Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2016



Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Για το 2016 οι εκδηλώσεις στην Ελλάδα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες μεσω του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2016 ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ κ.ά.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ 2016
Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

Ημερίδα - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

Πάτρα, 27/11/2016, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/11/2016 9:00 πμ - 3:30 μμ Export event


2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΠΑΤΡΑ 27 Νοεμβρίου 2016

ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τοποθεσία: 21ο Γυμνάσιο Πάτρας (Θεοδότου και Ανθεμίου, Πάτρα,
2610-433400, mail@21gym-patras.ach.sch.gr)
ελεύθερη είσοδος

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Πάτρας γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς στις 27 Νοεμβρίου. Στο πλαίσιο του εορτασμού, το Δίκτυο διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλους φορείς.

Στην Πάτρα διοργανώνεται ΗΜΕΡΙΔΑ με Εισηγήσεις και βιωματικά Εργαστήρια την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016 με τίτλο: ''Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016: Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση". Η συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας (εργαστήρια και ολομέλεια) είναι δωρεάν, αλλά στα εργαστήρια θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Πρόγραμμα

9.15 – 10.00:   Εγγραφές  - Δηλώσεις εργαστηρίων

10.00 – 10.40:   Έναρξη –  Εισηγήσεις- Καλές πρακτικές

10.40 – 11.00:  χοροθεατρική δράση «Έχουμε τόση θάλασσα μπροστά μας...» από ομάδα μαθητών του 13ου Γυμνασίου. Εκπαιδευτές: Γιάννης Βλάχος, Γιολδάση Βασιλική και Γιώτα Τσουκαλά

11.00 – 11.15:   Διάλειμμα

11.15– 15.00   Παράλληλα εργαστήρια με ενδιάμεσο 15’ διάλειμμα διαφορετικό για κάθε εργαστήριο

15.00 – 15.20:  Συζήτηση

15.20-15.30: Κλείσιμο εργασιών- βεβαιώσεις

ΤΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ: Την Κυριακή συναντιόμαστε με τα άνετα ρούχα μας, άνετα παπούτσια, καλτσούλες  και με όρεξη για δράση! Και βέβαια...έγκαιρη προσέλευση (μεγαλύτερη καθυστέρηση των 5’ μπορεί να σημαίνει αδυναμία παρακολούθησης εργαστηρίου). Οι εγγραφές θα γίνονται στη γραμματεία της ημερίδας το πρωί.

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Παρουσιάσεις του έργου φορέων:

Μονόλογοι από το Αιγαίο: Γιώργος Μπεκιάρης, δάσκαλος – θεατρολόγος, επιμορφωτής στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Διαπολιτισμικό Εργαστήρι ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών: Γιούλη ΔούβουΘεατρολόγος, Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους και του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Διονυσία Ασπρογέρακα, εκπαιδευτικός, συντονίστρια του Γραφείου Πάτρας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Teachers4E: "Ξένος ημην· το ταξίδι της μεγάλης φυγής", Νικολέττα Μαριόλη, Μαρία Κυρίτση

"Αξιοποίηση του Θεάτρου στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών", Γιώργος Αρλαπάνος

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήριο Α΄: «Μονόλογοι από το Αιγαίο» Εμψυχωτές: Διονυσία Ασπρογέρακα, Γιούλη Δούβου

Εργαστήριο Β΄: «Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση» Εμψυχωτές: Γιώργος Μπεκιάρης, Κατερίνα Στεφάνου

 Εργαστήριο Γ΄: «Το σκληρό καρύδι» Εμψυχωτές: Καλλιόπη Βούλγαρη, Πάνος Βασιλόπουλος

Συντελεστές παράστασης: Ελένη Κίτσου, Γιάννης Κουτρουμάνης, Χρήστος Χασκής, Χρήστος Μπουρνάκας, Νίκη Φραγκέλλη

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Πάτρας

Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Συνεργαζόμενοι Φορείς: Τμήματα  Αγωγής Υγείας Α/βάθμιας  και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήμα Περιβαλλοντικής Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήμα Πολιτιστικών Α/βάθμιας και  Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας,  Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ, 210 Γυμνάσιο Πάτρας, Σύλλογος Αποφοίτων Θεατρολόγων Πάτρας, Θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ,  Διαπολιτισμικό Εργαστήρι ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Εργαστήριο Α΄: «Μονόλογοι από το Αιγαίο»

 Οι «Μονόλογοι από το Αιγαίο»  αποτελούνται από  28  ιστορίες για την πατρίδα, τον ξεριζωμό, το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων που διαμένουν σε ξενώνες φιλοξενίας της ΜΚΟ PRAKSIS.  Προέκυψαν από βιωματικά εργαστήρια που έγιναν στην Αθήνα και την Πάτρα, από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2016 και αποτελούν τμήμα από το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες "κι αν ήσουν εσύ; που δημιουργήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Σκοπός του παρόντος εργαστηρίου είναι η θεατροπαιδαγωγική  προσέγγιση του υλικού των Μονολόγων και ο μετασχηματισμός του με τη χρήση  τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος. Θα υπάρξουν ποικίλες προτάσεις για την αξιοποίηση των Μονολόγων ως εργαλείου ευαισθητοποίησης  και ενσυναίσθησης  και ως παραστασιακού υλικού.

Εργαστήριο Β΄: «Διαφυγές», Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ για την πρόληψη & τη λήψη αποφάσεων

Το Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα «Διαφυγές … από κάθε εξάρτηση» σχεδιάστηκε και οργανώθηκε από μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και εφαρμόστηκε πρώτη φορά σε σχολεία της Ανατολικής Αττικής το 2000-2001. Το 2010 επανασχεδιάστηκε και υλοποιείται σε Γυμνάσια και Λύκεια από τη Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα δρΑΝ (Χριστίνα Κρίθαρη, Αλίνα Σαπρανίδου, Χάρης Χιώτης) σε διδασκαλία εμψύχωση Νίκου Γκόβα. Σκοπός του είναι να θέσει ερωτήματα που σχετίζονται με το θέμα της πρόληψης και της λήψης αποφάσεων στους εφήβους. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ (Augusto Boal), όπως παρουσιάζεται σε σχολεία: α) θεατρικό εργαστήριο με ασκήσεις γνωριμίας και ενεργοποίησης των μαθητών, β) διερεύνηση του θέματος με χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος και του «πακέτου εξερεύνησης» (John Somers), γ) παρουσίαση της παράστασης «διαφυγές» από την Ομάδα δρΑΝ δ) εμβάθυνση στους χαρακτήρες του έργου με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος ε) θέατρο Φόρουμ, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να ξαναπαίξουν μερικές σκηνές του έργου και να δώσουν μια διαφορετική λύση-διέξοδο στα διλήμματα της ηρωίδας στ) αποτίμηση-συζήτηση. Η Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα εφοδιάζει τον εκπαιδευτικό με υλικό και προτάσεις για δραστηριότητες που μπορεί να κάνει στην τάξη.

Εργαστήριο Γ’:  «Σκληρό Καρύδι»

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, οργανώνουν το βιωματικό επιμορφωτικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο «Σκληρό καρύδι – εργαστήριο για εκπαιδευτικούς» βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου (εκδόσεις Καλειδοσκόπιο). Σκοπός του θεατροπαιδαγωγικού αυτού εργαστηρίου είναι η βιωματική επαφή και η εισαγωγή σε τρόπους ευαισθητοποίησης σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα με αφορμή το βιβλίο «Σκληρό Καρύδι». Παράλληλος στόχος είναι η εισαγωγή και η επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε στοιχειώδεις θεατρικές τεχνικές παιδαγωγικού θεάτρου καθώς και σε αρχές ομαδικότητας, δημιουργικής γραφής, καλλιέργεια ενσυναίσθησης και ικανότητας να μπαίνουν στη θέση του άλλου, καλλιέργεια αλληλεγγύης και κλίματος συνεργασίας στην τάξη, πρόληψη καταστάσεων απόρριψης και εκφοβισμού μαθητών που διαφέρουν καθώς επίσης καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη, ικανότητας κριτικής σκέψης και ένταξης των προβλημάτων όπως το προσφυγικό στην παγκόσμια και συστημική τους διάσταση.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ

