Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2014


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η Ανακοίνωση προς τα σχολεία


ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!
1) "Μια Κυριακάτικη βολτούλα στου ΨΥΡΡΗδωρεάν Εργαστήριο Θεατρικού Παιχνιδιού από το "Σχολείο Παιχνιδιού" ...δείτε εδώ!!

2) Παράσταση "Αντιγόνη" εφηβικό θέατρο 4Frontal-Τζωρτζίνα Κακουδάκη - δωρεάν για μέλη
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014, 16:00, στο Θέατρο Νέου Κόσμου

3) Η Παράσταση "Πριν από τη Φόνισσα" και το θέατρο Παραμυθίας γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση καλώντας τους εκπαιδευτικούς να έρθουν στο θέατρο με τους μαθητές τους. Για κάθε εκπαιδευτικό θα μπαίνει μαζί και ένας μαθητής δωρεάν !
Ισχύει για τις παραστάσεις: 23 και 30 Νοεμβρίου. Είναι απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση , όπου θα τηρείται σειρά προτεραιότητας.


 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2014

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Θεσσαλονίκη, 29/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Μάρθα Κατσαρίδου, Koldobika G. Vío

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/11/2014 1:30 μμ - 4:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔιΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28-29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΔΡΩΜΕΝΑ

"Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του θεάτρου"
στο 1ο Λύκειο Συκεών

Είσοδος ελεύθερη


Β΄ ΚΥΚΛΟΣ 13.30 -16.30

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ., Koldobika GVíoπαιδαγωγός θεάτρου-σκηνοθέτης
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε το Θέατρο-Εικόνα του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Augusto Boal ως αυτόνομη θεατρική τεχνική. Το Θέατρο-Εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρεις μορφές: ως εκπαιδευτικό μέσο, ως εργαλείο έρευνας και κοινωνικής παρέμβασης και ως θεατρική παράσταση. Πιο συγκεκριμένα, θα εφαρμόσουμε τεχνικές του Θεάτρου-Εικόνα και με τις τρεις παραπάνω μορφές, προκειμένου να διερευνήσουμε το θέμα της μετανάστευσης. Υλικό του εργαστηρίου θα αποτελέσουν σχετικά ποιήματα, καθώς και οι προβληματισμοί και οι εμπειρίες των συμμετεχόντων. Θα ακολουθήσουμε το σχήμα «δράση-σκέψη-δράση», όπου η σκέψη προκύπτει από τη θεατρική δράση πάνω στο θέμα. Σε ένα πρώτο επίπεδο, αναπτύσσεται ένας εκπαιδευτικός - θεατρικός διάλογος, όπου οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν, να εκφραστούν, να διερευνήσουν το θέμα από άλλες οπτικές και να καταλήξουν σε προτάσεις και δράσεις. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι επιλογές των συμμετεχόντων μπορούν να μετατραπούν σε θεατρικό υλικό και συγκεκριμένα στη δραματουργία για το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης.

Koldobika G. Vío, Παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης.  Μαθητής του Georges La Ferriere (Καναδάς), o Koldobika G. Vío είναι ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα και σεμινάρια. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις με επαγγελματικούς θιάσους και παιδιά. Έχει εργαστεί σε διάφορες χώρες: Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία, Νότιο-Αφρική. Δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε.. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου-Παντομίμας του Κιλκίς. Έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διαφορετικά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (σχεδιασμός-εμψύχωση). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Μάρθα Κατσαρίδου, Δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ.. Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα σε σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου και διδάσκει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. το 2011. Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.