Παγκοσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2014


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκοσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)



 

Παγκοσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση 2014

Τεχνική Laban: ένας παιχνιδιάρικος τρόπος προσέγγισης των θεατρικών χαρακτήρων

Τεχνική Laban: ένας παιχνιδιάρικος τρόπος προσέγγισης των θεατρικών χαρακτήρων

Θεσσαλονίκη, 29/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Τάσος Αγγελόπουλος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/11/2014 1:30 μμ - 4:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔιΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28-29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΔΡΩΜΕΝΑ

"Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του θεάτρου"
στο 1ο Λύκειο Συκεών

Είσοδος ελεύθερη


Β΄ ΚΥΚΛΟΣ 13.30 -16.30

Τεχνική Laban: ένας παιχνιδιάρικος τρόπος προσέγγισης των θεατρικών χαρακτήρων, Τάσος Αγγελόπουλος, σκηνοθέτης, υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ.
Η τεχνική Laban, που αναπτύχθηκε από χορευτή και θεωρητικό τον Rudolf von Laban, κωδικοποιεί σε τέσσερις απλά ζεύγη κινητικών κατηγοριών όλους τους πιθανούς χαρακτήρες κάθε θεατρικού έργου. Ο ηθοποιός, επαγγελματίας ή μη, καλείται να ανταποκριθεί σε βασικούς κινητικούς (και λεκτικούς) κανόνες, αντί σε σύνθετες ψυχολογικές ερμηνείες. Η τεχνική, ταυτόχρονα, αποτελεί και ένα έξυπνο παιχνίδι θεατρικής αγωγής για παιδιά (και καθηγητές) μεγαλύτερης ηλικίας. 

Τάσος Αγγελόπουλος, Σκηνοθέτης, υποψήφιος διδάκτωρ Τμήματος Θεάτρου, Α.Π.Θ., Υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. Αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ. στην κατεύθυνση της σκηνοθεσίας.Άλλες σπουδές: Νομική και Μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία (διπλωματική εργασία πάνω στην αρχαία τραγωδία).Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Αγαπητέ Μπαμπά της Milena Boagavac, Η Χρυσή Πόλη των Δανάης Τανίδου και Τάσου Αγγελόπουλου, Σκηνές κυνηγιού από την κάτω Βαυαρία του Martin Sperr, καθώς και τις παραστάσεις μέσα στη σχολική τάξη Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας και Ντόμπρε Ντεν σε κείμενο του ίδιου. Ως βοηθός σκηνοθέτης συνεργάστηκε επί χρόνια με τον Θωμά Μοσχόπουλο, καθώς και την Ξένια Καλογεροπούλου στις παιδικές παραστάσεις του «Θεάτρου Πόρτα». Για το σχολικό έτος 2014/2015 η εφηβική του παράστασή Η Ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας εντάχθηκε στο πρόγραμμα του ανανεωμένου «Θεάτρου Πόρτα».  Από το 2011 συντονίζει την επαγγελματική θεατρική ομάδα «Παπαλάνγκι» - θέατρο έξω από το θέατρο, που δραστηριοποιείται στην παρουσίαση θεάτρου σε δημόσιους, κοινόχρηστους και εξω-θεατρικούς χώρους, ενώ έχει εισάγει στην Ελλάδα το klassenzimmer theater (θέατρο μέσα στη σχολική τάξη). Για το σχολικό έτος 2014/2015 η ομάδα «Παπαλάνγκι» παρουσιάζει τις παραστάσεις μέσα στη σχολική τάξη: (Δεν) είμαι προ (για εφήβους), σε κείμενο του ίδιου και Καληνύχτα κύριε Αρκούδε (για νήπια), σε κείμενο και σκηνοθεσία του ίδιου. Διδάσκει θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έχει εμψυχώσει σεμινάρια θεατρικής εκπαίδευσης για παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 συνεργάστηκε στην διδασκαλία των μαθημάτων «Σκηνοθετικές Προσεγγίσεις», «Σκηνοθεσία Ι», ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 συνεργάστηκε στην διδασκαλία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σκηνοθεσίας του Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ. Από το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 είναι συντονιστής του ακαδημαϊκού ερευνητικού προγράμματος «Μάθηση χωρίς σύνορα» στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ., ενώ κατά το εαρινό εξάμηνο του 2015 θα διδάξει «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ.


 

Print

Number of views (1277)/Σχόλια (0)