Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2015


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Για το 2015 οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς, και φέρουν το γενικό τίτλο«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;» Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η Ανακοίνωση 2015 προς τα σχολεία
Το Μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) για την Παγκόσμια Ημέρα 2015
1ο ΓΕΛ Κω..παρουσίαση αποσπασμάτων  "μονολογοι από τη Γάζα"

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Σκέφτομαι και Γράφω – συγκεντρώνουμε λέξεις για τους πρόσφυγες

Σκέφτομαι και Γράφω – συγκεντρώνουμε λέξεις για τους πρόσφυγες

Θεσσαλονίκη, 5/12/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αλίκη Συμεωνάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2015 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30
Σκέφτομαι και Γράφω – συγκεντρώνουμε λέξεις για τους πρόσφυγες. Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής

Η λογοτεχνία και η γραφή έδιναν πάντα στέγη στο ανθρώπινο πρόβλημα, στο κοινωνικό δράμα, στον προβληματισμό. Στο εργαστήριο προσεγγίζουμε το θέμα των προσφύγων μέσα από τεχνικές δημιουργικής γραφής, πλάθουμε στίχους και λογοτεχνικά μικροκείμενα που στεγάζουν τη σύγχρονη διάσταση του προσφυγικού. Με όπλο τον μεταφορικό και συμβολικό λόγο και υιοθετώντας μικρά μυστικά της γραφής, γράφουμε και μοιραζόμαστε τον ποιητικό ρεαλισμό μας, με όποια δόση λυρισμού και ρομαντικής αισιοδοξίας μας απέμεινε.

Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής

Η Αλίκη Συμεωνάκη σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο ΑΠΘ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον ίδιο τομέα, με πρωτεύουσα εργασία τα Σκηνοθετικά Προβλήματα της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας. Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών της σπουδών μετεκπαιδεύτηκε στο τμήμα Νεοελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Amsterdam, και στη συνέχεια εργάστηκε στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, διδάσκοντας Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία. Η διδακτορική της διατριβή με θέμα «Η Ποίηση ως Δημιουργική Γραφή στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» ερευνά την δημιουργία ποιητικού κειμένου, και την σύνδεση της δημιουργικής γραφής ποιητικού κειμένου με την θεσμοθετημένη εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της ενασχόλησής της με το αντικείμενο πήρε μέρος σε ημερίδες, διημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ως εισηγήτρια και επιμορφώτρια, ενώ παράλληλα υπήρξε συντονίστρια της συγγραφικής ομάδας που εκπόνησε το Εγχειρίδιο Δημιουργικής Γραφής για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κατά παραγγελίαν του Κυπριακού Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, και εκπονήτρια του Προγράμματος Σπουδών της Δημιουργικής Γραφής για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Ελλάδας. Εργάζεται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος».