Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2015


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Για το 2015 οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς, και φέρουν το γενικό τίτλο«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;» Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η Ανακοίνωση 2015 προς τα σχολεία
Το Μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) για την Παγκόσμια Ημέρα 2015
1ο ΓΕΛ Κω..παρουσίαση αποσπασμάτων  "μονολογοι από τη Γάζα"

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015 - Αθήνα

Ποιος στ΄ αλήθεια είμαι εγώ…

Ποιος στ΄ αλήθεια είμαι εγώ…

Αθήνα, 28/11/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2015 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο

Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας: Χαρά Τσουκαλά, Νίκος Γκόβας, Ηρώ Ποταμούση, Σόνια Μολογούση, Λουίζα Νικολάου, Νάσια Χολέβα, Μαίρη Καλδή και ομάδα εθελοντών του Δικτύου.

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ΑΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Διεθνής Αμνηστία, Κουκλοθέατρο AYUSAYA, Σχολείο Παιχνιδιού

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: 9.30πμ-12.30μμ. "Ποιος στ΄ αλήθεια είμαι εγώ…"
Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος-εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού

Για να προσεγγίσεις ουσιαστικά τον «Άλλον» προϋπόθεση είναι να γνωρίζεις «Εσένα».
Αφορμή του εργαστηρίου Θεατρικού Παιχνιδιού (Θ.Π) είναι το κείμενο «Η φίλη μας η Αργυρώ» (βιβλίο γλώσσας Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ). Στο εργαστήρι Θ.Π. θα μας απασχολήσει ο βαθμός αντίληψης που έχουμε σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές μας σε σύγκριση με τους άλλους. Θα αναζητήσουμε τρόπους καλλιέργειας της ενσυναίσθησης ώστε να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που συμβαίνει σε κάποιους άλλους μπορεί να συμβεί και σε μας. Θα προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιηθούμε με τρόπους που βοηθούν στην ενδυνάμωση του εαυτού μας στις ενδεχόμενες δυσκολίες που συναντάμε στη ζωή μας. Μέσα από ποικίλες δράσεις θα αναζητήσουμε στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εγώ μας. Αισθησιοκινητικά παιχνίδια, συντονισμοί, συγχρονισμοί, αλληλεπιδράσεις, μιμήσεις προτύπων, παρουσιάσεις του εαυτού μας. Ποιος είμαι; Ποιες οι ικανότητες μου; Οι ματαιώσεις μου; Τι κάνω; Τι συμπεριφορές προβάλλω; Πώς διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου; Τι προσδοκίες, φόβους, αδυναμίες, ανασφάλειες, ικανότητες έχω; Όλα αυτά με φαντασία, χιούμορ, αυτοσαρκασμό, συγκίνηση και οπωσδήποτε με την ειλικρίνεια που μου επιτρέπει η αποδοχή των άλλων και η ασφάλεια της ομάδας.

Ο Στέλιος Βγαγκές υπηρετεί στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Είναι Ιδρυτικό μέλος του Εργαστηρίου Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «Σχολείο Παιχνιδιού» όπου διδάσκει Θεατρικό Παιχνίδι-Παιδαγωγική Θεάτρου σε παιδιά και ενήλικες. Συμμετείχε ως επιμορφωτής Θ.Π. και βασικός συνεργάτης του Λ. Κουρετζή στο πρόγραμμα «Μελίνα Τέχνη και Πολιτισμός στην εκπαίδευση» (του Υπ. Παιδείας) και είχε τον βασικό συντονισμό των κλιμακίων Θ.Π. που επισκέφθηκαν τα 83 πιλοτικά σχολεία του προγράμματος. Συμμετείχε επίσης στο σχεδιασμό διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού προγράμματος που βασιζόταν σε παραμύθια Κουρδικού και Τσιγγάνικου πληθυσμού. Έχει διδάξει: στα ΠΕΚ (Υπ. Παιδείας), ΙΔΕΚΕ, Θ. Ημέρας με θέμα: «Το Θ.Π. στην εκπαιδευτική διαδικασία». Υπήρξε και συνεχίζει να είναι εισηγητής σε ημερίδες σχολικών Συμβούλων της χώρας καθώς και φορέων, συλλόγων και οργανισμών. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια εκπαιδευτικών με την ιδιότητα του εξωτερικού συνεργάτη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συγγραφικό έργο σε εκπαιδευτικά βιβλία και περιοδικά. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει ως εισηγητής και εμψυχωτής Θ.Π. σε συνέδρια και σεμινάριά. Το σχολ.έτος 2010-2011, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) συμμετείχε στην βασική ομάδα σχεδιασμού και συντονισμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», που αφορούσε στην επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Αισθητικής Αγωγής στα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Είναι εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (ΕΚΠΑ)


 

Print

Number of views (935)/Σχόλια (0)