Αθήνα, 9-10/11/2006, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Νένα Παπαγεωργίου-Μουράτογλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/11/2006 4:00 μμ - 10/11/2006 8:30 μμ Export event

 


Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Αττικής, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το 1ο Γυμνάσιο Βούλας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Winchester της Μ. Βρετανίας οργανώνουν

το 4ο Επιστημονικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα

«Το θέατρο στην εκπαίδευση: διερευνώντας την ετερότητα»

Βούλα, 9-10 Νοεμβρίου 2006

1ο Γυμνάσιο Βούλας

οδός Ξενοφώντος & Περικλέους, Βούλα

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και περιλαμβάνει κεντρικές Εισηγήσεις, και πρακτικά Εργαστήρια

Είσοδος ελεύθερη

 

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2006

16.00 - 16.20

Προσέλευση-Εγγραφές στα Εργαστήρια

16.30-19.30

Εργαστήρια σε παράλληλες συνεδρίες

 

Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2006

16.30-19.30

Εργαστήρια σε παράλληλες συνεδρίες

19.30 – 20.30

Συζήτηση, Συμπεράσματα, Κλείσιμο

Οργανωτική Επιτροπή:

Νίκος Γκόβας, Βασίλης Ψαλλιδάς, Δέσποινα Γραβανίδου, Μπέττυ Γιαννούλη 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ:

ΔΔΕ Ανατ. Αττικής, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 1ο Γυμνάσιο Βούλας

Με την υποστήριξη του Δήμου Βούλας και της Επιτροπής Παιδείας Δήμου Βούλας

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  1

"Εγώ, ο Εαυτός μου, οι Άλλοι και ο Κλοιός των Αρπακτικών"

David Pammenter, Principal Lecturer, cdcArts, Πανεπιστήμιο Winchester, M. Βρετανία

Πέμπτη-Παρασκευή 9, 10 Νοεμβρίου 2006, ώρα: 17.00-20.00

Σ’ αυτό το εργαστήριο θα διερευνήσουμε την έννοια της «ταυτότητας» και θα θέσουμε υπό αμφισβήτηση τις αντιλήψεις μας για τη δική μας ταυτότητα αλλά και αυτή των άλλων. Θα εστιάσουμε την προσοχή μας στις προσωπικές ιστορίες έτσι όπως τις πλάθουμε και τις αφηγούμαστε. Θα επινοήσουμε ιστορίες, θα αμφισβητήσουμε ιδέες και αλήθειες για τον «εαυτό» και τον «άλλο». Στα πλαίσια της σημερινής κοινωνίας και της κυρίαρχης κουλτούρας, θα εξετάσουμε εκ νέου τι είναι σωστό και τι λανθασμένο.

Με τη δημιουργικότητα και τη δύναμη της φαντασίας μας, θα ονοματίσουμε από την αρχή τον κόσμο και θα εξετάσουμε τις αντιφάσεις ανάμεσα στην αλήθεια και στην αλήθεια και τις αντιλήψεις μας για τις αξίες, την ηθική και τα δικαιώματα όπως έχουν σχηματιστεί, διατυπωθεί κι επιβληθεί σε μας από άλλους.

Μέσω της πολιτισμικής δράσης του θεάτρου και του δράματος ως μορφή εκπαίδευσης, θα  αρχίσουμε να δημιουργούμε μια παιδαγωγική με την οποία θα είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις δικές τους πρωτοβουλίες και να απελευθερωθούν μέσα από τη δημιουργικότητα, την κριτική προσέγγιση των πραγμάτων και το θάρρος της σκέψης και του λόγου.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

"Χορευτική προσέγγιση σε παραμύθια"

Νένα Μουράτογλου-Παπαγεωργίουχορεύτρια, χορογράφος

Παρασκευή 10/11/2006, ώρα: 16.45-20.00

Mια χορογραφία βασισμένη στο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ "Ο Ευτυχισμένος πρίγκιπας". Παράδειγμα σύνθεσης του χορού με τον λόγο, τη μουσική, το χώρο και τ' αντικείμενο.

Για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

Ο David Pammenter είναι Principal Lecturer στο Πανεπιστήμιο Winchester, στη Σχολή Κοινότητας και Παραστατικών Τεχνών. Είναι επίσης επισκέπτης Λέκτορας, σκηνοθέτης, σύμβουλος και εξεταστής σε μια σειρά Πανεπιστημίων, Εταιρειών και οργανισμών στη Μ. Βρετανία και το εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας Belgrade του Coventry (Belgrade TIE Team Coventry), της πρώτης ομάδας για την Θεατροπαιδαγωγική (Theatre-in-Education), η οποία αποτέλεσε πρότυπο για αυτή την πρακτική σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση (DIE, Drama in Education). Έχει εργαστεί στην Αφρική και την Ασία και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο του Θεάτρου για την Ανάπτυξη (TfD - Theatre for Development). Συνεργάζεται με τους AlexMavrocordatos και Tim Prentki στο Πανεπιστήμιο Winchester στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Theatre and Media for Development» που οδηγεί στην απόκτηση του αντίστοιχου Master’s.