Η Διονυσία Ασπρογέρακα γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι απόφοιτος του Ιστορικού Τμήματος   του Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων και από το 1988 εργάζεται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για πέντε χρόνια στην Ειδική Αγωγή. Σε όλη τη διάρκεια της πορείας της στη δημόσια εκπαίδευση ασχολήθηκε με την υλοποίηση ποικίλων προγραμμάτων (Πολιτιστικά, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Ευρωπαϊκά) με ομάδες μαθητών της. Έχει συγγράψει και διασκευάσει δέκα θεατρικά έργα. Από το 2006, ως μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, έχει  συμμετάσχει ενεργά στην οργάνωση σεμιναρίων και εκδηλώσεων επιμορφωτικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου. Από το 2008-2011 υπήρξε μέλος του Δ.Σ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικής, μουσικής και ειδικής αγωγής, επιστημονικά συμπόσια, ημερίδες και διεθνείς συνδιασκέψεις είτε ως συμμετέχουσα είτε ως εισηγήτρια, εμψυχώτρια ομάδων, μέλος οργανωτικής επιτροπής. Τέλος, έχει εργαστεί ως εμψυχώτρια θεατρικών εφηβικών ομάδων και ομάδων ενηλίκων (συνεργασία με ΚΕΘΕΑ Οξυγόνο, ερασιτεχνικά σωματεία και συλλόγους της Πάτρας). Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Ο Παναγιώτης Βασιλόπουλος είναι δάσκαλος. Συμμετείχε στην Ομάδα Εμπειρογνωμόνων του Π.Ι. για την εκπόνηση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων  για το μάθημα της γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα ημερίδων και σεμιναρίων για την αξιοποίηση του θεάτρου στην εκπαίδευση. Ασχολείται, ιδιαίτερα, με τη μεταφορά και θεατρική απόδοση λογοτεχνικών κειμένων αξιοποιώντας τεχνικές δημιουργικής γραφής. Υπήρξε εμψυχωτής Θεατρικής Αγωγής στο Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι ¨Θεατρίνοι με πατίνι¨ του Πολιτιστικού Συλλόγου ¨Αναγέννησις¨ Ακράτας, καθώς επίσης και στο παιδικό Εργαστήρι του Θεατρικού Εργαστηρίου Αιγείρας «Μικροί στο μάτι…». Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε ημερίδες και σεμινάρια εκπαιδευτικών σε συνεργασία με στελέχη της εκπαίδευσης. Είναι μέλος της Θεατρικής Ομάδας  του Πολιτιστικού Συλλόγου Αναγέννηση Ακράτας και  συμμετέχει ερασιτεχνικά στις θεατρικές της παραστάσεις και τα θεατρικά και βιωματικά της σεμινάρια, πολλά από τα οποία συντονίζει κι εμψυχώνει. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η Καλλιόπη Βούλγαρη είναι δασκάλα. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα. Ως φοιτήτρια στο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών ασχολείται ερευνητικά με την εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με το αρχαίο θέατρο καθώς επίσης και με την εναλλακτική χρήση του μυθολογικού υλικού στην τάξη. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ενσωμάτωση του Θεάτρου, με τη μορφή θεατρικών τεχνικών, στην εκπαίδευση και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για τις δυνατότητες χρήσης τέτοιων τεχνικών στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Στο πλαίσιο αυτό έχει λειτουργήσει ως  εμψυχώτρια σε ομάδες παιδιών, εφήβων και εκπαιδευτικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ στο πλαίσιο της οποίας, μεταξύ άλλων, αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349΄ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών και μεταπτυχιακή φοιτήτρια σχολής Καλών Τεχνών, Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με θέμα ¨Δραματική τέχνη και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨. Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους και του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Δημιούργησε το 2006 το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και ενήλικες ¨Επί Δράσει¨. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση  εδώ και 12 χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης, δραματουργίας και master- classes. Έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η Κατερίνα Στεφάνου είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικής  Σχολής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Μεταπτυχιακού Τμήματος του ίδιου Πανεπιστημίου με θέμα: «Λογοθεραπεία: αντιμετώπιση δυσκολιών  προφορικού και γραπτού λόγου (μαθησιακές  δυσκολίες)».  Έχει παρακολουθήσει βιωματικά σεμινάρια θεατρικών τεχνικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετείχε στο θεατρικό εργαστήρι θεάτρου φόρουμ της ομάδας Ώσμωσης σε συνεργασία με την Ένωση Αφρικανών Γυναικών υπό το συντονισμό της Χριστίνας Ζώνιου. Συμμετέχει ως εμψυχώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συντελεστές παράστασης «Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση»:  Η ομάδα αποτελείται από τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών Ελένη Κίτσου, Γιάννης Κουτρουμάνης, Χρήστος Χασκής, Χρήστος Μπουρνάκας, Νίκη Φραγκέλλη. Τα μέλη της έχουν παρακολουθήσει εργαστήρια θεατρικών τεχνικών (θεατρικό παιχνίδι, τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος, Θέατρο του Καταπιεσμένου κ.ά.) και συμμετέχουν ως βοηθοί εμψυχωτές στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η ταυτότητα της χοροθεατρικής δράσης «Έχουμε τόση θάλασσα μπροστά μας...»: Η ομάδα χοροθεάτρου του 13ου Γυμνασίου Πάτρας συμμετείχε τα σχ.έτη 2014-2016 στο ερευνητικό, εκπαιδευτικό & καλλιτεχνικό πρόγραμμα χορού - κίνησης - χοροθεάτρου στο σχολείο (Dancetheatre Art in School /DAS Project), που αποτέλεσε μια προσπάθεια εισαγωγής της τέχνης του χορού και του χοροθεάτρου στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση για την αποδοχή, αγάπη και ευδοκίμηση θετικών απόψεων απέναντι στο σώμα και την θεμελίωση μιας σχέσης με την τέχνη του χορού. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και την ομάδα χοροθεάτρου και επιτέλεσης «DERIDAncetheatre Ensemble».Την Επιστημονική ευθύνη είχε η χορογράφος και διδάσκουσα στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Πατρών Δρ. Μάρω Γαλάνη ενώ την ομάδα του 13ου Γυμνασίου εμψύχωσαν οι εκπαιδευτές: Γιάννης Βλάχος, Γιολδάση Βασιλική και Γιώτα Τσουκαλά. Λίγα λόγια για την παράσταση: Αναφέρεται στο μεγάλο και δύσκολο ταξίδι των απανταχού ξεριζωμένων, στα αίτια της αναγκαστικής μετακίνησης ανθρώπινων ψυχών, στην πάλη με τα πολλαπλά φυσικά και ανθρώπινα στοιχεία αλλά και την έξοδο στο φως, στο όνειρο και στην ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο με όχημα την αλληλεγγύη και τη δύναμη της συλλογικότητας...


 

Print

Number of views (1070)/Σχόλια (0)