Η Νένα Μουράτογλου-Παπαγεωργίου είναι Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μουσικής, Χορού και Θεάτρου στο Ανόβερο, χορογράφος στο Κρατικό Θέατρο Τεχνών Ανοβέρου και χορεύτρια στην Όπερα της Φρανκφούρτης, την Όπερα του Βερολίνου, την Dancecompany Joyce Trisley στη Νέα Υόρκη, την Πίνα Μπάους στο Βούπερταλ και το LondonContemporery Dance Theatre στο Λονδίνο. Έχει 2 διεθνή βραβεία για χορογραφίες: 1981 στο Παρίσι και 1985 στο Τόκυο. Έχει χορογραφήσει σε πολλά θέατρα, σε Φεστιβάλ και μεγάλες διοργανώσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Δίδαξε, ως Καθηγήτρια, στην Κ.Σ.Ο.Τ. από το 1981 έως το 2001, στο Laban και σύστημα Orff. Έχει ιδιωτική σχολή χορού και παιδική ομάδα χορού που λαμβάνει μέρος σε εκδηλώσεις πολιτιστικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου π.χ. Ρωμαϊκή αγορά, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.α. Προετοιμάζει παιδιά, για να συνεχίσουν ανώτατες σπουδές εκτός Ελλάδας. Έχει διδάξει σε διεθνή σεμινάρια χορού π.χ. 2005 Πανεπιστήμιο Πεκίνου και συμμετέχει ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια για την ανάπτυξη του χορού ως τέχνη και παιδεία.


 

Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2006

"Το Θέατρο κινείται, φωτίζει, προκαλεί ανησυχία, ταράζει, εξυψώνει το πνεύμα, αποκαλύπτει, προκαλεί και αθετεί συμβάσεις. Πρόκειται για μια συζήτηση με την κοινωνία."

Το φετινό μήνυμα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου έρχεται από τον Βίκτωρ Ούγκο Ράσκον Μπάντα. κείμενο


Dear friends and members of IDEA,

To mark World Theatre Day this year, we send you the historic Joint Declaration composed and signed by the Presidents of the International Associations of Drama/Theatre, Music and Arts Education which was presented at the recent UNESCO World Congress of Arts in Education in Lisbon, Portugal.

We celebrate your continuing dedication and innovation!

Dan Baron Cohen
President of IDEA 

Joint Declaration


Ας γίνουν όλα όπως σε μια σκηνή... ζωή, αλήθεια, όνειρο, ελπίδα....ελεύθερα όπως η ψυχή μας όταν ταξιδεύει στο θέατρο...

Μαριάντζελα Κουνταρδά

 

Είναι μαγικό αυτό που συμβαίνει με το θέατρο! Τόσα  συναισθήματα και τόση συγκίνηση συγχρόνως, μόνο όταν μπεις στον κόσμο του  θα βρεις! Μεταμορφώνεσαι.. και είναι τόσο όμορφα.. Σαν ένα  ονειρικό ταξίδι, από το οποίο επιστρέφεις με πολλές πολλές γνώσεις!!

Αθηνά Παπαδοπούλου


Θέατρο: ΄Αγγιγμα ψυχής, Μάθημα ζωής.

Δραστηριότητες στην τάξη, « Το Θέατρο ως εργαλείο μάθησης »

Στεφανία Πάλλα, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών

  

  


Είμαστε η Γ΄ Γυμνασίου του Γυμνασίου Αρτέμιδος αγαπάμε το θέατρο και χαιρόμαστε που είμαστε πολλοί και  γινόμαστε περισσότεροι !!


ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Τι έργο να κάνουμε;

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Ρωμαίο και Ιουλιέτα.

ΑΜΛΕΤ
Σιγά την πρωτοπορία!

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Ληρ!

ΑΜΛΕΤ
Σαπουνόπερα..

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Ιούλιο Καίσαρα.

ΑΜΛΕΤ
Ξεπερασμένο.

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Οθέλλο!

ΑΜΛΕΤ
Και πού θα βρούμε ηθοποιό να τον ντύσουμε αράπη;

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Έμπορο της Βενετίας.

ΑΜΛΕΤ
Θα μας ριχτούν οι Εβραίοι!

ΡΟΖΕΝΚΡΑΤΖΣ
Ερρίκο Τέταρτο, Πέμπτο, Έκτο, Όγδοο.

ΑΜΛΕΤ
Ο κόσμος τα'χει βαρεθεί τα σήριαλ..

ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ
Εγώ το λέω συνέχεια. Υπάρχει κρίση ρεπερτορίου.

("Άμλετ ο Β'" - Όμιλος Σύγχρονου Θεάτρου- Νέα Γενιά Ζηρίδη)


Dear friends,

On 29 March we had a big demonstration on the stairs of the Parliament House to promote arts in education and I had a speech there. The declaration and speech are both in Finnish. I sent them to all parliament members of educational committee and some of them have already answered to me.

So we are not alone, as I said in my speech!

hugs,

Tintti Karppinen
Helsinki, Finland

  


"Όρνιθες" στην τάξη 2005 - Παυλίνα Γραικού, Θεσσαλονίκη